Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:16:16 GMT

تاکید پزشکان بر نقش ماسک در پیشگیری از گسترش کرونا

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۲۸۷۹

تاکید پزشکان بر نقش ماسک در پیشگیری از گسترش کرونا

پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند: سرفه می‌تواند ابری از کروناویروس را در فضای اتاق پخش کند و به همین دلیل استفاده از ماسک در کوچک شدن بزرگی و میزان گسترش این ابر ویروسی، تاثیر چشمگیری دارد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است: حجم این ابر کروناویروس به هنگامی که فرد ماسک به صورت خود نداشته باشد هفت برابر بزرگتر از هنگام استفاده از ماسک جراحی و ۲۳ برابر بزرگتر از هنگام استفاده از ماسک N۹۵ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متخصصان هندی اظهار داشتند: در بررسی های خود دریافتیم هر آنچه مسافت ابر کروناویروس را کاهش دهد همچون ماسک، دستمال یا سرفه کردن در آرنج می تواند ناحیه ای را که در آن ترشحات تنفسی هنگام سرفه پراکنده می شود کاهش دهد و بنابراین احتمال ابتلا به عفونت کمتر می شود.

به گفته محققان ۵ تا ۸ ثانیه نخست پس از سرفه در تعلیق ترشحات تنفسی موجود در هوا و گسترش بیماری بسیار مهم است. پس از این زمان، ابری از کروناویروس شروع به پخش شدن می کند.

به گزارش هلث دی نیوز، یافته های این مطالعه به محققان کمک می کند تا به فرمولی برای تعیین حداکثر تعداد افرادی که می توانند در یک بخش بیمارستان باشند، دست پیدا کنند. همچنین یافته‌های فوق به تعیین میزان گردش هوا در فضای اتاق، آسانسور، سالن سینما، خودرو، کابین هواپیما یا رستوران و کاهش احتمال ابتلا به عفونت نیز کمک می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس سرفه ماسك کرونا در جهان کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، «دن مرنشتاین»، محقق ارشد از دانشگاه جرج تاون، گفت: «عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی که باعث سرفه می‌شوند، می‌توانند خطرناک‌تر شوند و ۳ ٪ تا ۵ ٪ از این بیماران دچار ذات الریه می‌شوند.»

مرنشتاین گفت: «اما همه افراد در ویزیت اولیه تحت عکسبرداری قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل پزشکان هنوز هم آنتی بیوتیک می‌دهند بدون هیچ مدرک دیگری در مورد عفونت باکتریایی.»

وی افزود: «این امر باعث شده است که برخی از بیماران تجویز آنتی بیوتیک برای سرفه داشته باشند.»

برای مشاهده اینکه آیا آنتی بیوتیک ها تفاوت ایجاد می‌کنند، محققان استفاده از آنها را در افرادی که دارای عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی بودند، ردیابی کردند.

در حدود ۲۹ ٪ از افراد در ویزیت اولیه پزشکی خود آنتی بیوتیک برایشان تجویز شد، اما این داروها در مقایسه با کسانی که نسخه‌ای دریافت نکردند، هیچ تأثیری در سرفه شأن مشاهده نشد.

همچنین به همان مدت زمان زیادی طول کشید تا مردم مدت درمان ابتلاء به عفونت شأن سپری شود، خواه آنتی بیوتیک دریافت کرده بودند یا نه- حدود ۱۷ روز.

محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها این خطر را افزایش می‌دهد که باکتری‌های خطرناک در برابر داروها مقاوم شوند.

مرنشتاین گفت که این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سرفه را برجسته می‌کند.

وی افزود: «ما می‌دانیم که سرفه می‌تواند نشانگر یک مشکل جدی باشد. علائم جدی سرفه و نحوه درمان صحیح آنها باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.»

کد خبر 6081562

دیگر خبرها

  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • تاکید سئول و توکیو بر گسترش روابط با واشنگتن
  • سرقت‌ها در استان بوشهر ۷ درصد کاهش یافت
  • کاهش جرائم مربوط به سرقت در ۱۵ حوزه قضایی 
  • یک رهبر حماس: معادله جدیدی شکل گرفته است
  • هدف گذاری ستاد مبارزه با مواد مخدر باید پیشگیری باشد
  • با خواص شگفت انگیز کاهو آشنا شوید! از تقویت اسپرم تا پیشگیری از سرطان
  • تعدیل بیش‌ از ۱۰ درصد از کارمندان تسلا توسط ایلان ماسک
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند
  • تسلا بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود را اخراج می‌کند