Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علیپور گفت: اگر قرار بود به این سرعت سوپرجام را برگزار کنیم هر دو طرف با تیمی نصفه‌ونیمه به مسابقه می‌رفتیم و بازی خوبی از آب درنمی‌آمد. من به شخصه علاقه دارم با هر تیمی در بهترین شرایط بازی کنیم تا اگر قرار است قهرمان شویم به ما بچسبد. ما نامردی بلد نیستیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تازه‌ترین اقدام تراکتوری‌ها تغییر مدیرعامل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علیپور شخصی که سابقا از مدیران نفتی بود تفکرات متفاوتی دارد و حضورش سیستم باشگاه تراکتور را تغییر داده است. با این حال تاکنون عملکردش بد نبوده به‌طوری که زنوزی مالک این باشگاه که قبلا بیشتر در معرض دید بود و در مورد مسائل باشگاه توضیح می‌داد حالا گوشه رینگ نشسته و عملکرد منتخب‌هایش را ارزیابی می‌کند. سکوت محمد علیپور هم نشان می‌دهد از عملکرد مدیرعامل جدیدش حتی اگر به توصیه علی منصوریان آمده باشد راضی است. تبریزی‌ها اخیرا با پیشنهاد پرسپولیس برای تعویق سوپرجام موافقت کردند تا این بازی به تعطیلات نیم‌فصل موکول شود. محمد علیپور مدیر جدید هم می‌گوید که ترجیح می‌دادند با یک پرسپولیس آماده رقابت کنند!

تیم‌تان همچون فصل قبل از فقر یک مهاجم ۶دانگ رنج می‌برد. نگران نیستید؟

محمد علیپور گفت:

ما هم در خط حمله و هم در خط دفاع مشکل کمبود بازیکن داریم. البته مشکل خاصی نیست ولی نیاز به مهاجم ۶دانگ که با سیاست مالی و اخلاقی باشگاه همخوانی داشته باشد، لازم است. در همین خصوص برنامه‌هایی داریم و بازیکنانی مد نظرمان هستند که اگر کادر فنی تایید کنند به خدمت می‌گیریم. فعلا در حال گمانه‌زنی هستیم ولی اگر به توافق برسیم اعلام می‌کنیم.

فکر نمی‌کنید از رقبا عقب هستید و فرصت درحال از دست رفتن است؟

یک مهاجم دورگه را مدنظر داریم. این بازیکن از جهاتی ایرانی است. چون با منع ورود خارجی‌ها روبه‌رو هستیم برای اینکه بتوانیم او را به خدمت بگیریم باید ایرانی باشد. البته بازیکنان خوبی در تیم ما حضور دارند ولی چون مدعی هستیم لازم است تیم را تقویت کنیم.

امسال تراکتور هیچ بمبی نترکاند و نتوانستید ستاره جدیدی جذب کنید. می‌توانید همچنان مدعی باشید؟

محمد علیپور گفت:

ما همیشه مدعی هستیم. هر مدیری سیاست‌های خاص خود را دارد. من اساسا از ترکاندن بمب و این‌طور چیزها وحشت دارم. اگر به سوابق آن سه چهار نفری که بمب ترکاندن را شروع کردند نگاه کنید هیچ بمبی را نترکاندند که صدایش بیشتر از ترقه باشد. از این رو این کارها منسوخ شده و توهین به شعور هواداران و مردم است. من در این سال‌ها جز ترقه بازی چیزی ندیدم. اگر شما دیدید بگویید تا ما اطلاعات‌مان را اصلاح کنیم. تصمیم ما این است بی‌سروصدا به کارمان بپردازیم و همچون همیشه مدعی بوده و خواهیم ماند. ولی فوتبال بی‌رحمی‌های خود را دارد و غیرمنتظره است. از این رو باید منتظر اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی هم بود.

چرا در فصل نقل‌وانتقالات کم‌فروغ بودید؟

در فصل نقل‌وانتقالات جاری بازیکن خوب آزاد به آن شکل وجود نداشت چون بازیکنان خوب اغلب قرارداد داشتند. به خروجی و ورودی بازیکنان تیم‌ها نگاه کنید، می‌بینید که تغییر محسوسی نداشتند. پس نمی‌توانیم بگوییم بازیکنان خوبی بودند و ما دیر آمدیم و آن چند بازیکن خوب رفتند. من اختلاف زیادی بین بازیکنان لیگ ایران نمی‌دانم. در فوتبال ایران بازیکنان نهایتا ۱۰، ۱۵ درصد با هم تفاوت دارند. این اختلاف هم با چند ماه تمرین خوب جبران می‌شود و بازیکن به کیفیت مورد نظر می‌رسد. امیدوارم منصوریان این اختلاف را برطرف کند و همه بازیکنان ما به حد ایده‌آل برسند.

از نظر شما اختلاف تیمی ته‌جدولی با تیمی مثل تراکتور که قهرمان جام حذفی شد ۱۵درصد است؟

محمد علیپور گفت:

برای حرفم دلیل دارم. اگر این اختلاف زیاد باشد تیمی مثل نفت مسجدسلیمان نمی‌تواند در وزرشگاه آزادی تیمی بزرگ را با وجود همه هوادارانش متوقف کند. پس اختلاف زیاد نیست. در نتیجه اگر تیم‌هایی که فکر می‌کنند ضعیف و کوچک هستند خود را از زیر سایه تیم‌هایی به ظاهر بزرگ خارج کنند آن ۱۰، ۱۵درصد حل می‌شود. این اختلاف تا حدودی روانی و ‌انگیزشی است. خیلی‌ها مقابل تراکتور می‌گویند اینها طرفدار دارند، امکانات دارند و هزار دلیل دیگر برای برتر بودن تیم ما می‌آورند ولی این چیزها مطلق نیست. درست است تیم ما امکانات خوبی دارد. انصافا از نظر سخت‌افزاری مشکل ندارد. من هم برنامه‌هایی دارم و باید ببینم چطور پیش می‌رود. با همه این حرف‌ها اگر بقیه تیم‌ها این اختلافات را از ذهن‌شان بیرون کنند از نظر فنی اختلافات خیلی کم است.

باتوجه به شکایت باشگاه نفت مسجدسلیمان وضعیت حبیب فرعباسی با تیم شما چه شد؟

من فکر نمی‌کنم مشکل خاصی برای انتقال فرعباسی وجود داشته باشد. دوستان ما در باشگاه نفت مسجدسلیمان افراد فهیم و باشعوری هستند. در جریان آنچه قبلا بین باشگاه تراکتورسازی و باشگاه نفت مسجدسلیمان رخ داده است نیستم، در نتیجه نمی‌توانم تایید یا تکذیبش کنم. وقتی من آمدم این دروازه‌بان قراردادش را فسخ کرده بود. می‌دانم فرعباسی با توجه به بندی در قراردادش فسخ یکطرفه کرده است. فعلا کمیته تعیین وضعیت درحال رسیدگی به پرونده این دروازه‌بان است و هرچه بگوید همگی تمکین می‌کنیم. امیدوارم این مشکل به بهترین شکل حل شود.

چطور شجاعی، دژاگه و حاج‌صفی را راضی به ادامه همکاری کردید؟

محمد علیپور گفت:

هیچ مبلغ خاصی به این بازیکنان ندادیم. حتی یک ریال هم به قراردادشان اضافه نکردیم. هر سه طبق قراردادی که داشتند به همکاری با ما ادامه دادند. در صحبتی که خیلی محترمانه با آنها داشتم قرار شد به تمرینات برگردند. مسعود شجاعی در مسیر برگشت بود و ما امکان برقراری ارتباط با او را نداشتیم. از این رو در روزهای اخیر در مورد کاپیتان تیم هیچ صحبتی نکردم. ولی او به همراه اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی به ایران برگشت. هر سه بازیکن سه‌شنبه به ایران برگشتند تا در تمرینات شرکت کنند.

میانگین سنی تیم‌تان همچنان بالا است و این انتقاد فصل قبل هم به تیم تراکتور وارد بود. نمی‌خواهید در این خصوص تغییری ایجاد کنید؟

درست است تیم ما بازیکنانی با سن بالا دارد ولی این هنر کادرفنی است که تلفیقی از باتجربه‌ها و جوان‌ها را در زمین کنار هم قرار دهد تا هم جنگ‌های فیزیکی را برنده شویم و هم از نظر تاکتیکی و مدیریتی موفق باشیم. از این رو به همه اینها احتیاج داریم. با این حال به‌شخصه دوست دارم معدل سنی تیمی ما در زمین پایین باشد.

چرا تراکتور زمانی که بازیکن‌ساز بود به یک مصرف‌کننده تبدیل شده است؟

محمد علیپور گفت:

به موضوع خوبی اشاره کردید چراکه برخی از تیم‌هایی که همیشه بازیکن‌ساز بودند را با سیاست‌های غلط نابود کردند. تیم‌هایی چون بانک ملی، راه‌آهن و نفت تهران از دست رفتند. همین حالا هم برخی بازیکنان تیم ملی از همان تیم نفت تهران آمدند. ما در نظر داریم بیشتر از بهایی که به آکادمی باشگاه تراکتور می‌دانند به این تیم‌ها توجه کنیم. می‌خواهیم به سمتی برویم که در آینده نه‌چندان دور بازیکنان بومی داشته باشیم. سیاست ما بازیکن‌سازی است. البته الزامی وجود ندارد بازیکن دست‌پرورده در تیم خودمان باشد و می‌تواند به دیگر تیم‌ها صادر شود و اگر به این موضوع توجه نشود تیم‌هایی مثل ما ضرر می‌کنند.

فکر نمی‌کنید عدم بازیکن‌سازی تیم‌هایی مثل تراکتور به مسموم شدن بازار نقل‌وانتقال بازیکنان فوتبال دامن زدند؟

اگر بازیکن‌سازی بود بازار کاذب در چنین سطحی و تا این حد به‌وجود نمی‌آمد. نباید فراموش کنیم فوتبال ایران فقط از بعد مالی حرفه‌ای به نظر می‌رسد. در دیگر موارد حرفه‌ای که نیستیم هیچ از آماتور هم پایین‌تر هستیم. مدتی است از بازیکن‌سازی محروم هستیم. بخشی از تقصیر‌ها به گردن باشگاه‌هاست ولی بخش دیگر آن مربوط به همین بازار آشفته است. بازیکنان قیمت‌هایی می‌خواهند که با هر شاخص تورمی حساب می‌کنیم قابل باور نیست و با معیاری که می‌توان برای یک بازیکن خوب در نظر گرفت، همخوانی ندارد.

تیم شما که چنین مشکلاتی نداشت؟

محمد علیپور گفت:

ما هم مشکل داریم. در این مدت کم با سه چهار بازیکن مذاکره کردیم ولی تا قیمت درخواستی‌شان را گفتند مذاکرات را قطع کردم. به هر حال در کشوری هستیم که به لحاظ اقتصادی شرایط خاصی را تجربه می‌کند. تحریم‌های ظالمانه فشار می‌آورد و برخی از مردم با مشکلات عجیب و غریبی درگیر هستند. سطح اقتصادی بسیار پایین است. برخی از ابتدایی‌ترین امکانات هم برخوردار نیستند. در چنین شرایطی خدا را خوش نمی‌آید برای بازیکنی که دو سه میلیارد تومان بیشتر نمی‌ارزد ۱۰، ۱۲میلیارد پول بدهم. من چنین کاری نمی‌کنم.

وضعیت بدهی‌های بین‌المللی‌تان در چه مرحله‌ای است؟

امسال ریخت و پاشی نداشتیم. می‌دانم بدهی‌هایی برای تیم ما وجود دارد ولی هنوز چیز جدیدی در مورد این پرونده‌ها به ما اعلام نشده است. اگر بخواهند حکمی بدهند یا محرومیتی در نظر بگیرند حتما از قبل به ما اطلاع می‌دهند. اگر در مهلتی که می‌دهند مشکل را بر طرف نکنیم با محرومیت روبه‌رو می‌شویم. من از همه چیز این پرونده‌ها اطلاع زیادی ندارم ولی اگر هم اطلاعات کامل داشتم باز هم چیزی برای گفتن نداشتم چراکه باید منتظر آرا باشیم تا به باشگاه ابلاغ شود.

درمورد واسعی و فرعباسی شما پیروز شدید یا باشگاه استقلال از جذب‌شان منصرف شد؟

محمد علیپور گفت:

حقیقت این است که این دو بازیکن در اختیار باشگاه استقلال نبودند که بخواهیم از آنها بگیریم و خود بازیکنان اظهار علاقه زیادی برای همکاری با تراکتور کردند ولی این اظهار علاقه می‌تواند به دلیل انصراف استقلال از جذب‌شان باشد. وقتی خودشان اظهار علاقه کردند که به تیم ما بیایند ما هم با آنها قرارداد بستیم.

تراکتور و پرسپولیس می‌توانستند سوپرجام جذابی برگزار کنند. چرا با برگزاری این بازی مخالفت کردید؟

برگزاری سوپرکاپ یک بخشش مخالفت من نوعی است و بخش دیگرش نگاه حرفه‌ای. تا جایی که من اطلاع دارم سوپرکاپ در ایران فقط برای رفع تکلیف برگزار می‌شود. چون در این بی‌برنامه‌گی‌ها سابقه داریم وفصل قبل هم به دلیل انصراف یکی از تیم‌ها آن سوپرکاپ برگزار نشد. در لیگ‌های معتبر دنیا این رقابت را بین دو نیم‌فصل و در زمانی خوب برگزار می‌کنند ولی در ایران ناگهانی یک تاریخ را مشخص می‌کنند و می‌گویند در این تاریخ بازی برگزار می‌شود و هر تیمی نیاید بازنده است. خب سوپرجام یعنی چه؟ باید با دو باشگاه هماهنگ کنند تا مسابقه در بهترین شرایط دو تیم برگزار شود. به وضعیت دو طرف این بازی در لیگ‌مان نگاه کنید. هم تیم ما و هم تیم پرسپولیس فصل سخت و مسابقات فشرده‌ای را پشت سر گذاشتیم. هفته قبل وضعیت پرسپولیس خوب نبود. انصاف بود در چنین شرایطی با آنها بازی کنیم؟ یکی قهر کرده یکی یکطرفه فسخ کرده بود! تماشاچی از بازی چنین تیمی لذت نمی‌برد. پس اگر قرار بود به این سرعت این بازی را برگزار کنیم هر دو طرف با تیمی نصفه‌ونیمه به مسابقه می‌رفتیم و بازی خوبی از آب درنمی‌آمد. من به شخصه علاقه دارم با هر تیمی در بهترین شرایط بازی کنیم تا اگر قرار است قهرمان شویم به ما بچسبد. ما نامردی بلد نیستیم.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: محمد علیپور فرعباسی سعید واسعی فرعباسی محمد علیپور نفت مسجدسلیمان بازیکن سازی تیم هایی اگر قرار تیم ها تیم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش جالب مدیرعامل پرسپولیس به بیانیه استقلال

رضا درویش که دقایقی قبل در حال ورود به باشگاه پرسپولیس بود، مقابل در باشگاه از سوی خبرنگاران متوجه بیانیه استقلال شد و بعد از خواندن این متن با یک لبخد معنی دار به این موضوع واکنش نشان داد.

وی همچنین تاکید کرد که توجهی به این موضوعات ندارد و پیگیر کارهای باشگاه پرسپولیس است.

به گفته درویش قرار است جلسه هیات مدیره باشگاه پرسپولیس این هفته برگزار شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین در واکنش به بحث خصوصی‌سازی هم گفت: این موضوع دست ما نیست و باید از مراجع مربوطه پیگیری شود.

دیگر خبرها

  • واکنش تراکتور به مذاکره با مجیدی و گل‌محمدی
  • واکنش رسمی تراکتور به مذاکره با مجیدی و گل محمدی | همه چیز در ۴۸ ساعت اتفاق افتاد
  • شوک به تراکتور با غیبت یک بازیکن مقابل استقلال
  • مدیرعامل استقلال به مالک تراکتور دلداری داد
  • انصراف PSG: هیچ تیمی ستاره یونایتد را نمی‌خواهد
  • مدیرعامل استقلال به مالک تراکتور دلداری داد (عکس)
  • پرسپولیس به دو دلیل جام را از دست استقلال خواهد گرفت | یک مدعی از شرایط عادی خارج شده است
  • مدیرعامل پرسپولیس به بیانیه استقلال خندید!
  • ریکاردو آلوز را طلسم کردند (عکس)
  • واکنش جالب مدیرعامل پرسپولیس به بیانیه استقلال