Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی از بلاتکلیفی متقاضایان دریافت تسهیلات کرونایی در بانک‌‌ها انتقاد کرد و گفت: پرداخت تسهیلات کرونا تمدید شد. - اخبار استانها -

مهدی روشنفکر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله سیاست‌های مناسب دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌های اقتصادی و صیانت از نیروی کار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه 14رسته فعالیت شغلی که بیشترین آسیب را از ویروس کرونا متحمل شده‌اند می‌توانند از تسهیلات حمایتی کرونا بهره مند شوند، عنوان کرد: همچنین این رسته‌ها در قالب لیست بیمه و خویش فرمایی پرداخت و شامل رانندگان درون و برون شهری نیز می‌شود.

نماینده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اتمام مدت زمان ثبت نام و پرداخت تسهیلات کرونا، یادآور شد: با تصمیم ستاد ملی کرونا، پرداخت تسهیلات واحدهای خسارت دیده از این ویروس منحوس تا یک ماه دیگر تمدید شد.

روشنفکر با بیان اینکه 225 میلیارد تومان تسهلات برای خسارت دیدگان از کرونا به استان اختصاص یافت، افزود: تاکنون تنها 20 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

عضو ناظر شورای اشتغال کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات تسهیلات  اشتغالزایی و کرونایی را به‌طور مستمر از منابع داخل استان و در سطح کشور دریافت می‌کنم و تاکنون صاحبان کسب و کار و صنوف استان بیش از 61 میلیارد تومان تسهیلات با تایید دستگاه‌های اجرایی و اداره کار به بانک‌ها ارائه داده‌اند.

روشنفکر ادامه داد: با وجود اینکه نیاز به پرونده سازی آنچنانی نداشته و حتی بیشتر آنها بدون نیاز به ضامن هستند ولی بیش از 40 میلیارد تومان از تقاصاهای مردم در بانک‌ها بلاتکلیف بوده که می‌بایست بانک‌های استان در مدت زمان باقی مانده با تعیین شعب خاص و تشکیل تیم کاری زبده نسبت به پرداخت این وامها اقدام کنند.

سهم اصفهان در طرح توسعه مشاغل خانگی اشتغال‌زایی برای 3 هزار نفر استدولت برنامه‌ای برای اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل استان کردستان ندارد19مرکز علمی‌کاربردی در استان البرز فعال است/ اشتغال 65درصد از دانشجویان

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی نیز به متقاضیان اطلاع  دهند هر چه سریعتر به بانک‌ها مراجعه و تکمیل پرونده نمایند تا نتیجه خوبی از این تسهیلات حاصل شود، بیان کرد:  به صورت مستمر روند عملکرد بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی را رصد و پیگیری می‌کنم.

روشنفکر با اشاره به قانون توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری و تسهیلات 6 درصدی مربوط به آن بیان کرد: 20 هزار میلیارد  تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی برای این موضوع مهم اختصاص یافت که سهم استان ما 2.55 درصد بوده و تاکنون حدود 440 میلیارد تومان از آن به استان ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: این فرصت بسیار مناسبی برای توسعه مشاغل روستایی و کسب و کارهای راکد بوده و  می بایست تلاش کنیم به نحوی مطلوب از این فرصت برای رونق اقتصادی استان و جلوگیری از مهاجرت به شهرها استفاده کنیم.

روشنفکر گفت: اقدامات خوبی انجام شده اما مدتی است پرداخت این تسهیلات متوقف شده، انتظار است بانک‌های توسعه تعاون، کشاورزی، پست بانک، صندوق کارآفرینی همکاری بیشتری داشته باشند تا با جذب باقی مانده اعتبارات گامی در راستای کاهش نرخ بیکاری برداشته شود.

وی به عدم تکمیل و راه اندازی برخی از طرح‌های اقتصادی به دلیل کمبود منابع  مالی ناشی از نوسانات بازار و افزایش قیمت ها اشاره کرد و از بانک‌ها خواست نسبت به پرداخت تسهیلات متمم برای راه اندازی این طرحها اقدام کنند.

روشنفکر اشاره‌ای به مشکل نقدینگی مزارعه پرورش ماهی، دام  و طیور به دلیل افزایش قیمت نهاده‌ها و خوراک داشتند و خواستار تامین سرمایه در گردش این طرح‌ها از طریق سیستم بانکی شدند و همچنین بر پرداخت تسهیلات و دیعه مسکن و ازدواج تاکید کردند.

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بحران بیکاری و اشتغال بحران بیکاری و اشتغال پرداخت تسهیلات میلیارد تومان تسهیلات کرونا بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اردبیل، گفت: سال گذشته در اردبیل برای ۱۴ هزار زوج متقاضی تسهیلات ازدواج وام پرداخت شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، یاسیر عبداللهی صبح امروز در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار داشت: نزدیک به 3 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل در سال گذشته پرداخت شده است.

وی از پرداخت 2 هزار و 850 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای 14 هزار متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: 644 میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای 11 هزار و 300 متقاضی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار ضروری است.

عبداللهی با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در تبصره 13 قانون بودجه خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

افسانه جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول 40 میلیون تومان، دوم 80 میلیون تومان، سوم 120 میلیون تومان، چهارم 150 میلیون تومان و پنجم 200 میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها برای تحقق رشد تولید
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • همکاری کمرنگ برخی بانکها برای پرداخت تسهیلات ازدواج در بویراحمد
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • جزئیات و شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣