Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده ماهر الاخرس، اسیر فلسطینی که برای نودمین روز متوالی در اعتراض به بازداشت اداری و بدون تفهیم اتهام خود، اعتصاب غذا کرده، برای حمایت از وی دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه المسیره، همسر الاخرس گفت، او و سه تن از فرزندانش و مادر ۷۰ ساله الاخرس برای حمایت از وی اعتصاب غذا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، به همراه خانواده الاخرس در مقابل اتاقی در بیمارستان کابلان که این اسیر فلسطینی در آن بستری است، حضور دارند و تاکنون اجازه ملاقات یا اطلاع از وضعیت سلامتی او را نداشته‌اند.

ماهر الاخرس که برای ۹۰ روز متوالی اعتصاب غذا کرده، در وضعیت جسمانی بسیار خطرناکی قرار دارد و به شدت ناتوان شده و قدرت حرکت ندارد. این نگرانی وجود دارد که به دلیل عدم دریافت دارو اعضای حیاتی بدنش به شدت و به صورت ناگهانی آسیب ببینند و جانش به خطر افتد.

احلام حداد وکیل اسیر ماهر الاخرس که از ۹۰ روز پیش در زندان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده، روز شنبه وصیتنامه او را منتشر کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این وکیل فلسطینی به نقل از اسیر الاخرس بیان کرد: از خانواده‌های شهدا و اسرایی که دست به اعتصاب غذا زدند، می‌خواهم که جنازه مرا حمل کنند، از ملت فلسطین می‌خواهم از وطن خویش دفاع کنند.

اسیر الاخرس افزود: پس از حمله زندانبانان اسرائیلی از ناحیه سر و کل بدنم احساس درد شدیدی دارم و به مدت سه ساعت از هوش رفتم.

احلام حداد تاکید کرد: یکشنبه دادگاه عالی رژیم صهیونیستی در مورد اسیر الاخرس تشکیل جلسه می‌دهد و ما خواستار لغو تمدید بازداشت موقت او هستیم سپس درخواستی را برای انتقال او به یکی از بیمارستان‌های کرانه باختری ارائه خواهیم داد.

لازم به ذکر است که اسیر الاخرس از ۹۰ روز پیش در اعتراض به بازداشت موقت خود دست به اعتصاب غذا زده و روز گذشته نیروهای امنیتی اسرائیلی به بیمارستان کابلان حمله کرده و این اسیر فلسطینی را ربوده و به زندان رمله انتقال دادند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسیر فلسطینی دست به اعتصاب غذا اسیر الاخرس ماهر الاخرس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل قدس الاخباریه، در روز اسیر فلسطین منابع آماری ضمن اعلام گزارشی عنوان کردند که در شرایط کنونی بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی بسر می برند.

بنابراین گزارش، اسرای فلسطینی برای زندان‌های رژیم صهیونیستی از تعبیر «قبرستان مردگان» استفاده می کنند.

براین اساس، از روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی که یک شکست بزرگ امنیتی، اطلاعاتی و نظامی برای صهیونیست‌ها محسوب می‌شد، سازمان زندان های رژیم صهیونیستی فشارها بر اسرای فلسطینی را به شدت افزایش داده است.

براین اساس، سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی علاوه بر اجرای سیاست گرسنگی عامدانه اسرا، آنها را از مراجعه به آرایشگاه زندان که پیش از این محدودیتی نداشت، منع نموده است.

تصاویر منتشر شده از زندان های رژیم صهیونیستی بیانگر وضعیت بسیار نامناسب سلامتی اسرای فلسطینی است که علاوه بر از دست دادن وزن خود، موهای بلندی داشته و از شرایط بهداشتی مناسبی بهره مند نیستند.

سازمان زندان‌های رژیم صهیونیستی علاوه بر این اقدامات که در راستای مرگ تدریجی اسرای فلسطینی است، پس از عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین، شمار زیادی از اسرا را تحت شکنجه های بسیار شدید قرار داده که موجب شهادت شماری از آنها شده است.

کد خبر 6081364 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • بازداشت ۵ هزار فلسطینی در غزه از هفتم اکتبر تا کنون
  • عکس | وضعیت سخت و دردناک بیش از ۱۲۰۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • وضعیت سخت و دردناک بیش از ۹۱۰۰ اسیر فلسطینی در «قبرستان زنده‌ها»
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه، ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • بدون در نظرگرفتن اسیران غزه ۱۲ هزار فلسطینی اسیر هستند
  • حماس: آزادی اسرای فلسطینی همچنان در راس اولویت‌های ماست
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌ های رژیم صهیونیستی
  • شهادت ۱۶ اسیر فلسطینی اهل غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی
  • رژیم صهیونیستی ۱۵۰ اسیر فلسطینی را آزاد کرد+ تصاویر
  • الجزیره: حماس چارچوب پیشنهادی آتش‌بس را پذیرفت