Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-24@03:57:15 GMT

موقع احساس خطر از مومو با این شماره تماس بگیرید!

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۵۲۸

موقع احساس خطر از مومو با این شماره تماس بگیرید!

رئیس اورژانس اجتماعی کشور اظهار داشت: متاسفانه چالش «مومو» با دستیابی به اطلاعات گوشی فرد از این اطلاعات پنهانی به عنوان نقطه‌ضعف کودک استفاده می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به پیامدهای اجتماعی چالش مومو در فضای مجازی گفت: این چالش می‌تواند سلامت روان یا حتی زندگی کودکان را با خطر مواجه کند و والدین می‌توانند درصورت احساس خطر و احتمال وقوع بحران قریب‌الوقوع برای کودکان خود برای دریافت مشاوره با شماره تلفن ۱۴۸۰ و در صورت مشاهده اقدامات عملی و خطر برای کودکان با شماره تلفن ۱۲۳ تماس بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود علیگو با یادآوری اینکه خط اورژانس ۱۲۳ برای رسیدگی به مواردی مانند کودک‌آزاری، خودکشی و همسرآزاری درنظر گرفته شده، افزود: اعتماد بیش از حد به محتواهای منتشر شده در فضای مجازی، عدم آگاهی کامل از قابلیت‌های فضای مجازی و استفاده ناصحیح از فضای مجازی از آسیب‌های فضای مجازی است که باید نسبت به آن توجه داشت.   وی اضافه کرد: متاسفانه هرگونه محتوایی در فضای مجازی به سرعت فراگیر می‌شود و افراد هر مطلبی را بدون تعقل در فضای مجازی می‌پذیرند و اگر والدین از همان ابتدا آموزش‌های لازم در رابطه با فضای مجازی را به فرزندان خود بیاموزند، کمتر با آسیب‌های اجتماعی ناشی از فضای مجازی مواجه می‌شویم.   رئیس اورژانس اجتماعی کشور اظهار داشت: متاسفانه چالش «مومو» با دستیابی به اطلاعات گوشی فرد از این اطلاعات پنهانی به عنوان نقطه‌ضعف کودک استفاده می‌کند و با توجه به روحیه حساس کودکان، آن‌ها از ترس آشکار شدن اطلاعات یا ترس روانی ناشی از آگاه بودن فردی به تمام اطلاعات شخصی آنها، تحت‌تاثیر قرار می‌گیرند و این احتمال وجود دارد که دست به اقدامات تهدیدکننده برای سلامت خود یا اطرافیان بزنند.   علیگو از خانواده‌ها خواست تا نسبت به بهره‌وری از فضای مجازی، آموزش‌های لازم را به کودکان خود ارائه دهند و خود نیز به عنوان الگویی در این زمینه برای فرزندانشان باشند.   وی اضافه کرد: سوءاستفاده‌کنندگانی که با ساخت اکانت‌های جعلی نیز کودکان را به چالش مومو دعوت می‌کنند در حقیقت به نوعی مرتکب کودک‌آزاری می‌شوند و طبق قانون با آن‌ها برخورد می‌شود.   مومو یک اکانت واتس آپ است که در ابتدا کاربر یک لینک تماس از سوی مومو دریافت و پس از شروع به گفتگو از سوی حساب کاربری مومو فرد به رفتارهای خطرناک دعوت می‌شود.   انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: دانا

کلیدواژه: فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ردمی گوشی‌های هوشمند Redmi ۱۳C و Redmi ۱۳C ۵G را در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ عرضه کرد. حالا گفته می‌شود این برند درحال‌حاضر روی ردمی ۱۳ معمولی کار می‌کند. گزارشی که اخیراً منتشر شده، تراشه و شماره مدل آن را برای بازارهای مختلف فاش کرده است. علاوه‌براین، اندازه باتری و قابلیت‌های شارژ دستگاه نیز افشا شده است.

برای یادآوری، ردمی ۱۲ ۵G مجهز به اسنپدراگون ۴ نسل ۲ است. انتظار می‌رود که همین تراشه در ردمی ۱۳ ۵G نیز وجود داشته باشد. به گزارش گیزموچاینا و به‌نقل از کاربری به‌نام Experience more در شبکه اجتماعی ویبو، این دستگاه احتمالاً یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد داشت و از شارژ سریع ۳۳ واتی پشتیبانی می‌کند. یادآور می‌شویم که ردمی ۱۲ ۵G سال گذشته مجهز به همین باتری است، اما از شارژ کندتر ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

اسم رمز ردمی ۱۳ ۵G

N۱۹ کد داخلی ردمی ۱۳ ۵G است و گفته می‌شود که اسم رمز آن «Breeze» است. طبق گزارش‌ها، شماره مدل ۲۴۰۶ERN۹CC احتمالاً برای نسخه بازار چین این گوشی است. نسخه هندی آن نیز با شماره مدل ۲۴۰۶ERN۹CI شناخته می‌شود.

نسخه دیگری با شماره مدل ۲۴۰۶۶PC۹۵I ظاهراً در راه هند است. این دستگاه احتمالاً با برند Poco وارد بازار خواهد شد و با نام «Poco M۷ ۵G» عرضه می‌شود. انتظار می‌رود که Redmi ۱۳ ۵G و Poco M۷ ۵G با اندروید ۱۴ مبتنی بر HyperOS وارد بازار شوند. جزئیات دیگری از این دستگاه‌ها هنوز فاش نشده است.

جهت مقایسه، ردمی ۱۲ ۵G دارای صفحه نمایش ۶.۷۹ اینچی ۹۰ هرتز، نمایشگر ال‌سی‌دی از نوع IPS، پشتیبانی از وضوح Full HD پلاس، تراشه اسنپدراگون ۴ نسل ۲، ۸ گیگابایت رم LPDDR۴x و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی است. در زمینه عکاسی، یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در این دستگاه وجود دارد و سیستم دوربین دوگانه ۵۰ + ۲ مگاپیکسلی نیز در پشت گوشی قرار دارد. باید منتظر ماند و دید که ردمی ۱۳ ۵G چه پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898536

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • فهرست مراکز کاردرمانی در مشهد
  • سنجش سلامت گامی برای شناسایی به موقع کودکان دارای اختلال
  • خبر خوش برای طرفداران شیائومی/ اطلاعات بیشتری از پرچمدار ردمی لو رفت!
  • بازتاب اجرای طرح نور در فضای مجازی
  • پاسخ به بیش از ۷۷ هزار تماس توسط مرکز تماس یکپارچه سازمان فناوری
  • بزرگترین حراجی دمپایی در قم را از دست ندهید + اطلاعات تماس
  • توضیحاتی در رابطه با انتشار نامه اداری مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه در فضای مجازی/ کمافی سابق امکان شکایت، ثبت دادخواست و انجام تمام عملیات حقوقی علیه مقامات دولتی وجود دارد
  • فیلم| واکنش کاربران فضای مجازی به ماجرای اصفهان