Web Analytics Made Easy - Statcounter

متاسفانه شاهد توقف تعداد قابل توجهی از کامیونهای حمل سوخت در مرز پرویزخان هستیم با این حال اقدامی از سوی دست اندرکاران صورت نگرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، مرزها یکی از مهم ترین ظرفیت های اقتصادی برای کشور محسوب می شوند که اگر برنامه ریزی درستی برای آن ها صورت بگیرد بدون شک‌ می توانند کمک بسیار زیادی به اقتصاد کشور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



غرب کشور به واسطه همسایگی‌ با کشور عراق دارای چندین مرز است. استان کرمانشاه نیز به عنوان یکی از استان های غربی دارای چندین مرز است. بر همین اساس کرمانشاه دارای ظرفیت بزرگی‌ در حوزه مرزهاست.

در روزهای گذشته اخباری مبنی بر توقف تعداد قابل توجهی از کامیون های حمل سوخت در مرز پرویزخان شنیده شد. با توجه به اهمیت موضوع برای بررسی مشکل به سراغ مسئولین رفتیم تا علت را جویا شویم.

مشکلات رانندگان کامیونهای حمل سوخت نتیجه کارشناسی غلط دستگاه های متولی است

شهریار حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: از آنجا که برخی نشستها و قراردادهایی که گمرک ایران و طرف عراقی با یکدیگر داشتند چندان کارشناسی نبوده منجر به این تجمعات و ترافیک در مرز شده است.

وی افزود: قرار شد تعدادی کامیون ایرانی به صورت ترانزیتی با مشخص شدن مبدا و مقصد به کردستان عراق تردد کنند که البته کامیون داران عراقی در داخل کردستان عراق مخالف این قضیه بودند زیرا معتدند آنها هم بیکار هستند و هم کامیون متعلق به خودشان است.

حیدری تصریح کرد: همچنین گمرک و سازمان حمل و نقل در این راستا از طرف عراقی تضمینی دریافت نکرده اند و اگر از ظرفیت وزارتخانه هم استفاده شده کنسولگری ایران در سلیمانیه ضعیف عمل کرده است.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این ترافیک و مشکلات موجود  نتیجه کارشناسی غلط گمرک، سازمان حمل و نقل و دستگاه دیپلماسی است.

حیدری خاطرنشان کرد: باید با طرف عراقی به هر تعداد که توافق شده که البته به صورت محدود نیز انجام شده رایزنی شود و امنیت کامیون داران ایرانی هم تضمین شود.

وی عنوان کرد: مشکل این است طرف عراقی ظرفیت این کار را ندارد و از سوی دیگر تحت تاثیر رانندگان عراقی است و البته مشکلات در مرزهای ما با کردستان عراق و هم در استان کردستان پا برجا است.

حیدری گفت:  مسائل مذکور را به مسئولان مربوطه منعکس کردیم و با معاون وزیر حمل و نقل و معاون وزیر اقتصاد هم صحبتهایی انجام شده در صدد هستیم در اسرع زمان مشکلات رانندگان ایرانی در پشت مرزهای پرویزخان و باشماق را مرتفع کنیم.

سازمان راهداری متولی بررسی موضوع معطلی تانکرهای حمل سوخت است

خلیل حیدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد درباره بلاتکلیفی کامیونهای حمل سوخت در مرزهای پرویزخان و باشماق  اظهار داشت: مراتب به موقع به اطلاع مسئولان شورای تامین استان رسانده شد.

وی افزود: موضوع مربوط به تعدادی از کامیون داران است که به صورت قراردادی صادرات گازوئیل و بنزین به کردستان عراق را انجام می دادند و البته شمار آنها کاهش یافته است.

مدیر کل گمرکات استان کرمانشاه گفت: قبل از شیوع کرونا رانندگان به سلیمانیه، اربیل و شهرهای داخلی عراق می‌ رفتند اما پس از این کرونا مدتی این تردد کاهش یافت و طرف عراقی به لحاظ رعایت پروتکلهای بهداشتی اعلام کرد ترانزیت باید به صورت کامیون به کامیون انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی دو ماه هم ترانشیپ انجام شد، افزود: در حال حاضر طرف عراقی و البته ما نیز معتقدیم که ترانشیپ در نقطه مرزی خطرناک و غیر اصولی است.

حیدری گفت: پیگیریهای سرکنسولگری ایران در سلیمانیه موجب شد طرف عراقی اجازه حمل یکسره مواد سوختی را بدهد با این حال تعدادی از رانندگان به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و مشکلات احتمالی نپذیرفتند که مستقیم وارد خاک عراق شوند.

وی عنوان کرد: این در حالی است که طرف عراقی اگرچه قبلا می توانست بین ۵۰ تا ۷۰ کامیون را ترانشیپ کند اما اکنون عملاً در روز تنها می تواند 10 عملیات را انجام دهد.

حیدری خاطرنشان کرد: در مجموع اگر رانندگان می‌خواهند تا سلیمانیه بروند شرایط فراهم است اما نمی خواهند این کار را انجام دهند.

وی عنوان کرد: این موضوع ارتباطی به گمرک ندارد زیرا مباحث مربوط به کالا در ارتباط با گمرک مطرح خواهد شد بلکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متولی است.

 مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه گفت: با مسئولان راهداری صحبت‌هایی انجام شده و قرار است پای کار بیایند تا بتوانیم راهی پیدا کنیم.

حیدری بیان کرد: درحال حاضر شمار رانندگان کامیونهای حمل سوخت از ۱۲۰۰ نفر به ۷۰۰ نفر رسیده و بخشی به عراق رفته اند.

وی افزود: رانندگان در مرز باشماق حمل مستقیم به عراق را پذیرفته اند اما در مرز پرویزخان نه و معلوم نیست که آیا توسط عده ای تحریک می شوند یا برای آنها منافع مالی ندارد.

بلاتکلیفی کامیونهای حامل سوخت در مرز ایران و عراق تنها مربوط به راهداری نیست

فریبرز کرمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: موضوع بلاتکلیفی کامیونهای حامل سوخت در مرز ایران و عراق تنها مربوط به راهداری نیست بلکه گمرک و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی و دستگاه‌های نظارتی نیز متولی هستند.

وی افزود: بر اساس قانون دیگر ترانشیپ و تخلیه در مرز انجام نمی شود بلکه از مبدأ تا مقصد که خاک عراق است، حمل یکسره مواد سوختی انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه گفت: با این حال رانندگان راضی نمی شوند به خاک عراق بروند زیرا از طرفی نگران تامین امنیت هستند و از سوی دیگر برای آنها تخلیه در مرز منافع مالی به دنبال دارد بر همین مبنا با سفارت ایران در عراق رایزنی شده تا مشکلات رانندگان حل شود از جمله اینکه کرایه از مرز تا مقصد عراق به دلار خواهد بود.

وی افزود: امروزه نیز هماهنگی لازم با شرکت های حمل و نقل صادر کننده مجوز حمل انجام گرفته تا قبل از صدور مجوز حمل با رانندگان صحبت کنند ترانشیپ نخواهد بود زیرا بحث تعرفه در مرز برداشت شده و حمل یکسره از ایران به عنوان مبدا تا عراق به عنوان مقصد خواهد بود و در مرز تخلیه و توقف وجود ندارد.

کرمی با بیان اینکه مسئولیت این کار بر عهده شرکتهای حمل و نقل است، گفت: رانندگان نیز باید طبق اسناد حمل به عراق بروند و اگر نمی خواهند به جایی که بار آورده رجوع کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حمل سوخت در مرز مرز پرویزخان استان کرمانشاه کردستان عراق طرف عراقی حمل و نقل انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین

تین نیوز

انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان خواستار نظارت میدانی و برخورد لازم با گرانفروشی قطعات  و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران وسائط نقلیه سنگین شد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه ای که سوم اردیبهشت ماه حسین عبدالهی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان به رئیس اتحادیه خدمات فنی و تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین ارسال کرده، آمده است: پیرو گزارش های متعدد رانندگان و کامیونداران مبنی بر گرانفروشی قطعات و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران منطقه صنعتی امیرکبیر اصفهان و عدم رعایت نرخ نامه های ابلاغی آن اتحادیه، خواهشمندیم ضمن نظارت میدانی و برخورد لازم با متخلفان، دستور فرمایید نرخ مصوب اتحادیه در کلیه تعمیرگاه ها و همچنین نمایندگی های مجاز خودروهای دیزلی به نحوی که قابل رویت باشد، الصاق گردد.جهت اطلاع از سال 1397 کرایه حمل کالا بر مبنای هزینه ها محاسبه و تعیین می گردد و یکی از مهمترین پارامترهای موثر در تعیین نرخ حمل هزینه های تعمیر و نگهداری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • کامیون‌های حامل بار اضافه در مسیر خلخال - پونل توقیف شدند
  • دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی و همتای عراقی وی در سن‌پترزبورگ
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • رویترز: حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • رئیس جمهور ترکیه در سفر رسمی وارد بغداد شد
  • انجام تشریفات گمرکی کالا‌های همراه مسافر برای تعداد ۴۳۸ هزار و ۹۷۸ نفر از مسافران ایرانی و خارجی