Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-18@07:24:46 GMT

نشست مشترک نائب رئیس مجلس با سازمان غذا و دارو

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۸۳۱

نشست مشترک نائب رئیس مجلس با سازمان غذا و دارو

خبرگزاری تسنیم: نشست مشترک علی نیکزاد نایب رئیس مجلس با رئیس و معاونین سازمان غذا و داروی کشور برگزار شد.

در این نشست آخرین وضعیت دارو‌های جدید و همچنین ضرورت حمایت مجلس از سازمان غذا و داروی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: فردا

کلیدواژه: نیکزاد سازمان غذا و دارو نائب رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیرحسین جمشیدی امروز در سیزدهمین همایش طلای سبز (مکمل‌های غذایی و رژیمی) اظهار کرد: صنعت دارو‌های گیاهی از سال ۱۳۶۰ در کشور آغاز شده است. سال گذشته سال سختی در قیمت‌های مواد اولیه بود.

وی تاکید کرد: صنعت تولید دارو‌های گیاهی تنها صنعت علمی است که تولید دانش در آن مستقیما به تولید محصول می‌انجامد. ۴۴۰۰ فرآورده طبیعی و بیش از ۲۰۰۰ فرآورده سنتی داریم.

رئیس انجمن تولید کنندگان دارو‌های طبیعی، فراورده‌ها و طب سنتی ایران ادامه داد: ما بیش از ۱۲۰۰ گیاه دارویی داریم که از این میان بیش از ۳۰۰ دارو تهیه می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: ما همیشه برای کمک به سازمان غذا و دارو داوطلب بوده‌ایم و برای اقدامات مورد نیاز نیز نامه‌نگاری می‌کردیم تا کار انجام شود. اما همواره گفته شده فعلا شما اقدامی انجام ندهید و صبر کنید. ما هر سال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی و سنتی را به کمیسیون قیمت می‌فرستیم، اما درخواست ما این است که دوستان و همکاران ما را خسته نکنند. صنعت با همکاری‌ها می‌چرخد. امیدوارم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم گوشه‌ای از کار را انجام دهیم.

همچنین نفیسه حسینی یکتا - مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی اظهار کرد: آنچه مسلم است این است که بحث طبی ایرانی و گیاهان دارویی، فرآورده‌های طبیعی و سنتی مراکز به هم گره خورده‌ای است که از هم جداناپذیر هستند و در اسناد بالادستی ما، سند ملی گیاهان دارویی و طب ستتی به عنوان یک صنعت متحد وجود دارد که اهداف و اقداماتی نیز در این خصوص انجام شده است.

وی افزود: بدون شک در صورت فعالیت با برنامه ریزی و سیاست‌گذاری درست نه تنها در حوزه سلامت بلکه در حوزه اقتصاد و معیشت این ظرفیت می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و امیدواریم بتوانیم از آن بهترین استفاده را داشته باشیم.

حسینی یکتا در پایان گفت: از جمله مهمترین اقدامات طب ایرانی در نظام سلامت در یک جمله و در نگاه اول در زمینه خدمات درمانی به صورت خدمات چندجانبه در حوزه آموزش، پژوهش، بین‌الملل، خدمات درمانی و بهداشتی به صورت مستمر می‌توان اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • وعده نائب رئیس مجلس برای برخورد با بی‌حجابی
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • تهیه بیش از ۳۰۰ دارو از ۱۲۰۰ گیاه دارویی در کشور/ ارسال ۳۵۰ قلم داروی طبیعی به کمیسیون قیمت
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان
  • گران‌‌فروشی داروی کمیاب به بهانه یک بخشنامه
  • ورود ۹۶ داروی جدید به بازار در ۱۴۰۲
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • ابراز خرسندی نائب رئیس مجلس شیعیان لبنان از پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل