Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید مصطفی میرسلیم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، تمرکز بیش از ۵۰ درصد گردش مالی کشور در تهران،  افزایش جمعیت بدون رعایت معیارهای آمایشی و گسترش بی رویه ساخت و سازها بدون توجه به طرح جامع و طرح تفصیلی و ضوابط مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی برای پهنه ها و زیر پهنه های مختلف،  آلودگی هوا بویژه ناشی از شیوۀ اتخاذ شده برای ترابری و استفاده نامناسب از وسائل شخصی به جای توسعه و استفاده از حمل و نقل عمومی خصوصا راه آهن (مترو) را از مشکلات تهران برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تخریب کوهپایه و بلندمرتبه سازی در کوهپایه به جای ساماندهی آن به عنوان یکی از ظرفیتهای تنفسی شهر،  ادارۀ ناپایدار امور شهر به دلیل ادامۀ وابستگی به درآمد جعلی حاصل از فروش تراکم و فروش تخلف،  امنیت شکنندۀ شهر بویژه در حواشی تهران بر اثر افزایش جرائم،  نابسامانی فرهنگی و اجتماعی در اثر گسترش طلاق و فحشا و اعتیاد را از دیگر مسائل تهران عنوان کرد.  

میرسلیم با بیان اینکه مشارکت بسیار ضعیف مدنی اهالی شهر تهران در ادارۀ امور شهر به دلیل عدم تقسیم بندی شهر تهران به ۳۰ منطقۀ انتخاباتی است، تاکید کرد: مردم هر منطقه با انگیزه و احساس مسئولیت در انتخاب نمایندۀ شناخته شدۀ خود شرکت کنند تا انتخابات تهران از مضحکۀ کنونی خارج شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: کافی است به ترکیب نمایندگان انتخاب شده از تهران برای مجلس و شورای اسلامی شهر توجه شود تا ضایعۀ ناشی از عدم اصلاح قانون و تبعیت از سیاستهای کلی انتخابات مشخص شود.

میرسلیم افزود: البته نمایندگان تهران تاکنون دیدارهایی با استاندار، شهردار، فرماندۀ نیروی انتظامی و برخی مسئولان استان تهران داشته اند و متوجه آسیب های مناطق مختلف شهر شده اند ولی به دلیل گستردگی مسائل مبتلابه که اغلب جنبۀ میهنی دارند،  هنوز دستاورد عملی نداشته ایم.

در خصوص اولویت های اقدام مسوولان نیز گفت: برخی از مسائل حالت اضطراری پیدا کرده که به بروز فلاکت، تبعیض و توزیع بسیار غلط ثروت در جامعه بر می گردد، این مشکل وخیم اقتصادی البته آثار و تبعات اجتماعی از جمله بی توجهی به قانون، نظام اجتماعی، رشد انحراف های فرهنگی و اخلاقی دارد.

میرسلیم با بیان اینکه ریشۀ اصلی این مشکلات رکود،  بیکاری، تعطیل کارگاههای تولیدی، سخت شدن کسب و کار،  بویژه اشتغال جوانان است که با ترکیب شدن با تورم،  بسیاری از خانواده ها را متلاشی و کمر گروههای کم برخوردار در دهک‌های اول تا سوم را شکسته است، تصریح کرد: رمز خروج از این وضع بغرنج رونق دادن به کسب و کار و اشتغال مولد است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: به تأخیر انداختن پرداخت مطالبات دولت و دستگاههای عمومی به پیمانکاران و مردم اصلا مجاز نیست و تأدیۀ آن بدهی ها باید همراه باشد با کمک اداری و پشتیبانی برای راه اندازی مجدد بنگاههای تولیدی. این تأخیر خسارتهای مهمی از خود به جای گذاشته زیرا بسیاری از پیمانکاران برای ایفای تعهدات خود از بانکها تسهیلات دریافت کرده اند ولی نتوانسته اند بدهی بانکی خود را تأدیه کنند،  در نتیجه تراز بسیاری از بانکهای کشور در حال حاضر عملا منفی است و برای حمایت از آنها بانک مرکزی اقداماتی انجام داده که به نوبۀ خود موجب افزایش نقدینگی و در نتیجه کاهش ارزش پول ملی و کاهش قدرت خرید مردم شده است.

میرسلیم افزود: کشور ما فقیر نیست اما امکانات آن در اثر سوء تدبیر،  اسراف و تبذیر و بخش دیگر در اثر تباهی ها به تاراج رفته است بنابراین همزمان با پشتیبانی از تولید باید به طور قاطع جلو فساد گرفته شود.  

وی بیان کرد: جلوگیری از فساد هم دو مرحله دارد: دستگیری مفسدان، تبهکاران و بازگرداندن اموال و مقابله با فرآیندهای فسادزا که این مقابله اهمیت بیشتری دارد؛  اصلاح مفاسد اگر انجام نگیرد، نتیجه گیری از بقیۀ اقدامات یا غیرممکن یا بسیار کند می شود و این وضعی است که اکنون در آن قرار گرفته ایم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص احیای اعتماد عمومی و اقبال مردم به شرکت حداکثری در انتخابات نیز گفت: مشارکت ضعیف مردم در پای صندوقهای رأی در انتخابات گذشته نشان دهندۀ دلسردی مردم از اثرگذاری حضور و فعالیت های سیاسی و اجتماعی آنها است، این برای استحکام نظام شایسته نیست زیرا در هر حکومت جمهوری، قوام نظام وابسته به مشارکت خود مردم و کمیت و کیفیت آراء آنها است و ضعف مشارکت حکایت از عدم کارآمدی ارکان نظام یعنی مجلس و دولت می کند و نمایندگان مجلس یازدهم باید بدانند امروز غیر از ادارۀ امور کشور وظیفۀ احیای اعتماد عمومی را نیز برعهده دارند و تکلیفشان بمراتب سخت تر از دوره های قبلی است.

برچسب‌ها شهر تهران نماینده مجلس شورای اسلامی سید مصطفی میرسلیم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران نماینده مجلس شورای اسلامی سید مصطفی میرسلیم شهر تهران نماینده مجلس شورای اسلامی سید مصطفی میرسلیم اخبار کنکور مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ علیرضا عباسی در مراسم دریافت اعتبار نامه خود در فرمانداری کرج افزود: پس از حمله موشکی به کنسولگری ایران در دمشق، مردم ایران اسلامی منتظر پاسخ بودند و برخی اصرار داشتند اما این پاسخ در بهترین زمان ممکن صورت گرفت.

وی بیان کرد: قبل از پاسخ به رژیم اسراییل، اجماع و رایزنی با دیپلماسی صورت گرفت که مدبرانه و بجا بود بطوریکه در تصور رژیم غاصب نیز نمی گنجید.

نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: به رغم اینکه این پاسخ غافلگیرانه نبود و از قبل اطلاع رسانی شده بود ولی ضربه سهمگینی به رژیم غاصب وارد شد.

وی اضافه کرد: این اتفاق نشان داد که دست ایران پر است و تهرانی مقدم ها و سلیمانی ها اقتداری برای کشور رقم زده اند که راهشان ادامه دارد بنابراین بسیار باید قدردان باشیم .

عباسی گفت: قطعنامه و بیانیه ای پس از این پاسخ صادر نشد بنابراین باید به این نکته دست یافت که اگر دیپلماسی و میدان باهم عمل کنند اتفاقات خوبی می افتد.

قدرت پوشالی اسراییل با این پاسخ درهم شکست
نماینده مردم شهرستان های کرج ، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی یاد آورشد: قدرت پوشالی رژیم اسراییل با این پاسخ درهم شکست و از موضع ضعف اطلاع رسانی ها انجام نمی شود وگرنه خسارت سنگینی به آن وارد شده است .

وی بیان کرد: نظام مقتدر جمهوری اسلامی پیش می رود اما باید به دور از حواشی برای حل مشکلات اقتصادی گام برداشت و از اختلاف پرهیز کرد ؛ چنانچه دیدیم با وحدت و انسجام در کشور به رغم توطئه چینی دشمنان میزان مشارکت بالایی در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی رقم خورد .

سلامت انتخابات یکی از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود

عباسی گفت: سلامت انتخابات یکی از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود از نیروهای انتظامی ،امنیتی و بسیج، مردم قدردانی می شود برای خلق این حماسه که امیدواریم با تلاش شبانه روزی درجهت حل مشکلات بتوانیم پاسخ اعتماد مردم را بدهیم.
بحران های اقتصادی و مشکلات را باید با درایت حل کرد

این نماینده مجلس در ادامه به بحث مهم ارزش صادرات کشاورزی اشاره کرد و افزود: باید درحوزه های آبخوان و آبخیزداری اقدامات جدی صورت گیرد و بخشی از درآمدهای ارزش صادرات کشاورزی در حوزه خسارت سیلاب ها و این حوزه ها مصرف شود .

وی یاد آورشد: بنا داریم دراین دوره هم با هم افزایی برای ارتقای کشور ، استان البرز تلاش کنیم اما باید توجه داشت بسیاری از ناترازی ها به واسطه اختلاف است .

عباسی تاکید کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات استان البرز به مهاجرت پذیری آن بازمی گردد و امروز درتلاش برای حل آنها هستیم .

وی یاد آورشد: با برگرداندن درآمد برخی از شرکت های بزرگ به استان البرز در تلاش برای حل مشکلات اقتصدی هستیم تا با طرح های ویژه ای که درسالجاری داریم گام های موثری برداریم .

دیگر خبرها

  • اقدام مشروع سپاه پاسخ به اسراییل و حامیانش بود
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • نماینده مردم اصفهان: از نظرات نخبگان استفاده خواهیم کرد
  • استانداردسازی راه‌ها در سیستان و بلوچستان با جدیت و سرعت پیگیری شود
  • باغ‌های قصردشت نیازمند بازنگری اقتصادی و زیست محیطی است
  • تاکیدوزیرکشور:جدیت استانداردسازی راه‌ها درسیستان وبلوچستان
  • بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس
  • نماینده مجلس: کاش رئیسی، بلوچ بود