Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-19@08:54:07 GMT

زمین‌های تشنه «بدره» سیراب نشدند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۴۸۰

زمین‌های تشنه «بدره» سیراب نشدند

خبرگزاری مهر -گروه استان‌ها: مردم شهرستان بدره در جنوب استان ایلام در حالی شاهد عبور رودخانه سیمره هستند، که زمینه‌های تشنه شهرستان در انتظار آبی شدن هستند.

بیشتر اراضی این شهرستان دیم هستند و در سال‌های اخیر به واسطه خشکسالی‌های پی درپی سود زیادی برای کشاورزان منطقه نداشته است.

در حالی که انتظار می‌رفت با ساخت سد سیمره در این شهرستان، بیشتر بخش‌های این شهرستان اعم از کشاورزی و گردشگری رونق بگیرد، متاسفانه این مهم تاکنون در این شهرستان تازه تاسیس محقق نشد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیکاری جوانان باعث مهاجرت اکثر مردم به کلان شهرها شده، در حالی استفاده از آب رودخانه سیمره می‌تواند باعث عمران و آبادانی این شهرستان شود.

در حال حاضر از دو ایستگاه پمپاژ آب تلخاب و شهرک ولیعصر برای آبی کردن اراضی این شهرستان در حال اجراست که تاکنون به رغم وعده‌های فراوان هنوز محقق نشده است.

آخرین وضعیت پروژه‌های آبرسانی به اراضی کشاورزی شهرستان بدره

فرماندار بدره در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ایستگاه تأمین آب زید، زرانگوش و تلخاب از پیشرفت فیزیکی بسیار بالاتری نسبت به سایر پروژه‌های مشابه در سطح استان برخوردار است.

یونس آزاد بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بسیاری از مشکلات پیش روی این پروژه از جمله تأمین برق و تخصیص آب آن مرتفع شده و در سال جاری از محل کمیته برنامه ریزی شهرستان ۲۰ میلیارد ریال، از محل سفر معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور ۳۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات جهش تولید در سفر ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور به استان ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه منظور شده است.

وی گفت: در صورت تخصیص اعتبارات امسال این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

آزادی اظهار کرد: البته بخشی از شبکه داخلی اراضی باقی مانده است که جهاد کشاورزی تعهد کرده که تا قبل از فصل کاشت این بخش را به پایان برساند.

وی گفت: با اجرای این طرح بیش از ۶۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این منطقه تحت پوشش آبیاری قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این پروژه، پروژه شبکه آبیاری تحت فشار شهرک ولیعصر که مطالعات آن از سال ٨٨ شروع و عملیات اجرایی آن در فروردین ٩٨ آغاز شده، یک هکتار از اراضی منطقه شامل ٧٠ درصد باغات و ٣٠ درصد زراعی با جمعیت ۵ هزار نفر و یک هزار و ۲۰۰ خانوار را پوشش می‌دهد.

این پروژه نیز تاکنون در این شهرستان محقق نشده و از پشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار نیست.

ایستگاه‌های پمپاژه بدره در انتظار وعده‌های سفر نوبخت

در هفته گذشته که محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه به استان ایلام سفر کرده بود، پروژه‌های تأمین آب اراضی زید، زرانگوش و تلخاب، تأمین آب اراضی ولیعصر جزوه مصوبات جهش تولید قرار گرفت.

با توجه به اینکه این پروژه‌ها با مشکلات اعتباری مواجه هستند، امیدواریم با وعده‌های داده شده این بار این پروژه به سرانجام برسد و باعث رونق تولید و اشتغال در این شهرستان شود.

هرچند این شهرستان دارای مشکلات بیشمار دیگری نیز مثل عدم استقرار ادارات در سطح شهرستان، عدم استفاده از مزیت گردشگری برای توسعه شهرستان، نبود سرمایه گذاری در پشت رودخانه سیمره و… است.

کد خبر 5055751

منبع: مهر

کلیدواژه: اراضی کشاورزی شهرستان بدره جهاد کشاورزی ایلام ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی کرمانشاه هفته ناجا شهدای مدافع حرم مجلس شورای اسلامی مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۷ هزار هکتار اراضی برای پروژه های نهضت ملی مسکن آماده سازی شد

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان ملی زمین و مسکن در تامین زمین توسط دستگاه‌های دولتی همکاری  بسیار موثری داشته اند گفت: حجم الحاق اراضی و شروع عملیات آماده‌سازی اراضی تامین شده برای طرح نهضت ملی مسکن بی‌سابقه بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: تاکنون آماده‌سازی بیش از ۳۷ هزار هکتار به استعداد بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده است.

مالکی  با بیان اینکه  ۴۱ هزار هکتار زمین در محدوده شهر‌ها را  تا کنون  تامین کرده ایم  افزود: با الحاق این اراضی می‌توانیم بخشی از دغدغه مردم در بخش مسکن گره‌گشایی کنیم.

او  ادامه داد: مراحل تصویب ۵۳ شهرک مسکونی طی شده یا در حال طی شدن است که می‌تواندکمک زیادی به تامین فاقدان  مسکن داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی گشت‌های نوروزی برای صیانت از کاربری اراضی کشاورزی
  • رصد سوداگران اراضی ملی توسط گشت یگان حفاظت در ایام نوروز
  • آزادسازی ۱۰ هکتار زمین کشاورزی از چنگ زمین خواران در ری
  • ۳۷ هزار هکتار اراضی برای پروژه های نهضت ملی مسکن آماده سازی شد
  • نکونام و شجاعی رودررو نشدند
  • اجرای پروژه کاداستر ۲۹۰ هزار هکتار در قالب سند تک‌برگ حدنگاری اراضی کشاورزی لرستان
  • اجرای همزمان ۵ پروژه برای تأمین آب کشاورزی در شفت
  • آزاد سازی ۲۰۰۰ میلیاردی اراضی کشاورزی در ری
  • رهاسازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی
  • آزاد سازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در شهر ری