Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام شیخ بهایی گفت: گاهی تبلیغات و جنگ رسانه ای دشمن سیستم محاسباتی مسئولان را دچار اخلال می کند و با تصور این که مردم دست از حمایت رهبری می کشند، با هدف انجام مذاکره سخنانی همچون مقایسه زمان حال و زمان امام حسن مجتبی (ع) بیان می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمد شیخ بهایی استاد درس خارج فقیه کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان اظهار کرد: شهادت امام حسن عسکری (ع) پایان دوره حضور 250 ساله معصومین در میان مردم و پس از آن آغاز دوران غیبت است که دسترسی به امام برای همگان میسر نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوران زندگانی ائمه پس از امام رضا (ع) به گونه ای بود که به علت ظلم حاکمان زمان امامان از مردم فاصله گرفتند و این رابطه از طریق وکلای امام ادامه پیدا کرد.

این کارشناس مسائل مذهبی مطرح کرد: در آن زمان جامعه شیعی در سراسر کشورهای اسلامی پراکنده بود از این رو ارتباط میان امام و شیعیان از طریق علما و فقها برقرار شد و در حقیقت تمرینی بود برای مردم تا در دوران غیبت به ولایت فقیه برای اداره امور جامعه تکیه کنند.

شیخ بهایی عنوان کرد: امام حسن عسکری (ع) در جوانی و در غربت همچون پدر بزرگوار خود به شهادت رسیدند، آغاز امامت آخرین امام معصوم همزمان با شهادت امام حسن عسکری (ع) آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

وی یادآور شد: سخنان، مطالب قرآن کریم، کلمات اهل بیت (ع) و سنت که به عنوان حجت بر ما است، توسط علما و مراجع برای ما گفته شده و در اجرا نیز جانشین امام در مقام امامت، هدایت جامعه و اجرای حدود الهی ولی فقیه است که تبعیت از آن ها در واقع تبعیت از امام زمان (عج) خواهد بود.

استاد درس خارج فقیه کرمان بیان کرد: در مواقع ضروری و حساس اکثریت مردم با حضور در صحنه حمایت خود را از ولی فقیه نشان داده و همواره رهنمودهای ولی فقیه چراغ راه همگان در جامعه است.

شیخ بهایی گفت: البته جنگ روانی دشمن بسیار سنگین است و از آنجایی که از اهمیت ولایت فقیه اطلاع دارد، دست به تخریب زده و سعی در القا بی اهمیتی نقش ولایت فقیه در جامعه دارد.

وی ادامه داد: اگرچه در جریان شیوع ویروس کرونا، با دستور ولایت فقیه مردم نیز به دستورات ولایت فقیه جامه عمل پوشاندند، عزاداری ها را محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار کرده و پیاده روی اربعین را با وجود شور فراوان برگزار نکردند.

این کارشناس مسائل مذهبی اذعان کرد: مردم نسبت به مسائل اقتصادی و مدیریت ها گله مند هستند، همان گونه که رهبر انقلاب نیز از این وضعیت گله مند بوده و از وجود فساد در دستگاه های مختلف گلایه دارند، هر جا که مبارزه ای با فساد صورت می گیرد، مردم به شدت حمایت می کنند.

شیخ بهایی ابراز کرد: پس از انقلاب مردم ثمره اطاعت از ولی فقیه را بارها دیده اند، هر کجا که دستور رهبری سرلوحه قرار گرفته برکات فراوانی به جامعه و مردم رسیده اند، لازم است که مسئولان باور کنند که مردم پشت رهبری هستند و باید ترس را از خود دور کنند.

وی افزود: گاهی تبلیغات و جنگ رسانه ای دشمن سیستم محاسباتی مسئولان را دچار اخلال می کند و با تصور این که مردم دست از حمایت رهبری می کشند، سخنانی همچون مقایسه زمان حال و زمان امام حسن مجتبی (ع) بیان می شود.

استاد درس خارج فقیه کرمان تصریح کرد: مردم ما هیچ تغییری نکرده اند، همان مردم انقلابی هستند که حضور خود را بارها در راهپیمایی ها، در مبارزه با کرونا، دفاع از حرم، جنگ تحمیلی و فتنه های متعدد نشان دادند.

شیخ بهایی متذکر شد: این ظلم به مردم است که مردم را با امت زمان امام حسن مجتبی (ع) مقایسه کرده و مذاکره را بر مردم تحمیل کنند، ما با همه دنیا تعامل داریم اما با کشوری که مذاکره نمی کند و تنها به دنبال امتیاز دادن است، کاری نداریم چرا که چیزی جز ذلت نیست.

وی در پایان با اشاره به آشکار شدن آثار ظهور امام زمان (عج) خاطرنشان کرد: همه ما مامور به انتظار و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت (عج) هستیم، امید داریم اما زمان ظهور مشخص نیست.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ولایت فقیه شیخ بهایی زمان امام امام حسن ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی کشور

امروز (پنجشنبه ۳۰ فروردین) نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها بصورت وبیناری برگزارشد.

به گزارش میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در بخش نخست سخنانش در این نشست با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه «وعده صادق» در تنبیه جنایتکاران صهیونیستی، اظهار کرد: «وعده صادق» عملیات غرورآفرینی بود که همه دشمنان عَنود و شرور ما، نسبت به بی‌نظیربودن آن اذعان کردند؛ این عملیات، تجلّیِ قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بر ارزش‌های متعالی دینی بود؛ لهذا به سهم خود مجددا از سپاه پاسداران و کلیه نیرو‌های مسلح که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و قلوب مؤمنین را شاد کردند، سپاسگزاریم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضاییه، گفت: مدتی پیش معاون اول قوه قضاییه از سمت خود در این مسئولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیثِ عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون اولی منصوب کردیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سوابق قضاییِ ارزنده‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه منصوب‌شده‌ی قوه قضاییه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل می‌باشد. وی سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسئولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشاء اثر بود، به گونه‌ای که مسئولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.

رئیس عدلیه در ادامه این نشست با اشاره به ابلاغ سندِ روزآمدشده‌ی تحول و تعالی قضایی و تشریح فرآیند تدوین آن، اظهار کرد: در تنظیم و تدوین سند تحول قضایی جدید که اخیراً ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحبنظران در داخل و خارج از قوه قضاییه بهره گرفته شده است و امروز این سند باید مبنای کلیه حرکت‌ها، تصمیمات و اقدامات ما در عدلیه باشد؛ همه مسئولان و مدیران در دستگاه قضایی در سطوح مختلف باید ملتزم به اجرای مفاد سند تحول باشند. همچنین باید این نکته را نیز متذکر شوم که در سند مزبور، تمهیدات لازم برای اصلاح در صورت نیاز، پیش‌بینی شده است.

قاضی‌القضات در ادامه نشست امروز، به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر استان‌ها دستور مؤکد داد که در همکاری با مقامات و مسئولان سایر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام تام و تلاش مضاعف داشته باشند و توجه کنند که در تحقق شعار سال، باید شاهد جهش باشیم، نه صرفاً پیشرفت معمولی.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا تصریح کرد: بالطبع هر استانی مسئله و مشکل خاص خود را دارد که ممکن است این مسائل و مشکلات، مُزمن باشند؛ لهذا مسئولان قضایی استان‌ها با همکاری مسئولان سایر دستگاه‌ها در استان، ضمن احصاء این مسائل و مشکلات، در جهت رفع آن‌ها با لحاظ اولویت، تمهیدات و تدابیر مقتضی و منسجم را اتخاذ نمایند و چنانچه نیاز دارند تا ما از مرکز و ستاد، اختیاری را به آن‌ها برای رفع آن مشکلاتِ مزمن، تفویض کنیم، مراتب را به سرعت به ما اعلام دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز، خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور دستور داد که در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ نمایند و همه تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف دارند.

رئیس قوه قضاییه در پایان بخش نخست سخنانش در نشست امروز خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما مسئولان و کارگزاران نظام آن است با همدلی و انسجام و وحدت هر چه بیشتر، در خدمت‌رسانی به نظام و مردم تلاش مضاعف کنیم. ما ایمان داریم و تجربه نیز ثابت کرده که هر گاه با وحدت و همدلی کاری را شروع کردیم، به موفقیت نائل شدیم و امسال نیز قطعاً همینطور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند
  • بی حجابی و بدحجابی به استحکام خانواده‌ها آسیب می‌زند
  • دستورات رئیس جمهور در نشست ویژه استان سمنان
  • حبس بیت‌المال و توزیع با تأخیر آن، از زمان خلیفه دوم شروع شد/مقابله امام علی با ویژه‌دانی در بیت‌المال
  • نیویورک تایمز : اشتباه محاسباتی اسرائیل باعث تنش شد / عصبانیت امریکا بعد از حمله اسرائیل به دمشق
  • «کم‌آبی» ابرچالش استان سمنان است
  • دستورات رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی کشور
  • بازسازی انهار کشاورزی شهرستان فومن با بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار
  • همراهی خوب مردم همدان در طرح عفاف و حجاب
  • پیروزی انقلاب مرهون اطاعت پذیری بدنه ارتش از امام بود