Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان دبیر اجرایی سومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی ۲۰۲۰ از برگزاری این گنکره به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد و گفت: این کنگره در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آذرماه برگزار می شود.

دکتر محمدرضا رضایتمند در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: این کنگره با محوریت افق های جدید در فارماکواپیدمیولوژی، سیاست گذاری، مدیریت و اقتصاد دارو، در مراقبت دارویی، مطالعات دارویی مبتنی بر جمعیت و داده ورزی دارویی با حضور اساتید برجسته بین المللی از سایر کشورها و اساتید و متخصصان مجرب داخلی فرصت مغتنمی جهت ارتقای علمی اقشار مختلف جامعه علوم پزشکی، فراهم می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه فارماکواپیدمیولوژی به طور کلی به عنوان مطالعه اثرات دارویی در جمعیت های بزرگ تعریف می شود که به دنبال پر کردن فاصله بین علوم پایه  داروسازی و کاربرد آنها در جمعیت ها است، تصریح کرد: برای تبیین جایگاه این علم در کشور، کنگره اروپایی-آسیایی فارماکواپیدمیولوژی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ با مشارکت چندین سازمان بین المللی و به میزبانی علوم پزشکی شیراز در ایران شروع به کار کرد.

دبیر اجرایی سومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی ۲۰۲۰ افزود: سومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ آذر ماه به صورت مجازی توسط مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت و دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با همکاری و مشارکت سازمان غذا و داروی کشور و انجمن جهانی فارماکوویژیلانس و دانشگاه های علوم پزشکی، انجمن های علمی و مراکز تحقیقاتی مرتبط برگزار می شود.

رضایتمند خاطرنشان کرد: این کنگره با محوریت افق های جدید در فارماکواپیدمیولوژی، سیاست گذاری، مدیریت و اقتصاد دارو، مراقبت دارویی، مطالعات داوریی مبتنی بر جمعیت و انفورماتیک دارویی در سه نشست اصلی «فارماکواپیدمیولوژی در دوره COVID-۱۹»، «اقتصاد، مدیریت و سیاستگذاری در فارماکواپیدمیولوژی» و «مطالعات داوریی مبتنی بر جمعیت و کاربرد انفورماتیک پزشکی در آن»،  با حضور اساتید برجسته بین المللی از سایر کشورها، در کنار اساتید و متخصصان مجرب داخلی برگزار می شود.

وی مخاطبین این کنگره را استادان دانشگاه، متخصصان، پزشکان، داروسازان، صاحبان صنایع دارویی، مدیران و سیاست گذاران سلامت و نمایندگان دولتی و خصوصی در بخش‌های سیاستگذاری، نظارتی و بیمه دانست و گفت: این وبینار شامل سخنرانی، پنل، کارگاه و ارائه پوستر است و فرصتی برای آشنایی با آخرین مباحث مطرح در زمینه فارماکواپیدمیولوژی خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دارو دانشگاه علوم پزشكي برگزار می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر حوریه محمدی با اعلام این خبر افزود: بیست و پنجمین همایش آموزش پزشکی، هفدهمین جشنواره شهید مطهری و ششمین جشنواره ایده های نوآورانه آموزشی ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

رییس مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت، با اشاره به همکاری دانشگاه های کلان منطقه یک در این رویداد گفت: این جشنواره با شعار «آموزش علوم پزشکی از کلاس درس تا عرصه» و با محوریت پاسخگویی اجتماعی و کاربردی کردن آموزش در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را تجلیل و تکریم اساتید عرصه آموزش پزشکی، شناسایی و معرفی فرآیندهای آموزشی مطلوب کشوری و همچنین تقدیر از افرادی که برای ارتقای کمی و کیفی آموزش در دانشگاه ها تلاش می کنند، برشمرد و اضافه کرد: امسال از پژوهشگران برتر دانشجویی، مقالات برگزیده و پایان نامه های آموزش پزشکی برگزیده در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به صورت جانبی تقدیر خواهد شد.

محمدی، به اهمیت پاسخگویی اجتماعی اشاره کرد و آن را نیاز امروز جامعه دانست و افزود: توسعه و بازنگری در کوریکلوم های آموزشی بر اساس نیاز جامعه، کیفیت آموزش بالینی، آموزش دانشجو محور، اخلاق حرفه ای و استفاده از فناوری های نوین آموزشی از جمله محورهای این همایش خواند که موجب افزایش کیفیت آموزش می شوند تا فراگیران بتوانند مهارت های لازم را برای ارائه خدمت به کشور به دست بیاورند.

وی بر ضرورت مشارکت جدی تر دانشگاه ها در این رویداد تاکید کرد و یادآور شد: حضور جدی تر دانشگاه ها می تواند به رونق جشنواره بیافزاید. این همایش همچنین از امتیاز آموزش مداوم برخوردار بوده و محتوای برنامه ها به گونه ای تنظیم شده که برای اعضای هیات علمی علوم پایه و بالینی و تمامی دانشجویان علوم پزشکی در تمامی مقاطع قابل استفاده خواهد بود. همچنین بخش دانشجویی این جشنواره به صورت موازی در کنار رویداد اصلی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6085286

دیگر خبرها

  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • طنز در فضای مجازی با اقتصاد پیوند خورده است
  • تاکید بر نقش مهم و اثرگذار صداوسیما در اجرای طرح جوانی جمعیت
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
  • کنگره بین المللی سلامت اربعین برگزار می‌شود