Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-19@02:52:51 GMT

ثبت 30 هزار اختراع مرتبط با هوش مصنوعی در چین

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۴۰۴

ثبت 30 هزار اختراع مرتبط با هوش مصنوعی در چین

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سی‌تی‌جی‌ان، گزارش جدیدی از توسعه هوش مصنوعی چین  حاکی از آن است، بیش از ۳۰ هزار حق ثبت اختراع هوش مصنوعی (AI) در سال ۲۰۱۹ در  این کشور ثبت شده است.

داده‌های منتشر شده نشان می‌دهد، ثبت اختراع در زمینه هوش مصنوعی در چین با ۵۲.۴ درصد افزایش نسبت به سال قبل مواجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش که در مجمع نوآوری پوجیانگ در شانگهای برگزار شد، توسط محققان بیش از ده موسسه از جمله آکادمی علوم و فناوری توسعه چین و وزارت علوم و فناوری تهیه شده است.

این ارقام همچنین نشان می‌دهد، چین ۲۸هزار و ۷۰۰ مقاله در زمینه هوش مصنوعی منتشر کرده که نسبت به سال قبل ۱۲.۴ درصد افزایش یافته است.

در میان ۱۰۰ مقاله پر استناد درباره هوش مصنوعی در ۵ سال گذشته در سراسر جهان، ۲۱ مقاله در چین تولید شده است که دومین  جایگاه در جهان است. این کشور با تأثیرات بین المللی در زمینه‌هایی مانند یادگیری ماشین دستاوردهای نوآورانه ای کسب کرده است.

منطقه تیانجین، دلتای رودخانه یانگ تسه و منطقه خلیج گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو به قطب‌های اصلی برای توسعه هوش مصنوعی تبدیل شده‌اند که ۸۳ درصد از کل کشور را در تعداد شرکت‌های هوش مصنوعی تشکیل می‌دهد.

براساس این گزارش، در سال ۲۰۱۹، ۱۸۰ دانشگاه برای ارائه برنامه‌های کارشناسی در زمینه هوش مصنوعی تأیید شده‌اند و ۱۱ دانشگاه از جمله دانشگاه پکن، کالج‌ها یا موسسات تحقیقاتی هوش مصنوعی ایجاد کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هوش مصنوعی چین دانشگاه وزارت علوم علم هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال ورود جمینای گوگل به آیفون

ایتنا - اپل مشغول مذاکره برای استفاده از موتور هوش مصنوعی جمینای گوگل در آیفون است.
بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت: اپل اخیرا با مایکروسافت هم مذاکرات مشابهی داشته و استفاده از مدل هوش مصنوعی این شرکت را بررسی کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اپل در راستای ساخت سیستم عامل iOS ۱۸ آیفون، در حال آماده سازی قابلیت‌های جدید بر مبنای مدل‌های هوش مصنوعی خود است اما به دنبال یک شریک برای تقویت ویژگی‌های هوش مصنوعی مولد از جمله قابلیت تولید تصویر و نوشتن مقاله بر اساس دستورات ساده است.

طبق گزارش بلومبرگ، دو طرف هنوز درباره شرایط یا برند توافق هوش مصنوعی، تصمیمی نگرفته‌اند و اجرایی شدن این توافق هم نهایی نشده است. بعید به نظر می‌رسد توافقی تا ژوئن که زمان برگزاری کنفرانس سالانه طراحان اپل است، اعلام شود.

اپل در مقایسه با مایکروسافت و گوگل، در بکارگیری هوش مصنوعی مولد، کندتر بوده است. تیم کوک، مدیرعامل اپل، ماه گذشته اعلام کرد این شرکت قصد دارد امسال، جزئیات بیشتری از برنامه‌های خود برای بکارگیری هوش مصنوعی مولد در محصولاتش را فاش کند.

اپل و گوگل در حال حاضر قراردادی دارند که بر اساس آن، گوگل، موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر وب سافاری اپل است. با این حال، این قرارداد زیر ذره‌بین رگولاتوری رفته و دولت فدرال آمریکا و ایالت‌های این کشور مدعی هستند گوگل خلاف قانون عمل کرده و میلیاردها دلار به اپل و سایر شرکای تجاری خود پرداخت کرده تا به عنوان موتور جستجوی پیش فرض، در گوشی‌ها و مرورگرها قرار بگیرد و از این طریق، باعث سرکوب رقابت شده است.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل در ژانویه، با سامسونگ پیمان شراکت بست تا محصولات فناوری هوش مصنوعی مولد این شرکت در تلفن‌های هوشمند سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ استفاده شود.

دیگر خبرها

  • احتمال ورود جمینای گوگل به آیفون
  • مذاکرات اپل برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل در آیفون
  • امضای موافقت نامه توسعه زیست بوم داده و هوش مصنوعی
  • آیت‌الله رئیسی: دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی تأکید دارد/ ایجاد محیطی سالم، رقابتی و آرام با دسترسی آسان به بازارهای داخلی و خارجی از جمله ملزومات رونق اقتصاد دیجیتال است
  • فعال‌سازی بخش خصوصی در توسعه زیست‌بوم و کاربست داده و هوش مصنوعی با ابزار اعتبار مالیاتی
  • رئیسی: دولت بر برداشتن گام‌های بلند در زمینه هوش مصنوعی تأکید دارد
  • فعال‌سازی بخش خصوصی در توسعه هوش مصنوعی با ابزار مالیاتی
  • افزایش سطح مشارکت شرکت‌های توانمند در توسعه هوش مصنوعی با ابزار معافیت مالیاتی
  • استفاده از آب لوله کشی برای شستشوی بینی با عفونت آمیب مرتبط است
  • بیل گیتس: هوش مصنوعی در حل مشکلات انسان‌ها جادو نمی‌کند