Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در مراسم عزاداری امام حسن عسکری(ع) که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت این مناسبت، اظهار کرد: در مقام معرفت‌شناسی ولایت اهل بیت (ع) مسئله سیره‌شناسی بسیار مهم است.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در ابعاد مختلف سیره اهل بیت(ع) سیره سیاسی آنها می‌تواند تکلیف ما را در ابعاد اجتماعی مشخص کند، ادامه داد: در سیره سیاسی اهل بیت (ع) می‌توانیم به مظلومیت آنها در مقابل موضع‌گیری دشمنان و ظالمین پی ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی تصریح کرد: سیاست دشمنان برای اهل بیت (ع) سیاست سرکوب بود، این موضوع سبب تثبیت حقانیت اهل بیت(ع) شد، زیرا مردم متوجه مظلومیت اهل بیت(ع) شدند و مهر و علاقه بیشتری به ایشان پیدا کردند.   آیت‌الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب کربلا و شهادت سیدالشهدا(ع)، امکان سرکوب توسط دشمنان وجود نداشت، بیان کرد: دشمنان این بار از طریق ایجاد تفرقه میان‌ مسلمانان و اهل بیت (ع) تلاش کردند علاقه مردم را نسبت به اهل بیت(ع) را از بین ببرند.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه سرکوب دشمنان برای امام موسی بن جعفر (ع) نتیجه معکوس برای دشمنان داشت، خاطرنشان کرد: جمعیتی که تشییع پیکر پاک امام موسی بن جعفر (ع) رفتند حدود یک میلیون و ۵۰۰ نفر بود، شاید تعداد زیادی نباشد، اما با توجه به تعداد کم مردم در آن زمان، جمعیت زیادی محسوب می‌شد.   وی گفت: ۱۴ سال امام هفتم در زندان بودند، اما وقتی به شهادت رسیدند، تعداد زیادی از مردم برای تشییع به مراسم آمدند و نقشه دشمنان برای سرکوب اهل بیت (ع) و از بین بردن علاقه مردم به اهل بیت(ع) نتیجه معکوس داشت و دشمنان در این نقشه شکست خوردند.   آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: سیاست امام حسن عسکری (ع) توسعه سیاست امام هشتم(ع) بود و مردم ایشان را ابن الرضا صدا می‌زدند.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه کار امام هادی و امام عسکری(ع) تشکیلاتی‌سازی و آماده کردن مردم شیعه برای غیبت حضرت ولی عصر(عج) بود، افزود: مسئله نیابت را امام هادی(ع) آغاز کردند و امام حسن عسکری(ع) ادامه دادند و در بین همه ائمه معصومین(ع) جریان خفقانی که دشمنان برای امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) ایجاد کردند، شرایط سخت‌تری را به وجود آورده بود.    وی ادامه داد: با وجود خفقان موجود و دوران سخت برای امام هادی(ع) و امام حسن عسکری (ع)، این دو امام بزرگوار توانستند شیعه را حفظ و توسعه دهند و انسجامی که شیعه در این دوران داشت، بی‌نظیر بود.   نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه دشمنان می‌دانستند کسی که جهان را پر از عدل و داد می‌کند و ریشه ظلم را از بین می‌برد، به دنیا می‌آید، بیان کرد: دشمنان از وجود حضرت ولی عصر(عج) می‌ترسیدند.   آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: دشمنان به هر وسیله‌ای تلاش کردند جریان عظمت امام حسن عسکری(ع) را از بین ببرند، اما نتوانستند، بنابراین تصمیم گرفتند ایشان را به شهادت برسانند، اما نتوانستند امام حسن عسکری (ع) را علنی به شهادت برسانند و ایشان را مسموم کردند.    انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی امام حسن عسکری ع امام هادی علم الهدی اهل بیت ع آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق خسارات جبران ناپذیری برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است

امام جمعه اصفهان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند خسارات طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌ناپذیر است، قطعاً عملیات وعده صادق نیز خسارات جبران ناپذیری برای رژیم غاصب صهیونیستی به همراه داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز _جمعه سی‌ویکم فروردین_ در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: امام خمینی (ره) در ۲۹ فروردین سال ۱۳۵۸ ارتش را تثبیت کردند، در آن هنگام دشمنان و برخی افراد در داخل که نادان بودند مبحث انحلال ارتش را مطرح می‌کردند، اما امام خمینی (ره) بر خلاف همه این نظرها فرمودند در روز ۲۹ فروردین ارتشیان با تمامی تجهیزات خود در خیابان‌ها رژه بروند و مردم نیز از آن‌ها استقبال کنند و ارتش اسلامی نام‌گذاری کردند.

وی افزود: در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) دستور تأسیس سپاه پاسداران را صادر کردند، در روزهای ابتدایی تأسیس این نهاد وظایف سنگینی بر عهده داشتند و برخی از جدایی‌طلبان در کردستان و گنبد خدمات فراوانی داشته و شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردند، حفاظت از پرواز، جهاد سازندگی و حضور در دفاع مقدس در کنار ارتش گوشه‌ای از خدمات ارزنده سپاه پاسداران است، نقش سپاه در دفاع مقدس همواره موجب ترس دشمنان ایران بوده است. خداوند در آیه‌ای که آرم سپاه به آن مزین شده است، می‌فرماید با تمام قدرت بر دشمنان وارد شوید و آن‌ها را بترسانید و آگاه باشید در این مسیر هرچه هزینه دادید خداوند جبران خواهد کرد.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: بعد از هشت سال دفاع مقدس ارتش و سپاه پاسداران خدمات فراوانی را از جمله دستیابی به تجهیزات مدرن دفاعی داشتند، عملیات وعده صادق بسیار پیچیده و در نوع خود بی‌نظیر بود، بسیاری از موشک‌های ایرانی علی‌رغم ادعاهای دشمنان به هدف برخورد کرده است، دشمنی که ادعای گنبد آهنین داشت در ابتدا توسط طوفان الاقصی و در ادامه عملیات وعده صادق بهم ریخت.

وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند خسارات طوفان الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌ناپذیر است، قطعاً عملیات وعده صادق نیز خسارات جبران ناپذیری برای رژیم غاصب صهیونیستی به همراه داشته است، امروز جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه موجب شده است برخی ملت‌های جهان حتی آمریکا علیه جنایات رژیم غاصب فریاد بکشند.

طباطبایی‌نژاد تاکید کرد: امروز صهیونیست‌ها به آلت دست آمریکا و انگلیس تبدیل شده است، جنگ غزه درس‌های فراوانی برای ما دارد، ابتدا نشان داد باید مردانه در مقابل دشمنان ایستاد، همچنین موضوع غزه نشان داد بسیاری از کشورهای عربی جرئت اعتراض به این جنایات را نداشتند، امروز تنها کشوری که مستقل از فلسطین حمایت می‌کند جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به انهدام امروز ریزپرنده‌های دشمن توسط پدافند هوایی گفت: دشمن نتوانست غلطی انجام دهد و پروازها نیز در کمال آرامش از صبح امروز در حال انجام است.

امام جمعه اصفهان تاکید کرد: امیدوارم خداوند توفیق دهد که تقوای الهی را که در ماه رمضان تمرین کردیم، ادامه دهیم، در این راستا انسان باید در اعمال خود محاسبه نفس داشته باشد به طوری که بعد از پایان یک روز به بررسی اعمال روز خود بپردازد.

کد خبر 745966

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • سپاه پاسداران همواره توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده است
  • تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی از اهداف عملیات وعده صادق بود
  • تثبیت قدرت بازدارنگی جمهوری اسلامی از اهداف عملیات وعده صادق بود
  • عملیات وعده صادق خسارات جبران ناپذیری برای رژیم صهیونیستی به همراه داشته است
  • بشریت به حقانیت موضع ایران در دفاع از فلسطین پی برده است
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • وعده صادق تنها بخش کوچکی از اقتدار نظام جمهوری اسلامی است
  • ارتش و سپاه در مقابل دشمنان جانانه ایستاده‌اند
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد