Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه در دوران امام حسن عسکری(ع) فشارهای سختی به دلیل خفگان به جامعه شیعی واردشده بود، اظهار کرد: دوره امامت امام حسن عسکری(ع) فقط ۶ سال به طول انجامید و در آن دوران خفگان بسیار شدیدی در جامعه توسط حکومت طاغوت حاکم بوده و ملاقات با این امام رئوف به‌سختی انجام می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به وظیفه سنگین امامت در دوران امام حسن عسکری(ع) گفت: امام حسن عسکری (ع) قرار بود شیعه را وارد یک مرحله جدیدی به نام غیبت کند که تابه‌حال شیعه با آن روبرو نشده و آن ماجرا نقطه عطفی در تاریخ شیعه است به همین دلیل وظیفه امامت امام حسن عسکری(ع)  بسیار خاص و مهم بوده است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه آماده‌سازی جامعه در خصوص مواجهه با امام غائب از ایمان قبلی شروع‌شده بود، تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام مؤمنان و شیعیان همیشه با امام حاضر رو به رو بودند ولی بعد از امام حسن عسکری(ع) امام غائب بوده و تبیین و آماده‌سازی این مسئله بر عهده امام حسن عسکری (ع) بوده و در دوران امامت ایشان تبیین این مسئله به اوج‌ خود رسید.

طیبی یکی دیگر از وظایف مهم امام حسن عسکری(ع) را آماده‌سازی شیعیان در خصوص غیبت صغری دانست و بیان کرد: زمینه‌سازی غیبت صغری از طریق وکلا و نائبان از زمان امام صادق(ع) و با ایجاد شبکه وکالت کلید خورد و ایشان اشخاصی را به‌عنوان نماینده به نقاط مختلف فرستادند و کار امام صادق(ع) را انجام می‌دادند، لذا مردم شیعه در آن دوران یک آشنایی نسبی با امامت از طریق وکلا داشتند.

وی با تأکید بر رفتار دوگانه امام حسن عسکری (ع) در حفظ شیعه و امامت گفت: ایشان بعد از تولد حضرت مهدی(ع) این تولد را از ترس حکومت ظالم عباسیان از عوام شیعه پنهان کرده بودند ولی برخی از خواص به محضر ایشان رفته و امام زمان(عج) را زیارت کردند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام حسن عسکری(ع) افزود: بردباری، استقامت و استواری، بخشش، دانش، ایمان راسخ و معرفت بالا ازجمله ویژگی‌های مهم امام حسن عسکری (ع) بوده است.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: امام شیعه جمعه آستانه اشرفیه ویژگی های شخصیتی امام حسن عسکری ع دوران امام آماده سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده سازی زمین مسکن ملی در کوی ولیعصر سرکان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ سرپرست فرمانداری تویسرکان از آغاز عملیات آماده سازی زمین‌های مسکن ملی شهرک ولیصر سرکان، برای تامین زمین ویلاییِ مورد نیاز برای ۸۵ گروه دو نفره و پوشش ۱۷۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در شهر‌های تویسرکان و سرکان خبر داد و گفت: در راستای طرح جوانی جمعیت، ۲۰ هکتار از زمین‌های این کوی هم برای اعطا به خانواده‌های سه فرزند و بیشتر تعیین شد که واگذاری بعد از تصویب و ابلاغ استان انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (31 فروردین)
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر
  • فال حافظ امروز : یک غزل ناب و یک تفسیر گویا (30 فروردین)
  • رفیعی در انتظار پایان خوش دوران غیبت دروازه بان تیم ملی
  • آماده سازی زمین مسکن ملی در کوی ولیعصر سرکان
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • اینجا «بقیع» سند مظلومیت دیرینه شیعه