Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-18@17:31:01 GMT

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۲۲۸۷

آمار جهانی مبتلایان ویروس کرونا

رویداد۲۴  همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۳۱ میلیون و ۶۷۳ هزار و ۶ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۵ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا هم‌اکنون با بیش از ۸.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۲۳۰ هزار قربانی، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هند و برزیل نیز با آمار میلیونیِ مبتلایان پس از آمریکا به ترتیب با بیش از ۷.۸ و ۵.۳ میلیون بیمارِ کووید ۱۹، جایگاه‌ دوم و سوم را در جهان به خود اختصاص داده‌اند.

همچنین در حال حاضر چهار کشور ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک به ترتیب رکورددارِ قربانیان این بیماری در دنیا هستند.

بیشتر بخوانید: تعداد جانباختگان کرونایی ۴ برابر آمار رسمی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا هشت میلیون و ۸۲۷ هزار و ۹۳۲ مبتلا، ۲۳۰ هزار و ۶۸ قربانی

۲. هند هفت میلیون و ۸۶۴ هزار و ۸۱۱ مبتلا، ۱۱۸ هزار و ۵۶۷ قربانی

۳. برزیل پنج میلیون و ۳۸۱ هزار و ۲۲۴ مبتلا، ۱۵۶ هزار و ۹۲۶ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۴۹۷ هزار و ۱۶۷ مبتلا، ۲۵ هزار و ۸۲۱ قربانی

۵. اسپانیا یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۷۲ مبتلا، ۳۴ هزار و ۷۵۲ قربانی

۶. فرانسه یک میلیون و ۸۶ هزار و ۴۹۷ مبتلا، ۳۴ هزار و ۶۴۵ قربانی

۷. آرژانتین یک میلیون و ۸۱ هزار و ۳۳۶ مبتلا، ۲۸ هزار و ۶۱۳ قربانی

۸. کلمبیا یک میلیون و هفت هزار و ۷۱۱ مبتلا، ۳۰ هزار قربانی

۹. مکزیک ۸۸۶ هزار و ۸۰۰ مبتلا، ۸۸ هزار و ۷۴۳ قربانی

۱۰. پرو ۸۸۶ هزار و ۲۱۴ مبتلا، ۳۴ هزار و ۹۵ قربانی

پس از آن کشورهای انگلیس با ۸۵۴ هزار و ۱۰ مبتلا، آفریقای جنوبی با ۷۱۴ هزار و ۲۴۶ مبتلا، ایران با ۵۶۲ هزار و ۷۰۵ مبتلا، ایتالیا با ۵۰۴ هزار و ۵۰۹ مبتلا، شیلی با ۵۰۰ هزار و ۵۴۲ مبتلا، عراق با ۴۴۹ هزار و ۱۵۳ مبتلا، آلمان با ۴۲۹ هزار و ۱۸۱ مبتلا، بنگلادش با ۳۹۷ هزار و ۵۰۷ مبتلا، اندونزی با ۳۸۵ هزار و ۹۸۰ مبتلا، فیلیپین با ۳۶۷ هزار و ۸۱۹ مبتلا، ترکیه با ۳۵۹ هزار و ۷۸۴ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۴۴ هزار و ۵۵۲ مبتلا، اوکراین با ۳۳۷ هزار و ۴۱۰ مبتلا، پاکستان با ۳۲۷ هزار و ۸۹۵ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۳۰۹ هزار و ۴۱۳ مبتلا، بلژیک با ۳۰۵ هزار و ۴۰۹ مبتلا، هلند با ۲۸۱ هزار و ۵۲ مبتلا، جمهوری چک با ۲۵۰ هزار و ۷۹۷ مبتلا، لهستان با ۲۴۱ هزار و ۹۴۶ مبتلا، کانادا با ۲۱۳ هزار و ۹۵۹ مبتلا، رومانی با ۲۰۵ هزار و ۷۹۳ مبتلا، مراکش با ۱۹۴ هزار و ۴۶۱ مبتلا، اکوادور با ۱۵۹ هزار و ۶۱۴ مبتلا، نپال با ۱۵۵ هزار و ۲۳۳ مبتلا، بولیوی با ۱۴۰ هزار و ۷۷۹ مبتلا، قطر با ۱۳۰ هزار و ۹۶۵ مبتلا، پاناما با ۱۲۸ هزار و ۵۱۵ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۲۴ هزار و ۱۸ مبتلا، امارات متحده عربی با ۱۲۳ هزار و ۷۶۴ مبتلا، کویت با ۱۲۰ هزار و ۹۲۷ مبتلا، پرتغال با ۱۱۶ هزار و ۱۰۹ مبتلا، عمان با ۱۱۱ هزار و ۸۳۷ مبتلا، سوئد با ۱۱۰ هزار و ۵۹۴ مبتلا، قزاقستان با ۱۱۰ هزار و ۴۰۲ مبتلا، مصر با ۱۰۶ هزار و ۳۹۷ مبتلا، گواتمالا با ۱۰۴ هزار و ۶۳۲ مبتلا، سوئیس با ۱۰۳ هزار و ۶۵۳ مبتلا و کاستاریکا با ۱۰۳ هزار و ۸۸ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا کرونا یک میلیون کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: توصیه ما این است که زائران حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

سیدعلی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون دارو‌های غیر مجاز و نحوه انتقال داروی بیماران اظهار داشت لیست دارو‌های ممنوعه هرسال توسط وزارت بهداشت عربستان ابلاغ می‌شود که همان لیست سال‌های گذشته است. لیست دارو‌ها را به پزشکان معاینه کننده زائرین داده ایم و وظیفه پزشکان این است که این لیست را به اطلاع زائر برسانند.

وی افزود: از دارو‌های ممنوعه، دارو‌های مخدر است که ورود آن کلا به عربستان ممنوع است. همچنین دارو‌های آرامیخش از خانواده بنزودیازپین مثل خانواده دیازپام نیز ممنوع است.

مرعشی در ادامه تصریح کرد: ورود سایر دارو‌ها ممنوعیتی ندارد، ولی برای اینکه عزیزان زائر در فرودگاه‌های مقصد دچار مشکل نشوند، توصیه ما این است که حتما نسخه انگلیسی دارو و توصیه پزشکشان را به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در رابطه با واکسن‌های مورد نیاز برای سفر حج گفت: براساس دستورالعمل سعودی واکسن اجباری برای همه کشور‌ها واکسن مننژیت است و برای کشور ما همین واکسن در نظر گرفته شده است و از طریق هلال این واکسن برای همه زائرین تهیه شده است و تا دو هفته قبل از اعزام زائر باید این واکسن تزریق شود.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون لزوم تزریق واکسن کرونا اذعان داشت: فعلا توصیه‌ای برای تزریق واکسن کرونا و آنفولانزا وجود ندارد. واکسن الزامی مننژیت است و نگرانی بابت بیماری کرونا وجود ندارد.

مرعشی در رابطه با بیماری‌های واگیر در میان زائران بیان داشت: رعایت نکات جمعی و فرعی در پیشگیری از بیماری‌های عفونی بسیار مهم است. به هر حال تعداد زیادی زائر از کشور‌های مختلف با بیماری‌های بومی مختلف در یک مکان قرار می‌گیرند و همین امر موجب می‌شود حتی افرادی که سیستم ایمنی قوی دارند به بیماری‌های عفونی مبتلا شوند. اما در صورت بیمار شدن نیاز به قرنطینه نیست.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توانایی واکسن سازی ایران را جهانی کردیم
  • مبتلایان به دیابت در نیشابور ۳ برابر شد
  • سه برابر شدن مبتلایان به دیابت در نیشابور
  • فعالیت ۷۵۰۰ آزمایشگاه پزشکی در کشور / کرونا؛ تجهیزات آزمایشگاهی را فرسوده کرد
  • ۱۷ آوریل، روز جهانی هموفیلی
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • هوش مصنوعی ناجی مبتلایان به آلزایمر خواهد شد؟
  • با ۷ مرحله آلزایمر آشنا شوید؛ از تغییرات خاموش تا فراموشی کامل
  • ورود داروهای مخدر و آرام‌بخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم
  • ورود داروهای مخدر و آرامبخش های بنزودیازپین به عربستان ممنوع است/لزوم تزریق واکسن مننژیت+فیلم