Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@22:31:41 GMT

جزییات حادثه انفجار در نفتکش روسیه در دریای آزوف

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۳۰۰۶

جزییات حادثه انفجار در نفتکش روسیه در دریای آزوف

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر منطقه‌ای وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه در منطقه کراسنودارسک اعلام کرد که تانکر روسی «ژنرال آزی اصلانوف» که روز گذشته (شنبه) در دریای آزوف دچار حادثه شده و آسیب بود، توسط کشتی "مرکوری" یدک کشیده شد و در حال انتقال به منطقه لنگرگاه است.

بر اساس این اطلاعات، تانکر مذکور مجهز به دستگاه‌های پمپاژ آب است که کمک می‌کند کشتی به حالت شناور باقی مانده و از ریختن سوخت آن به دریا جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تانکر امروز به مقامات لنگرگاه در بندر قفقاز تحویل خواهد شد. تیم امداد و نجات همچنان در حال فعالیت هستند. صبح امروز غواصان قسمت زیرین نفتکش را بررسی کردند. به گفته منابع خبری، این نفتکش در بالای خط سطح آب دچار شکستگی شده و در سمت راست آن نیز خسارت قابل توجهی دیده است.

روز شنبه انفجار قدرتمندی در یک تانکر که با پرچم روسیه در دیای آزوف در حال حرکت بود، رخ داد. مشخص شده که این کشتی خالی بوده و از بندر قفقاز به سمت "راستوف-نا-دون" در حرکت بود.

در عرشه این تانکر ۱۳ نفر حضور داشتند که ۱۰ نفر از آن‌ها نجات یافته و جستجو برای یافتن سه نفر دیگر ادامه دارد. وضعیت جسمانی نجات یافتگان رضایت بخش گزارش شده است.

طبق اطلاعات اولیه، بخارات انفجاری منفجر شده در تانکر، علت حادثه بود که می‌تواند ناشی از نقض اصول ایمنی باشد. این کشتی دچار آتش سوزی نشد.

گفته می‌شود این تانکر تحت تعمیرات قرار گرفته و از وضعیت خوبی برخوردار بود. علت انفجار پس از تحقیقات توسط کمیسیون ویژه تعیین خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: حادثه انفجار نفتکش روسیه دریای آزوف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلومبرگ: کشتی بهشاد ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد

آفتاب‌‌نیوز :

یورونیوز نوشت: بر اساس داده‌های ردیابی گردآوری شده توسط بلومبرگ، «بهشاد» که ایران آن را یک کشتی «اطلاعاتی و لجستیکی» می‌نامد، در روز ۴ آوریل (۱۶ فروردین) موقعیت خود را در نزدیکی سواحل یمن ترک و سپس پخش سامانه شناسایی خود را خاموش کرد تا اینکه در اوایل روز پنجشنبه ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) دوباره در نزدیکی تنگه هرمز ظاهر شد. این نشان می‌دهد که «بهشاد «اواخر پنجشنبه به بندرعباس می‌رسد.

به نوشته بلومبرگ، «بهشاد» یکی از منافع مهم ایران در منطقه دریای سرخ است.

این کشتی ماموریت رسمی آن مبارزه با دزدی دریایی است.

همچنین ادعا شده که در اوایل سال جاری به دلیل نقش ادعایی آن در حمایت اطلاعاتی از عملیات حوثی‌ها، مورد حمله سایبری آمریکا قرار گرفت.

استقرار مجدد «بهشاد» چند روز پس از حمله هوایی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق در روز یکم آوریل (۱۳ فروردین) انجام شد.

تهران در آخر هفته گذشته با یک حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه به اسرائیل پاسخ داد و اکنون می‌گوید برای حمله تلافی‌جویانه اسرائیل آمادگی دارد.

ایالات متحده خواهان خویشتنداری برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها است.

به نوشته یورونیوز؛ «بهشاد» برای جایگزینی کشتی دیگری به نام ساویز در آنجا مستقر شده بود که در سال ۲۰۲۱ در جریان یک تنش دیگر بین ایران و اسرائیل با مین‌های دریایی آهنربایی آسیب دید و به ایران بازگردانده شد.

هفته‌نامه فرانسوی لکسپرس در گزارشی که در ماه مارس منتشر کرد ادعا کرد که «بهشاد» کشتی متعلق به سپاه پاسداران است که با ظاهری تجاری، از سال ۲۰۲۱ در نقطه‌ای در دریای سرخ ثابت مانده و در هدایت حملات موشکی حوثی‌ها نقش داشته است.

لکسپرس نوشت آمریکا پیش از این قصد داشته «بهشاد» را که دارای تجهیزات اطلاعاتی الکترونیکی برای شناسایی موقعیت کشتی‌هاست و نیروی دریایی ارتش ایران از آن مراقبت می‌کند، منهدم کند، اما بنا به ملاحظاتی، از جمله هشدار و تهدید نیرو‌های نظامی ایران از این کار صرف نظر کرده است.

منبع: یورونیوز

دیگر خبرها

  • تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان
  • بلومبرگ: کشتی بهشاد ایران از بیم حمله اسرائیل دریای سرخ را ترک کرد
  • جزییات حریق کانکس در پایانه شرق تهران
  • سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
  • امداد و نجات جاسک ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی را در دریای عمان نجات داد
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی در دریای عمان
  • نجات ۲۱ خدمه نفتکش سریلانکایی ‌در دریای عمان ‌‌
  • انصارالله: به هدف قرار دادن کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهیم
  • واشنگتن‌تایمز: حمله ایران به اسرائیل، شکست سیاست بایدن را نشان داد
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ