Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- با احداث ۳ کیلومتر جاده بخش کبگیان بویراحمد به جاده ملی پاتاوه-دهدشت متصل و برای همیشه از بن بست فعلی رها می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج،  با احداث 3 کیلومتر جاده بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد به جاده ملی پاتاوه-دهدشت متصل و برای همیشه از بن بست رهایی می‌یابدو مطالبه بحق چندین ساله مردم این دیار محقق و انتظار دیرینه آنان از مسئولان به سر می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتصال بخش کبگیان از توابع شهرستان بویراحمد به جاده ملی «پاتاوه-دهدشت» در سال‌های اخیر تنها در حد خواسته مردم و حرف از مسئولان مانده و در واقع هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.

بخش کبگیان با جمعیتی افزون بر 12 هزار نفر از دو دهستان چنار و کبگیان تشکیل شده که با اتصال این 3 کیلومتر جاده حتی دیگر مشکل ارتباط بین بخشی این دو بخش رفع می‌شود و تردد به مرکز بخش به سهولت امکان پذیر است.

بررسی‌های میدانی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد جمعیت دهستان چنار به دلیل خوش آب و هوایی منطقه و محل ییلاق عشایر بودن، از 15 اسفندماه تا 15 مهرماه جمعیتی دو برابر شرایط عادی را سکونت می‌دهد.

خواسته به حق مردم

مهدی روشنفکر نماینده بویراحمد، دنا و مارگون در بازدید 13 شهریورماه امسال وزیر راه و شهرسازی از اسلامی خواسته بود که اتصال بخش  کبگیان به جاده پاتاوه _ دهدشت و آسفالت روستاهای این مسیر به عنوان خواسته به حق مردم را پیگیری کند.

روشنفکر همچنین به همراه نصیری‌راد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد از مسیر مورد بحث بازدید کرد و از متولیان امر خواست برای تعیین تکلیف این پروژه در کمترین زمان ممکن اقدام کنند، تا جایی که نصیری‌راد قول داد امسال ابنیه‌های این مسیر را تکمیل کند.

تکمیل پروژه گرانتر شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه برای اتصال بخش کبگیان به جاده «پاتاوه-دهدشت» باید در مسیر پیشنهادی دو دستگاه پل احداث شود، افزود: یک مورد نیمه تمام رها شده و دیگری نیز باید از صفر آغاز شود که هر دو تا پایان سال به اتمام می‌رسند.

نصیری‌راد با تاکید بر اینکه تنها  300 میلیون اعتبار داریم و تعهد اضافه بر تخصیص جرم دارد، ادامه داد: این پروژه سال گذشته با یک میلیارد تومان اعتبار تکمیل و به بهره برداری می‌رسید ولی هم اکنون با گرانی‌ها بدون شک هزینه تمام شده پروژه نیز افزایش پیدا کرده است.

به گزارش تسنیم، نقش راه ارتباطی در توسعه همه جانبه مناطق بر هیچ کسی پوشیده نیست و امید می‌رود مسئولان و متولیان امر برای کمک و تسریع دادن به سرعت قطار توسعه در بخش کبگیان همت کنند.

روایت تسنیم از جاده‌های مرگ در بخش «بم پشت» / 8000 نفر در "کشتگان " راه ارتباطی ندارندگزارش|قطع راه ارتباطی 6000 نفر در "کاجو" ادامه دارد / افزایش روستاهای مسدود به 35 روستا ‌تا امروزکهگیلویه و بویراحمد| قطع راه ارتباطی 3 روستای زیلایی دو ساله شد

انتهای پیام/541/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت ساخت و توسعه شرکت ساخت و توسعه پاتاوه دهدشت راه ارتباطی بخش کبگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، عبدالکریم اخترشناس افزود: در سال گذشته ۳۷ کیلومتر و از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۸ کیلومتر راه روستایی در این استان ساخته یا آسفالت شده که از هدف‌گذاری اولیه جلوتر است.

وی یادآور شد: در ابتدای کار دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۰، تنها کار ساخت، بهسازی و روکش آسفالت ۱۵ کیلومتر از راه‌های روستایی استان بوشهر انجام شده بود که توسعه راه‌های روستایی در دو سال گذشته، نشان از عزم جدی این دولت در محرومیت‎زدایی دارد.

برخورداری ۱۹ هزار خانوار روستایی از طرح‌های راهداری

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با تکمیل و ساخت این میزان راه روستایی در استان، بیش از ۱۹ هزار خانوار روستایی از راه آسفالته مناسب برخوردار شده‎اند.

وی اظهار کرد: این اقدامات نقش بسزایی در محرومیت‌زدایی و آسان شدن ارتباط جمعیت ساکن روستا‌ها با مراکز بخش و شهرستان‎ها ایفا کرده است.

اخترشناس با اشاره به بسته شدن پرونده ساخت راه آسفالته روستا‌های بالای ۵۰ خانوار استان در دولت سیزدهم، اضافه کرد: بوشهر در این شاخص جزو استان‎های پیشگام کشور است.

وی با بیان این‌که در زمان حاضر تکمیل راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را در اولویت داریم، عنوان کرد: براین اساس راه دسترسی ۷ روستای استان معادل ۷۴ کیلومتر نیازمند زیرسازی یا روکش آسفالت است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر یکی از طرح‌های راه‌هایی روستایی بالای ۲۰ خانوار استان «باغتاج» دشتستان است که بهسازی و روکش آن آن مطابق برنامه در دست اجراست و برای روستا‌ها نیز پیگیر جذب اعتبارات استانی و ملی هستیم.

۳۸ طرح راه روستایی در بوشهر فعال است

دبیر کمیسیون ایمنی راه‎های استان همچین خبر داد: اکنون ۳۸ طرح راه روستایی در استان با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

اخترشناس اضافه کرد: تعریض جاده دهقاید – نظرآقا در دشتستان به طول ۵ کیلومتر و اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و قطعه اول محور سنا- شنبه در دشتی به طول ۸ کیلومتر و اعتبار ۵۳ میلیارد تومان از شاخص‎ترین طرح‎های راه روستایی فعال در استان است.

دیگر خبرها

  • عدم رعایت فاصله طولی مناسب یکی از عوامل مهم بروز تصادف
  • اهداء جهیزه به نوعروسان بخش کبگیان
  • عمر راه‌های استان بیش از ۱۵ سال است
  • ۱۸ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های خراسان رضوی رفع نقص می‌شود
  • فاصله ۲۲ درصدی تولید خودرو با برنامه‌ها
  • آغاز پویش نوروزی «چشم به راهیم» در کیلومتر ۶۶ جاده اردبیل- سرچم
  • استقرار ایستگاه‌های هلال‌احمر در فاصله‌های ۴۰ کیلومتری جاده‌های خراسان رضوی
  • فاصله ۲۲ درصدی تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید
  • فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید
  • ساخت ۱۷۵ کیلومتر راه روستایی در استان بوشهر