Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی روزهای گذشته در قطر مزایده‌ای برای فروش پرندگان شکاری برگزار شد که در آن برخی از پرندگان شکاری ایران که به صورت قاچاق به قطر رسیده بودند به فروش رسیدند. بالابانی که به قیمت ۲۰۰هزار ریال قطر معادل یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروخته شد یکی از آنهاست.

خبرگزاری میزان- این روزها در کشور قطر نمایشگاه پرندگان شکاری برگزار می‌شود و قوشبازان با شرکت در مزایده، پرنده مورد نظرشان را خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پرنده‌ها بعضا در ایران، افغانستان و عراق صید شده و به صورت قاچاق به قطر رسیده‌اند تا پس از رام شدن توسط قوشبازان، برای شکار هوبره در فصل زمستان آماده شوند.

در این نمایشگاه‌های مجلل، پرندگان ایرانی، از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند و البته از قیمتی بالاتر؛ به طوری که در مزایده‌ای که طی روزهای گذشته برگزار شد، یک بالابان ایرانی به قیمت دویست هزار ریال قطر معادل با یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون تومان به فروش رسید.

در ادامه، فیلمی از مزایده این بالابان را مشاهده می‌کنید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

علی برهانی‌کیا، دامپزشک و جراح پرندگان درباره صید، قاچاق و فروش پرندگان شکاری به میزان گفت: بالابان، شاهین و بحری، گونه‌هایی از پرندگان شکاری هستند که شیوخ عرب به قوش‌بازی با آنها علاقه دارند و برای خریدشان هزینه‌های بالایی صرف می‌کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه طی سال‌های گذشته، صید این پرندگان در ایران با هدف قاچاق به کشورهای عربی به شدت افزایش یافته گفت: با شروع فصل مهاجرت پرندگان یعنی ماه‌های شهریور و مهر پرندگان از عرض‌های شمالی به سمت پایین حرکت می‌کنند؛ جایی که صیادان انتظارشان را می‌کشند. به همین دلیل است که اوایل پاییز بهترین زمان برای برگزاری نمایشگاه‌ها و مزایده‌هاست.

این دامپزشک یادآور شد: پس از آنکه پرندگان صید و قاچاق شده و در اختیار قوشبازان قرار گرفتند به مدت یک ماه تحت آموزش قرار گرفته و نهایتا با فرا رسیدن زمستان برای شکار هوبره مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی در پاسخ به اینکه چه شاخص‌هایی قیمت این بالابان را به دویست هزار ریال قطر رسانده گفت: طیف رنگ، اندازه بزرگ و سن کم، معیار انتخاب بهترین پرنده‌هاست. هرچه طول یا وزن پرنده بیشتر باشد برای شکار هوبره مسلط‌تر است و هرچه سنش کمتر باشد راحت‌تر رام می‌شود. به همین دلیل سن زیر یک سال برای انتخاب این پرندگان در نظر گرفته می‌شود.



برهانی‌کیا با اشاره به اینکه با آغاز ورود شاهین‌‌‌‌سانان از شمال شرق و غرب کشور به سمت جنوب، صید گسترده آنها آغاز می‌شود گفت: بیشترین میزان صید این پرندگان شکاری را در استان اصفهان شاهد هستیم و متاسفانه باید بگویم جمعیتی قابل توجهی از پرندگانی که صید می‌شوند بدون اینکه به فروش برسند یا هنگام صید یا هنگام حمل و نقل تلف می‌شوند. بسیاری از آنها هم گزینه مناسبی برای قوشبازی نیستند و خریداری ندارند.


وی با اشاره به کلاهی که سر پرندگان شکاری را می‌پوشاند گفت: وقتی جلوی دید پرندگان گرفته شود، پرنده آرام می‌شود و کمتر بی‌قراری می‌کند. به همین دلیل پیش از آغاز حمل و نقل، سر پرنده را با این کلاه‌ها می‌پوشانند. در بسیاری از موارد هم به منظور کاهش هزینه‌ها به جای استفاده از کلاه، پلک‌های پرنده را به هم می‌دوزند و پس از رسیدن پرنده به مقصد پلک‌ها را باز می‌کنند که بعضا با عفونت و یا تغییر شکل دائمی پلک‌ها همراه است.



این دامپزشک با ابراز تاسف از عدم وجود عزمی برای جلوگیری از صید گسترده این پرندگان ارزشمند در سطح کشور گفت: از سازمان حفاظت محیط زیست انتظار می‌‌رود با استفاده از ابزارهای قانونی از این تخلفات گسترده که بقای نسل شاهین‌سانان را تهدید می‌کند جلوگیری کنند، با این حال شاهد افزایش چشمگیر صید این پرندگان توسط شبکه‌ای از سودجویان هستیم.

در ادامه تصاویری از سایر پرندگان شکاری ایران که اخیرا در مزایده برگزارشده در قطر به فروش رسیدند را مشاهده می‌کنید.

 

به گزارش میزان، ضرر و زیان وارده به محیط زیست ناشی از صید غیرمجاز هر شاهین، بالابان یا بحری، دویست میلیون تومان است.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوشبازی شاهین بالابان قطر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شاهین بالابان قطر پرندگان شکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا

گروه خودروسازی سایپا اولین طرح فروش فوق‌العاده محصولات خود را با خودروی سایپا ۱۵۱ SE و با قیمت جدید، ویژه متقاضیان عادی آغاز کرده است؛ متقاضیان از ساعت ۱۴ امروز (چهارشنبه/ پنجم اردیبهشت ماه) تا پایان زمان تکمیل ظرفیت می‌توانند درخواست خود را از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا ثبت کنند.

به گزارش ایسنا، گروه خودروسازی سایپا از امروز (چهارشنبه) طرح فروش وانت سایپا ۱۵۱ SE را با قیمت جدید آغاز کرده است. این طرح از ساعت ١۴ آغاز شده و تا زمان تکمیل ظرفیت ادامه دارد.

صرفاً متقاضیان عادی دارای شرایط عمومی بخشنامه‌های فروش خودرو می‌توانند در این طرح فروش نظیر حداقل سن ۱۸ سال و دارا بودن گواهینامه، هر کد ملی یک خودرو، شماره تلفن همراه به‌نام فرد متقاضی و عدم امکان صلح و انتقال خودرو به صورت وکالتی، شرکت کنند.

این محصول که تاکنون با قیمت مصوب ۲۶۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عرضه می‌شد، مشمول ۴۹ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان افزایش قیمت شده و اکنون با قیمت ۳۰۹ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان عرضه شده است.

این خودور صرفا در رنگ سفید و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه عرضه شده است؛ متقاضیان شرکت در این مرحله از فروش وانت سایپا ۱۵۱ می‌توانند، با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت‌نام و واریز وجه اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • مزایده هفت هزار تن چای خارجی اموال تملیکی
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • مزایده ۷ هزار چای تن خارجی بلاتکلیف
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید؛ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با نرخ جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی قیمت وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش ۵۰ میلیون تومانی وانت پراید!
  • آغاز فروش سایپا ۱۵۱ با قیمت جدید/ افزایش قریب به ۵۰ میلیون تومانی وانت سایپا
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست