Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@06:48:55 GMT

نقطه ضعف ویروس منحوس کرونا کشف شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۲۶۳۴

نقطه ضعف ویروس منحوس کرونا کشف شد

به گزارش افکارنیوز،

بر اساس نتایج بدست آمده توسط دانشمندان موسسه علوم پزشکی در دانشگاه جورجیا، گروه ویروس‌های کرونا ویروس‌های SARS-CoV-۱، SARS-CoV-۲ و MERS-CoV ضعف‌های یکسانی دارند که امید به ایجاد دارویی موثر را ایجاد می‌کند.

مشکل ضد ویروس‌های سنتی این است که آن‌ها بر روی آنزیم‌های ویروسی عمل می‌کنند که جهش یافته و مقاومت دارویی ایجاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین، تأثیرگذاری بر پروتئین‌هایی که مسئول تکثیر ویروس هستند، عامل مهمی است.

دانشمندان بیش از ۳۰۰ پروتئین تولید شده توسط سلول آلوده را شناسایی کرده اند که با ویروس‌های فوق، تعامل دارند. در حال حاضر کمتر از ۲۰ ذرات ویروسی در بدن انسان ، تحت تأثیر قرار گرفته اند.

از جمله پروتئین گیرنده Tom۷۰ است که در حرکت مولکول‌های پروتئین از سیتوزول به میتوکندری و فعال سازی پروتئین‌های سیگنالینگ میتوکندری نقش دارد، بنابراین، Tom۷۰ به ویروس‌های کرونا کمک می‌کند.

با این حال، با تعامل با ژن کرونا ویروس Orf۹b، این آنزیم می‌تواند به عنوان یک هدف دارویی برای داروهای ضد ویروسی با طیف گسترده استفاده شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس کرونا کرونا ویروس نقطه ضعف ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم اسرائیل غاصب به خوبی پایان عمر خود را می‌بیند

ماموستا ملامحمد شادابی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب در سخنانی ضمن تبریک عملیات موفقیت آمیز وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مواضع رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: بیش از ۷۵ سال از عمر منحوس رژیم جعلی اسرائیل در منطقه خاورمیانه می‌گذرد و در این مدت ایران تنها کشوری بوده است که در مقابل تجاوزگری های صهیونیست ها ایستاده است.
 
امام جمعه «مله دزگه ذهاب» گفت: حجم آتش و موشک بارانی که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر سر رژیم صهیونیستی فرود آمد در تاریخ جنگ‌های جهان بی‌نظیر بوده است و همین امر باعث ترس و درهم پاشیدن شالوده کشورهای استکباری به ویژه رژیم منحوس و کودک‌کش اسرائیل شد.
 
این عالم اهل سنت در ادامه با تأکید بر اینکه نیروهای دفاعی ایران آماده پاسخگویی به هرگونه تجاوز به مرزهای این کشور هستند، خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح ایران در نهایت آمادگی قرار دارند و هرگونه تجاوز و تعدی به مرزهای خود را با شدیدترین وجه ممکن پاسخ خواهد داد و این مهم را دشمنان به خوبی دریافته‌اند.
 
ماموستا شادابی افزود: رژیم صهیونیستی امروز می‌داند که توان و نیروی مقابله با جمهوری اسلامی ایران را ندارد بنابراین به دنبال ایجاد یک جنگ ترکیبی به همراه دیگر دوستان و هم پیمانان خویش می‌باشد به گونه‌ای که در روزهای اخیر یک جنگ رسانه‌ای بزرگ علیه ایران اسلامی به راه انداخته است تا بر این شکست مذبوحانه خود را سرپوش بگذارد.
 
امام جمعه «مله دزگه ذهاب» در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: رژیم منحوس اسرائیل غاصب به خوبی پایان عمر خود را می‌بیند بنابراین مانند یک دیوانه و یک انسان مجنون تمام کشورهای منطقه را به نوعی به جنگ و خونریزی کشانده است و بی‌شک این آینده کشور و کسانی است که در حال افول و از بین رفتن هستند.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشمندان واکسنی ساخته‌اند که می‌تواند با هر گونه سویه ویروسی مبارزه کند
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد
  • همه‌گیری بعدی احتمالا از ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود
  • هشدار دانشمندان: همه‌گیری بعدی احتمالا از ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود
  • رژیم اسرائیل غاصب به خوبی پایان عمر خود را می‌بیند
  • ترفند از بین بردن کف روی آب گوشت در حال پخت | گوشت را با آب سرد بپزیم یا گرم ؟
  • پیگیری ایجاد کنسرسیوم در حوزه گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی
  • پیگیری ایجاد کنسرسیوم گیاهان دارویی و فرآورده‌ های طب سنتی
  • هشدار مهم درباره شیوع ۳ بیماری ویروسی از مرز شرقی
  • بازار ۵ هزار میلیارد دلاری گیاهان دارویی و فرآورده‌های طب سنتی