Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرنگاران جوان، یکی از چالش‌های چند سال اخیر ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال تغییرات مدیریتی بوده است. مدیرانی که با نظر هیئت مدیره باشگاه و با نظارت وزارت ورزش و جوانان انتخاب و بعد از عملکرد نه چندان خوب از سمت خود برکنار شدند و فرد جدیدی با شرایط نه چندان بهتر جایگزین مدیر قبلی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باشگاه پرسپولیس از سال ۱۳۹۷ تا به الان ۳ مدیرعامل و سرپرست داشته است که آخرین آن‌ها مهدی رسول پناه بود که بعد از پخش شدن ویدئویی از صحبت هایش از سمت خود استعفا داد. به بهانه این اتفاق عملکرد ۳ مدیرعامل اخیر این باشگاه را بررسی کردیم.

ایرج عرب بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ به عنوان سرپرست باشگاه انتخاب و در اسفند ماه ۱۳۹۷ از طرف هیئت مدیره باشگاه به عنوان مدیرعامل انتخاب شد. در دوران مدیریت او تیم پرسپولیس موفق شد به همراه برانکو ایوانکوویچ سومین قهرمانی پیاپی لیگ برتر را کسب کنید و همچنین در جام حذفی به قهرمانی برسد.

نقطه تاریک کارنامه عرب در پرسپولیس جدا شدن برانکو ایوانکوویچ از این تیم بود. برانکو در شرایطی که یکسال دیگر با سرخ‌پوشان قرارداد داشت به علت دریافت نکردن مطالباتش قراردادش را یک طرفه فسخ کرد. عرب هر هفته اعلام می‌کرد منابع لازم برای پرداخت مطالبات برانکو تهیه شده است و این دوشنبه پول او را می‌دهیم، اما این اتفاق هیچ وقت رخ نداد تا زمانی که ایمیل فسخ قرارداد برانکو به باشگاه پرسپولیس رسید. برانکو بعد از این اتفاق با تیم فوتبال الاهلی عربستان به توافق رسید و به این تیم پیوست.

 

     

 

ایرج عرب پس از اینکه نامه فسخ قرارداد برانکو را مشاهده کرد قصد داشت این موضوع را در سکوت کامل خبری پیش ببرد تا پس از حضور نیافتن برانکو یا نماینده قانونی اش برای دریافت پول اعلام کند این مربی علاقه‌ای به ادامه همکاری نداشته است و با وجود فراهم شدن طلبش از پرسپولیس به الاهلی رفت. اما پیگیری‌ها و برملاشدن نامه برانکو سبب شد تا عرب چاره‌ای جز تأیید این خبر نداشته و هیئت مدیره باشگاه را به جلسه‌ای فوری فرا بخواند. عرب در آخرین اقدامش برای بازگرداندن برانکو به کشور کرواسی سفر کرد، اما این سفر هیچ نتیجه‌ای نداشت. عرب بعد از ناکامی در نگه داشتن برانکو با کالدرون مربی آرژانتینی قرارداد بست. او بعد از چند ماه در مرداد ماه ۱۳۹۸ بعد از برگزاری اولین بازی لیگ از سمت خود استعفا داد.

بعد از استغفای ایرج عرب هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس محمد حسن انصاری فرد که سابقه مدیریت در این باشگاه در کارنامه او دیده می‌شد را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد. در دوران مدیریت او تیم پرسپولیس با هدایت کالدرون در پایان نیم فصل در صدر جدول لیگ قرار داشت. اما بازهم در یک اتفاق مشابه کالدرون با دریافت نکردن مطالباتش از این تیم جدا شد و یک پرونده جدید برای باشگاه پرسپولیس ایجاد شد. او با اینکه وعده‌های زیادی در مورد پرداخت بدهی باشگاه به برانکو داده بود در نهایت نتوانست هیچ پولی به حساب او واریز کند.

انصاری فرد بعد از رفتن کالدرون موفق شد یحیی گل‌محمدی که یکسال دیگر با تیم شهرخودرو قرارداد داشت را به تیم پرسپولیس بیاورد. او به باشگاه شهرخودرو قول پرداخت ۶ میلیارد برای گرفتن رضایتنامه گل محمدی داد، قولی که هنوز عملی نشده است.

 

       

 

انصاری فرد در طول دوران کوتاه مدیریتش با آنتونی استوکس و گابریل اوساگونا قرارداد بست که در نهایت این ۲ بازیکن هیچ استفاده‌ مفیدی برای تیم نداشتند و از جمع سرخپوشان جدا شدند. علیرضا بیرانوند در طول دوران مدیریت انصاری فرد از این تیم جدا شد و به تیم آنتورپ بلژیک پیوست. از نکات مثبت این انتقال درآمد ۷۰۰ هزار دلاری باشگاه پرسپولیس بود تا بعد از مدت‌ها پرسپولیس با فروختن بازیکنانش سودی نیز داشته باشد.

انصاری فرد در شرایطی که ۹ هفته به پایان لیگ زمانه باقی مانده بود و هنوز موفق نشده بود پرداختی‌های بازیکنان را به ۵۰ درصد برساند در اسفندماه سال ۱۳۹۸ روی خط برنامه فوتبال برتر آمد و و ضمن انتقاد از وزیر ورزش و اعضای هیات مدیره با به زبان آوردن برخی کلمات از جمله اینکه به او توهین و جسارت شده و رفتنش به سود پرسپولیس خواهد بود استعفای شفاهی خود را از باشگاه پرسپولیس اعلام کرد.

بعد از استغفای انصاری فرد مهدی رسول پناه رئیس هیئت مدیره باشگاه به عنوان سرپرست انتخاب شد. در دوران مدیریت رسول پناه تیم پرسپولیس با هدایت یحیی گل محمدی برای چهارمین بار پیاپی قهرمان لیگ برتر شد و همینطور سرخ پوشان موفق شدند به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند.

رسول پناه بعد از پایان لیگ برتر برای حضور پرقدرت در لیگ قهرمانان آسیا با ۷ بازیکن لیگ برتری قرارداد امضا کرد و موفق شد بیش از ۹۰ درصد طلب برانکو را پرداخت کند که گام بزرگی در مسیر بسته شدن پرونده این مربی کروات برداشته شود.

 

       

 

رسول پناه در طول دوران مدیریتش با اتهاماتی از جمله وعده‌های دروغین، کنترل کردن مدیربرنامه بازیکن‌ها و ایجاد دو دستگی در باشگاه مواجه شد. بازیکنان کلیدی، چون علی علیپور، مهدی ترابی و شجاع خلیل زاده در شرایطی از این تیم جدا شدند که هیچ در آمد زایی برای باشگاه پرسپولیس نداشتند. محمد نادری نیز به تیم رقیب یعنی استقلال تهران پیوست.

در نهایت صدا‌های ضبط شده و فیلم‌هایی که به شکل مخفیانه از صحبت‌های رسول پناه در مورد بازیکنان پرسپولیس و دیگر موضوعات منتشر شد که باعث ایجاد حواشی در آستانه آغاز لیگ و خشم هوادران سرخ شد. رسول‌پناه در این ویدئو ادعا‌های عجیبی را با ادبیاتی نامناسب مطرح کرده بود. او بعد از این اتفاق از سمت خود استعفا کرد.

با استعفای رسول‌پناه سریال بی ثباتی مدیریت در باشگاه پرسپولیس همچنان ادامه خواهد داشت و باید دید در آینده وزارت ورزش و جوانان که متولی اصلی این باشگاه است چه تصمیمی در این جهت خواهد گرفت؟

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پرسپولیس مدیر عامل پرسپولیس رسول پناه هیئت مدیره باشگاه باشگاه پرسپولیس تیم پرسپولیس دوران مدیریت انصاری فرد سمت خود رسول پناه لیگ برتر موفق شد جدا شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به عملکرد سینما در سالی که گذشت؛ تمرکز بر سینماسازی و زیرساخت‌های سینمایی

تصمیمات سازمان سینمایی سال ۱۴۰۲ بیشتر متمرکز بر بسترسازی برای توسعه سینما در حوزه‌های مختلف تولید و اکران بود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ برنامه‌ریزی در ستاد سازمان سینمایی و موسسات تابعه برای بهره گیری از ظرفیتی بالاتر از وظایف ترسیم شده سازمانی دولت در سینما جهت دستیابی به اهداف مشخص شده در سیاست های کلان دولت سیزدهم بود.سینما در سالی که گذشت با رویدادهای تلخ و شیرین بسیاری همراه بود؛ از رونق اکران و استقبال چشمگیر مردم از سالن‌های سینما که کام سینماگران و سینما دوستان را شیرین کرد، تا فقدان سینماگران مطرحی چون داریوش مهرجویی که کام دوستداران سینما را تلخ کرد.

در سالی که گذشت سینما جان تازه‌ای گرفت و ظرفیت‌ها و چشم اندازهای تازه‌ای را در دیدگان عموم ترسیم کرد و از لحاظ اقتصاد سینما و رونق گیشه با وجود چند فیلم به درصد خوبی از استقبال جامعه از سینمای ایرانی رسید، در حالی که بعد از دوران کرونا، ریزش جدی و قهر مخاطب سینما و وضعیت نامناسب تولید، منجر به نگرانی همه اهالی و خانواده سینما و ناامیدی شده بود که ادامه آن ورشکستگی سینما را در پی داشت. در فروش سال1402، فسیل با فروش قابل توجهی که داشت توانست رکوردهای بسیاری را جابه‌جا کند، میزان فروش سینماها از مرز یک میلیارد و 200 میلیون عبور کرد و بعد از 23 سال رکورد تعداد مخاطبان با بیش از 28 میلیون نفر مخاطب شکسته شد.

زیبای خفته سینما بیدار شد؟

 

توجه به اولویت‌های زیرساختی سینما

بر اساس سیاست‌های اجرایی سازمان، توسعه سینما محدود به سالن‌های سینما نشد و نوآوری و دستاوردهای جدید در حوزه فناوری سینما اتفاق افتاد و در ادامه راه نیز سازمان سینمایی در سال آینده سایر اولویت‌های سینمایی همانند کیفیت نمایش و‌ فناوری‌های نوین سینمایی و محتواهای مطلوب و مناسب‌تر را مورد توجه قرار داده است.

در بخش توسعه سینمایی، تولید و اکران، آثار ارزشمندی به سینما ارائه شد که مهمترین آن بهره‌برداری از چندین مجتمع سینمایی مدرن در تهران و شهرستان‌ها بود و در حالی که سال‌های گذشته برای اکران فیلم به دلیل محدودیت سالن مناسب برای اکران، سینما دچار مضیقه بود این روز‌ها مشکل کمبود سالن در حال حل شدن است. در سال 1402 سازمان سینمایی در بخش سیاست‌گذاری و توسعه سینمایی روند حمایتی‌اش را درکشور ادامه داد و در حالی که در دولت‌های گذشته حمایت‌های گسترده‌ای از توسعه فرهنگی سینما نشده بود در پی ایجاد ظرفیت‌های جدید برای فرهنگ و سینما و همراهی و حمایت از بخش خصوصی در این راه گام برداشت. سازمان سینمایی با توجه به رشد جمعیت، نیاز کشور به سالن‌های سینما را بیش از 3 هزار سالن برآورد کرده‌است.

مطابق آمارهای اعلام شده طی دو سال اخیر بالغ بر 160 هزار صندلی به ظرفیت سینمای کشور اضافه شده که بیش از 50 هزار صندلی به استان تهران و بیش از 110 هزار صندلی نیز مربوط به سایر استان‌هاست و بزودی نیز بیش از 40 سالن اضافه خواهد شد و بر اساس پیش بینی‌ها تعداد سالن‌های سینما تا پایان دولت سیزدهم به 1000 سالن خواهد رسید.

جلب اعتماد و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی

در شرایطی که به لحاظ سستی‌های صورت گرفته در گذشته از لحاظ استاندارد فضاهای مدرن نمایشی بسیار عقب هستیم جذب بخش خصوصی و اعتماد این بخش به سرمایه‌گذاری در سالن‌سازی سینما نیاز به همت والایی داشت که این مهم با همراهی دولت در مقیاسی وسیع در سطح کشور با فراهم شدن زیر ساخت ها در حال انجام است.

حمایت از خانواده سینما که در سینمای کم جان پسا کرونا نیاز به احیا داشتند و طی دوسال اخیر با چالش‌های سنگینی مواجه بودند در حدی بیش از توان سازمان سینمایی در طول سال گذشته اتفاق افتاده به طوری که احیای اقتصاد سینما اولویت نخست بود که با همت و همراهی مردم و سینماگران محقق شد‌ اما نه به صورت کامل و هنوز جای پردازش دارد.

توجه سختگیرانه در بایدها و نبایدهای مربوط به سینما درموضوعاتی مانند خانواده و ممانعت از تشویق و ترویج استفاده از مشروبات الکلی و مواد مخدر و یا نکاتی مانند خیانت و تضعیف کانون خانواده، تحقیر جایگاه پدر و مادر و ممانعت از شوخی‌های جنسی که در مقطعی در سینما رواج پیدا کرده بودباعث شد تا فیلمسازان دریابند که به ‌گونه‌ دیگری هم می شود با مخاطبان ارتباط برقرار کرد که توجه به این موارد باعث شد خانواده‌ها از هر قشری حتی قشر مذهبی در سالن حضور پیدا کنند و گروهی از مخاطبان که زمانی از سالن‌های سینما قهر کرده بودند نگران مضامین مطرح شده در فیلم‌ها نباشند. البته گاهی هم در این زمینه با سختگیری‌هایی مواجه بودیم که باعث ایجاد اعتراضاتی هم شد.

بر این اساس امروز می‌توان مدعی بود که خانواده‌ها می‌توانند در سینما یک فیلم سالم تماشا کنند. این نکته مهمی است که ثابت می کند سینمای ایران در دنیا یک سینمای نجیب و با اخلاق است.

سفرهای استانی رئیس و مدیران زیر مجموعه سازمان سینمایی در راستای کلان برنامه وزارت ارشاد و برنامه جامع سازمان سینمایی از اردیبهشت 1401 با سفر به استان همدان آغاز شد و در دو سال گذشته 30 استان در بازه‌های زمانی مختلف با رویکرد برقراری عدالت در بخش فرهنگ و هنر، تمرکززدایی، و عمومی سازی دسترسی فرهنگی که -سینما نیز جزئی از آن است- با مشارکت ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ میزبان این سفرها بوده‌اند.

طی دو سال گذشته و در بیش از 30 سفر استانی، رئیس سازمان سینمایی از نزدیک مسائل و مشکلات مختلف سینماگران و هنرمندان استانی را در تهیه و تولید آثار سینمایی لمس کرده و در جریان خواسته های مخاطبان سینما که عمده‌ترین آن نیاز به احداث سالن‌ها جدید و تجهیز سالن‌های موجود است قرار گرفته است. از سیستان و بلوچستان تا آذربایجان غربی از خوزستان و لرستان تا گلستان و خراسان شمالی در تمام استان‌هایی که سفر انجام شده است هدف انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با استانداری‌ها و جلب نظر صاحبان سرمایه و استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان برای سرمایه‌گذاری در بخش سینما بوده است.

نشست مشترک داود منظور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی کشور و جمعی از تهیه کنندگان، کارگردانان، بازیگران سینما و نمایندگان صنوف سینمایی‌ که در محل ساختمان برنامه و بودجه با حضور تعدادی از سینماگران مانند بهرام رادان و حامد بهداد برگزار و مورد توجه رسانه‌ها، اهالی و علاقه‌مندان سینما و فعالان فضای مجازی قرار گرفت باعث شد تا در عمل بیشترین بهره را کلیت سینمای ایران کسب کرده و پس از مدت ها اهالی سینما خود را در جهت حفظ منافع سینما بر میز گفتگو با دولت و در حال گپ و گفت دوستانه ببینند.

چهل و دومین جشنواره فیلم فجر هم به عنوان مهمترین رخداد سینمایی در سال 1402 برگزار شد که جدای از انتقادات به نحوه اعطای جوایز و عدم حضور برخی فیلم‌ها در بخش سودای سیمرغ می‌توان به حضور پررنگ جوانان سینماگر و هنرمندان نسل جدید اشاره کرد. این حضور نشان داد با هنرمندان و فیلم اولی‌هایی مواجه هستیم که می‌توانند با نگاه درست سینما را در مسیر انقلاب اسلامی همراهی کنند و نوید بخش این مهم باشند که با ظهور این نسل از فیلمسازان شاهد شکوفایی سینما در سال‌های پیش رو باشیم.

هرچند که این جشنواره در بخش بین‌الملل عملکرد خوبی نداشت اما از تمهیدات سازمان سینمایی در سال گذشته برای تقویت اقتصاد سینما بررسی برای ورود به بازارهای جهانی بود. نگاه مثبت به تولیدات مشترک سینمایی و تلاش برای ورود به بازارهای منطقه‌ای و جهانی فیلم از جمله تمهیدات سازمان سینمایی در سال گذشته بوده است.

سینما برای داشتن اقتصاد بهتر نیازمند حضور در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی است. برای رسیدن به این هدف سازمان سینمایی در سال 1402 با استفاده از کارکرد سینما در جهت تقویت و توسعه روابط ملت‌ها و فرهنگ‌ها میزبان نمایندگان و رؤسای سینمایی کشورهای ارمنستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان، ترکمنستان و روسیه و برگزاری نشست در نوع خود خاص و ویژه که منجر به پیش‌نویس بیانیه مشترک در زمینه همکاری و تعمیق روابط سینمایی با این کشورها شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • لباس قرمز چینی بر تن برانکو
  • جهش عملکرد تخلیه و بارگیری کالا در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • خلاصه بازی پرسپولیس 2-0 پیکان (لیگ برتر ایران 1402/03)
  • (ویدئو) خلاصه بازی پرسپولیس ۲ - پیکان ۰
  • خلاصه بازی پرسپولیس ۲ - پیکان ۰ (فیلم)
  • خلاصه بازی پرسپولیس و پیکان + فیلم
  • فیلم/ خلاصه بازی پرسپولیس ۲ - پیکان ۰
  • خلاصه بازی پرسپولیس ۲ - ۰ پیکان
  • خلاصه بازی پرسپولیس 2 - پیکان 0
  • نگاهی به عملکرد سینما در سالی که گذشت؛ تمرکز بر سینماسازی و زیرساخت‌های سینمایی