Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:05:43 GMT

یک بال کرکس (دال) در شهرستان سرعین رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۵۰۱

یک بال کرکس (دال) در شهرستان سرعین رهاسازی شد

به گزارش ایرنا، شهلا امیری روز یکشنبه با بیان اینکه کرکس در فهرست پرندگان حمایت شده در ایران قرار دارد، افزود: این پرنده برای نخستین بار در شهرستان سرعین مشاهده و توسط دوستداران حیات وحش به این اداره تحویل داده شد.

وی اظهار داشت: کرکس پس از بررسی سلامتی به مدت چند روز نگهداری و تیمار و سپس در طبیعت و زیستگاه منطقه رهاسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: کرکس از راسته عقاببیان و خانواده قوش‌ها بوده و در قاره‌های اروپا، آسیا و آمریکای شمالی زندگی می کند.

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان سرعین اضافه کرد: کرکس ها به دلیل تغذیه از لاشه حیوانات و پاکسازی طبیعت از حلقه های مهم زنجیره غذایی در طبیعت بوده و از ارزش اکولوژیکی ویژه‌ای برخوردار هستند.

امیری با تقدیر از تمامی دوستداران طبیعت و حیات وحش از آنها خواست هرگونه گزارش زیست محیطی اعم از شکار و صید و یا حضور پرندگان و حیات وحش مصدوم و یا دارای اعلام مشکوک در مجاورت و پیرامون محل زندگی خود را به سامانه ۱۵۴۰ یا شماره تلفن ۳۲۲۲۴۰۵۷ - ۰۴۵ اطلاع دهند.

شهر گردشگری سرعین در۲۷ کیلومتری جنوب غرب اردبیل واقع است، این شهر با داشتن دهها مجتمع آب درمانی ، پیست اسکی آلوارس و نیز دیگر جاذبه های طبیعی و تاریخی یکی ازمهمترین مناطق گردشگری ایران می باشد.

برچسب‌ها اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل اردبیل نابودی پرندگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل اردبیل نابودی پرندگان اداره کل حفاظت محیط زیست اردبیل اردبیل نابودی پرندگان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی از مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه،پنجم فروردین ۱۴۰۳ از محل سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر خبر داد.

مجید رستگاری در این خصوص گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی شد.

وی افزود: در این فاز ۱۲ متر مکعب بر ثانیه آب رها سازی می‌شود و در فاز دوم و در ادامه تکمیل رها سازی میزان ۵ متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد. 

رستگاری گفت: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در حال طی مسیر، از طریق سامانه‌های انتقال بین حوضه‌ای از حوضه زاب به سمت حوضه دریاچه ارومیه در حال رها سازی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی، وی خاطرنشان کرد: در مرحله اول رها سازی در سال آبی جاری میزان ۱۲ میلیون متر مکعب آب از محل حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه رها سازی شده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • آغاز مرحله دوم رهاسازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از سد مخزنی سیلوه پیرانشهر
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • عاملان مرگ پرندگان زنبورخوار در ارسنجان دستگیر شدند
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو شدند + تصاویر
  • مرغ‌های زنبورخوار قربانی زیاده خواهی برخی از زنبورداران سودجو + تصاویر
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار