Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-19@22:43:58 GMT

چین پیشتاز توسعه فناوری 5G در جهان شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۲۲۲

چین پیشتاز توسعه فناوری 5G در جهان شد

به گزارش افکارنیوز،

 چین هدف ساخت سالانه  ۶۹۰ هزار ایستگاه پایه 5G در ماه سپتامبر، یعنی سه ماه قبل از برنامه گفته شده، را محقق کرده است. کن وو، رئیس توسعه اطلاعات و ارتباطات از راه دور در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، گفت: "سرعت ساخت 5G در چین افزایش یافته است، و به ما این اجازه را می‌دهد تا زودتر از حد انتظار به هدف سالانه خود برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

این اظهار نظر‌ها تقریباً یک سال قبل از طرح راه اندازی و تجاری سازی 5G آغاز شده و همین موضوع منجر به پیشرفت‌های چشمگیری در صنعت ارتباطات چین شده است. اتحادیه جهانی ارتباطات سیار (GSMA) در گزارشی نوشت: این تلاش‌ها باعث شده تا چین به جایگاه خود به عنوان رهبر جهانی در  فناوری 5G  برسد و ۷۰ درصد از کل شبکه‌های 5G را در سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهد. طبق این گزارش، عرضه چندین گوشی هوشمند 5G از شرکت‌های محلی، تقاضای 5G این کشور را افزایش داده است. همچنین گفته شده انتظار می‌رود استفاده از 5G تا سال ۲۰۲۵ تقریباً به ۵۰ درصد برسد.

کاهش جهانی استفاده از 5G به دلیل جنگ تجاری ایالات متحده با چین

به دنبال ممنوعیت نصب کیت 5G هوآوی در شبکه‌های انگلستان تا سال ۲۰۲۷، گزارش‌های متعددی خسارات وارده به اقتصاد انگلیس را تا ۴۰ میلیارد پوند و تقریباً ۱۷۳ میلیارد پوند در رشد تولید ناخالص داخلی تخمین زده‌اند. کشور‌هایی مانند انگلیس، سوئد، استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و سایر کشور‌ها استفاده از تجهیزات Huawei و ZTE را در شبکه خود ممنوع کرده‌اند که منجر به انتقادات شدید از طرف پکن و همچنین کاهش عمده شغل در ایالات متحده و استرالیا شده است.

جنگ تجاری   بین ایالات متحده و چین باعث شد Huawei، ZTE و ده‌ها شرکت چینی در فهرست سیاه وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار بگیرند، که با اشاره به ادعای خطرات امنیتی، روابط بین واشنگتن و پکن را به پایین‌ترین سطح در تاریخ تبدیل کرد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فناوری 5G جنگ تجاری چین فناوری فناوری اطلاعات جنگ تجاری فناوری 5G ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام در حساب کاربری خود در ایکس اعلام کرد که روز گذشته در ۱۶ آوریل بین ساعت ۱۰:۵۰ صبح تا ۱۱:۳۰ صبح (به وقت صنعا)، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده با موفقیت با دو هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) در یمن درگیر شدند و آن‌ها را سرنگون کردند.

سنتکام در ادامه ادعا کرده است که هیچ تلفات یا خسارتی توسط کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف یا تجاری گزارش نشده است و مشخص شد که پهپادها تهدیدی قریب الوقوع برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری در منطقه هستند. این اقدامات برای محافظت از آزادی دریانوردی و ایمن‌تر کردن آب‌های بین‌المللی برای کشتی‌های تجاری ایالات متحده، ائتلاف و تجاری انجام می‌شود.

روز جمعه گذشته نیز ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که یک موشک بالستیک یمنی را منهدم کرده است. سنتکام ادعا کرد که نیروهای آمریکایی ساعت ۱ عصر روز پنجشنبه به وقت صنعا یک موشک بالستیک ضد کشتی یمنی را بر فراز دریای سرخ منهدم کرده‌اند. در ادامه این بیانیه آمده بود: گزارشی در خصوص آسیب جانی یا زیان مالی در کشتی‌های آمریکایی، کشتی‌های ائتلاف یا کشتی‌های تجاری گزارش نشده است.

گفتنی است یمن اعلام کرده که در راستای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین اجازه نخواهد داد کشتی‌های صهیونیست یا کشتی‌هایی که مقصد آن‌ها بندرهای اراضی اشغالی است از دریای عرب و دریای سرخ عبور کنند. ارتش یمن عملیات‌های موفقیت‌آمیزی را در این چارچوب به انجام رسانده و آسیب‌های اقتصادی فراوانی را به بندرهای جنوبی اراضی اشغالی وارد آورده است. اما در مقابل، ائتلاف آمریکایی- انگلیسی در حمایت آشکار از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به بهانه حمایت از دریانوردی در دریای سرخ چندین بار اراضی یمن را مورد هجوم قرار داده است.

کد خبر 6080467

دیگر خبرها

  • تلاش کنگره آمریکا برای فروش تیک‌تاک ادامه دارد
  • بررسی فروش یک میلیارد دلار سلاح به اسرائیل در دولت بایدن
  • بقای حماس بعد از جنگ، یعنی از بین رفتن بازدارندگی اسرائیل
  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله ایران
  • ۳ ادعا درباره واکنش احتمالی اسرائیل به حمله سپاه
  • تحولات اوکراین|خشم زلنسکی از تفاوت برخورد غرب با اسرائیل
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • فیلم‌های دوهفته کارگردانان کن اعلام شد
  • ادعای سنتکام درباره هدف قرار دادن دو پهپاد یمنی