Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@07:39:31 GMT

کاهش فشار خون با یک نوشیدنی خوش طعم

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۳۸۷

کاهش فشار خون با یک نوشیدنی خوش طعم

به گزارش جام جم آنلاین، فرزانه خدایی‌منش، متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: مصرف چای ترش برای بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی مفید است و باعث کاهش سطح کلسترول منفی خون شده و از تسلب شرائین در آن‌ها جلوگیری می‌کند.

او افزود: از دیگر خواص مصرف چای ترش در افراد می‌توان به نقش آن در تقویت سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با وجود اینکه منبع غنی از ویتامین C است، موجب ایجاد مقاومت بیشتر بدن در برابر انواع بیماری‌ های عفونی و همچنین سرماخوردگی خواهد شد.

این متخصص تغذیه ادامه داد: کاهش فشار خون یکی دیگر از خواص درمانی چای ترش به شمار می‌رود و به دلیل داشتن آنتی سیونین‌ها و پلی فنول‌ها و عملکرد آن‌ها موجب تنظیم هر چه بهتر فشار خون می‌شود.

خدایی‌منش بیان کرد: چای ترش یک منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها محسوب می‌شود و با حذف رادیکال‌ های آزاد به حفظ سلول‌های بدن کمک می‌کند و همچنین خواص ضد سرطانی دارد.

او گفت: افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند می‌توانند با مصرف روزانه چای ترش، قند خون خود را کنترل کنند، اثر هیپوگلاسمیک این چای به بهبود بیماری دیابتی‌ها کمک می‌کند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: افرادی که به دنبال کاهش وزن و لاغری هستند، در کنار انجام ورزش و حرکات ورزشی، می‌توانند از چای ترش برای تحقق کاهش وزن خود در رژیم غذایی روزانه به صورت یک روز در میان و به اندازه یک لیوان، استفاده کنند. چای ترش با مهار تولید آمیلاز به جذب کمتر کربوهیدارت‌ ها و نشاسته کمک می‌کند و موجب بالا رفتن متابولیسم بدن انسان می‌شود و از این رو یک نوشیدنی مفید در دوره رژیم لاغری به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه چای ترش در سطوح استروژن بدن تاثیر می‌گذارد، گفت: افرادی که از قرص‌ها و دارو‌های ضد بارداری استفاده می‌کنند و همچنین زنان یائسه و کسانی که در حال سپری کردن دروه هورمون تراپی و هورمون درمانی هستند، نباید از چای ترش استفاده کنند.

خدایی‌منش افزود: از آنجا که مصرف چای ترش فشار خون را کاهش می‌دهد، مصرف آن برای افرادی که دارای فشار خون پایین هستند توصیه نمی‌شود. فراموش نشود که مصرف چای ترش با معده خالی عوارض دارد.

او اضافه کرد: طریقه مصرف چای ترش مثل دیگر چای‌ها بوده و به صورت چای ساده دم می‌شود. بهتر است که با کمی دارچین، لیمو و عسل صرف شود.

این متخصص تغذیه گفت: بهبود جریان خون، تمدد اعصاب و کاهش استرس از دیگر خواص درمانی چای ترش است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سرماخوردگی فشار خون دیابت استرس مصرف چای ترش متخصص تغذیه فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان های جنین در دوران بارداری مفید است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ ماده غذایی که بدن را به خوبی آب رسانی می‌کنند

مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت ها در طی چند روز مصرف می شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت های خون به سرعت رشد می کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می شود که ویتامین های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان های جنین در دوران بارداری مفید است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1227969 برچسب‌ها دانستنی ها

دیگر خبرها

  • خواص میوه خشک برای کودکان
  • خواص آب هویج بستنی
  • ۷ دلیل برای استفاده از سرکه سیب
  • (تصاویر) خواص قارچ برای سلامتی؛ فقط این قارچ‌ها خوراکی هستند!
  • خواص آب هویج که از آن بی‌خبرید
  • ۷ دلیل استفاده از سرکه سیب | با این نوشیدنی موثر در کاهش وزن بیشتر آشنا شوید
  • خواص «زیتون» معجزه‌گر
  • سیرابی و این همه خاصیت؟
  • چرا نخود فرنگی سالم و مغذی است؟ / خواص نخود سبز
  • چه عسل هایی برای فصل گرم مناسب است؟ + چند شربت عالی