Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-19@03:57:58 GMT

فرانسه، سفیرش را از ترکیه فراخواند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۴۱۳

آفتاب‌‌نیوز :

این اقدام در پی واکنش تند رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در قبال اقدامات جدید امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در واکنش به بریده شدن سر یک معلم در این کشور از سوی یک مهاجر مسلمان شکل گرفته است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات اردوغان غیرقابل قبول است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توهین و اهانت، روش مناسبی نیست.

یکی از مقام های دفتر ریاست جمهوری فرانسه نیز سخنرانی و اظهارات اردوغان را بی ادبی بیش از حد توصیف کرد و گفت: پاریس از اردوغان می‌خواهد تا رویکرد سیاسی خود را تغییر دهد چون این روند خطرناک است.

اردوغان روز شنبه واکنش تندی به صحبت ها و رویکرد ماکرون نشان داد و در سخنرانی تلویزیونی نیز همتای فرانسوی خود را به دلیل رفتاری ناعادلانه در قبال مسلمانان محکوم و تاکید کرد که ماکرون به روان درمانی نیاز دارد.

وی افزود: چطور کسی که رئیس یک دولت است می‌تواند چنین رفتاری با میلیون عضو گروه‌هایی با باورها و عقاید مختلف داشته باشد. چنین رفتاری اول از همه نیاز به روان‌درمانی دارد. مشکل ماکرون با اسلام و مسلمانان چیست؟

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: فرانسه ترکیه مسلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!

آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهورترکیه گفت که نباید به اسرائیل فرصت داد تا با فرافکنی، بر وحشی‌گری خود در نوار غزه سرپوش بگذارد.

به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان در نشست خبری مشترک با همتای تانزانیایی خود در آنکارا افزود: یکی از بزرگترین کشتارهای قرن گذشته، ۱۹۵ روز است که در غزه ادامه دارد و ما باید برای توقف این کشتارها تلاش بیشتری کنیم.

وی ادامه داد: ما دیدیم که کشورهای غربی یک‌صدا به پاسخ ایران (به حمله اسرائیل در دمشق) اعتراض کردند و همین کشورها اکنون باید یک صدا به اسرائیل بگویند: بس کن.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین بر ضرورت دستیابی به آتش بس فوری و دائمی در غزه و برداشتن گام های فوری پس از آن برای اجرای راه حل دو دولتی تاکید کرد.

رئیس‌جمهور تانزانیا هم گفت که این کشور از تلاش های ترکیه برای یافتن راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز برای درگیری های بین المللی حمایت می کند و خواستار آتش‌بس فوری در غزه است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اردوغان: کشورهای غربیِ مخالف حمله ایران باید به اسرائیل بگویند: بس کن!
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • سفر هنیه به آنکارا برای دیدار با اردوغان
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • اردوغان: اسرائیل به دنبال ایجاد یک درگیری منطقه ای است/ کشورهایی که در مورد حمله به کنسولگری ایران سکوت کردند، برای حمایت از اسرائیل به میدان آمدند
  • اردوغان: اسرائیل مسئول تنش‌ها در منطقه است