Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@13:26:25 GMT

۳۳۰۰ دامغانی همیار طبیعت هستند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۱۹۰۴

۳۳۰۰ دامغانی همیار طبیعت هستند

علی اکبر عباسی راد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سه هزار و ۳۴۱ نفر در دامغان در سه بخش دانش آموزی، مروج و محافظ همیار طبیعت هستند، بیان کرد: سه هزار و ۱۸۵ نفر از همیاران طبیعت در شهرستان دامغان دانش آموزان، ۱۱۰ نفر مروج و ۴۶ نفر محافظان طبیعت تشکیل داده که در طول سال با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری همراهی و همکاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طرح همیاران طبیعت، طرحی مهم و اساسی است که پیرو فرمایشات مقام معظم انقلاب برای استفاده از توان همه برای حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی اجرا شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان با اشاره به اینکه مردم حافظان واقعی عرصه‌های منابع طبیعی هستند و منابع طبیعی را از خود می‌دانند و در حفظ آن سعی و تلاش دارند افزود: همیاران طبیعت کسانی هستند که اطلاع رسانی به موقع دارند و در عرصه‌ها حضوری پررنگ دارند و شاهد این هستیم که این نقش آفرینی‌ها داوطلبانه هم بوده و گاهی اوقات متحمل خسارت مالی و جانی می‌شوند تا عرصه‌های منابع طبیعی به خطر نیافتد و سودجویان به این عرصه‌ها دست اندازی نکنند.

عباسی راد خاطر نشان کرد: استفاده از ابزارها و فرهنگ سازی در ارتباط با اهداف منابع طبیعی از وظایف همیاران طبیعت است و فعالان عرصه‌های منابع طبیعی و همه افرادی که با انگیزه‌های غیر انتفاعی، معنوی و به منظور حفظ و ترویج فرهنگ خدمتی را ارائه می‌دهند از همیاران طبیعت به شمار می‌آیند.

وی گفت: شهرستان دامغان یک میلیون و ۴۸۷ هزار و ۱۱۸ هکتار مساحت ملی دارد که از این میزان ۳۰ هزار و ۹۴۴ هزار هکتار اراضی قابل کشت، ۱۱ هزار و ۶۷۲ هکتار اراضی زراعی و ۱۴ هزار و ۴۷۵ هکتار اراضی باغی و مابقی مساحت را اراضی مسکونی و صنعتی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 5055716

منبع: مهر

کلیدواژه: دامغان منابع طبیعی استان سمنان ویروس کرونا شیراز بوشهر آمار کرونا شهرکرد شیوع کرونا گرگان شهادت امام رضا ع نیروی انتظامی کرمانشاه هفته ناجا شهدای مدافع حرم مجلس شورای اسلامی مواد مخدر عرصه های منابع طبیعی همیاران طبیعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری به عمل آید.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲ میلیون هکتار اراضی زراعی خراسان شمالی سنددار شدند
  • تثبیت ۱۰۰ درصدی مالکیت اراضی ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی 
  • سنددارشدن ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی خراسان شمالی
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • قطع ۴ هزار اصله الیمالات صحت ندارد
  • هشدار آتش سوزی در عرصه های طبیعی و جنگلی گیلان
  • جلوگیری از برداشت غیر مجاز سنگ در اراضی ملی روستای سیمین شهرستان همدان
  • دهیاران روستاهای بردسکن همیار پلیس شدند
  • دهیاران روستا‌های شهرستان بردسکن همیار پلیس شدند