Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حمزه مشایخی فعال اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد و عضو جامعه کارگری طی یادداشتی آورده است اول به این نکته اشاره کنیم که مقام معظم رهبری سال ۹۹ را سال جهش تولید نامگذاری کردند و خطاب به دست‌اندرکاران تأکید کردند: جوری عمل کنید که با جهش تولید، تغییری محسوس در زندگی مردم به‌وجود آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چرخه و جهش تولید باید به دست کارگران زحمت کش انجام گیرد و اکثر این کارگران تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

اما با شروع فصل سرما و در گرماگرم جولان ویروس کرونا با توجه به اینکه کارگران اول برای زنده ماندن تولید و سپس تامین مایحتاج خود لازم است بر سر کار حاضر شوند و هر لحظه ممکن است به این بیماری خطرناک دچار شوند و ویروس را برای خانواده خود به ارمغان ببرند برای معالجه‌ و مراجعت به پزشکان تنها دلخوشی آنها وجود همین دفترچه های تامین اجتماعی است.

متاسفانه در این دوران که کارگران دلشان به این دفترچه ها خوش بود به بهانه اینکه به تدریج دفترچه‌ها از سیستم حذف شود از تعداد برگ‌های آن کاسته و بر مشکلات کارگران در این اوضاع گرانی بازار و روزگار مصیب‌بار کرونایی افزوده شد.

آیا تدبیری در این روزهای سخت نبود که ۱۵ برگ دفترچه را می‌گذاشتند و هر گاه تصمیم بر حذف داشتند کار را یکسره می‌کردند تا شوک بر کارگر وارد نشود؟.

آیا در این برهه از زمان راهکار درستی است که مسئولان تامین اجتماعی در پیش گرفته‌اند، برای سرمایه‌هایی که حقوقشان و حتی بیمه آنها بستگی به کار کردنشان دارد؟ اما آخر کلام، سرمایه هر مملکت نیروی انسانی آن است پس به این سرمایه‌ها در روزهای سخت کرونایی و مقابله با مقاصد شوم دشمن در جنگ اقتصادی و برای کمک به جهش تولید احترام بگذاریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تامین اجتماعی آب کارگران قیمت خبرگزاری فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری

مولوی اظهار کرد: از فروردین ماه امسال پرداخت حق تأهل به کارگران و بیمه شدگان تأمین اجتماعی به مبلغ ۵۰۰ هرار تومان الزامی شد.

بیشتر بخوانید

اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی در هزار و ۸۵۰ فروشگاه مجاز

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: پارسال از ۷ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی بازرسی شد که ۸۰ درصد مربوط به رعایت ایمنی در محیط کار بود.

وی پیش بینی کرد: امسال بیش از ۹ هزار بازرسی در حوزه ارتقاء فرهنگ ایمنی کار انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • ضرورت پرداخت حق تأهل به کارگران چهارمحال و بختیاری
  • تایید طرح استفساریه قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران درشورای نگهبان
  • تایید طرح اصلاح قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • اصلاح قانون بیمه‌کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان تایید شد
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • پرداخت ۱۸ میلیارد تومان برای بیماری‌های صعب العلاج
  • مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی، شعار هفته کار و کارگر
  • تعطیلی دو روزه آخر هفته، رونق سفر و مصیبت حمل و نقل