Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران گفت: قرار است بهره‌برداری از خانه شهر در راستای عملیاتی کردن مفهوم خانه گفت‌وگو باشد.

به گزارش ایمنا، محمد سالاری با اشاره به ساختمان موسوم به بلدیه (خانه شهر) در یکی از مهمترین میدان‌های پایتخت یعنی میدان امام خمینی (ره) اظهار کرد: اکنون در این میدان اقدامات خوبی در راستای بازآفرینی و هویت بخشی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: ساختمان بلدیه در دهه‌های گذشته در شمال میدان امام خمینی (ره) قرار داشت اما در یک مقطع زمانی تخریب و تبدیل به میدان و محل حضور خودروها می‌شود. مدیریت شهری در شهر تهران از دوره گذشته این دغدغه را پیدا کرد که در راستای سیاست ساماندهی میادین مهم شهر، این میدان را نیز ساماندهی کند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به طولانی شدن فرایند تصمیم گیری برای ساماندهی میدان امام خمینی گفت: نظرات مختلفی در بحث شیوه و نحوه ساماندهی میدان وجود داشت که موجب طولانی شدن فرآیند تصمیم‌گیری شد اما نهایتاً نظر جامعه کارشناسی و حرفه‌ای غالب شد و توانست همه کسانی که مانع تحقق این کار بزرگ بودند را مجاب به پذیرش کند و بالاخره در کمیسیون ماده ۵ و صحن شورای شهر تهران به تصویب رسید.

سالاری افزود: امروز خانه شهر به عنوان محلی برای گفت و گوی شهروندان با مدیران شهری در ۲ طبقه روی صفر- صفر و ۲ طبقه زیرزمین در حال اجرا است و ما اجازه ساخت هیچگونه پارکینگی را برای این بنا صادر نکردیم، چراکه قرار است مناطق مرکزی تهران، انسان محور باشند و مردم با استفاده از حمل و نقل عمومی در این محدوده‌ها حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: محدوده شمالی میدان به یک پلازای شهری که میدان را به خانه شهر ملحق می‌کند، تبدیل می‌شود. قرار است در این پروژه ما تجلی عینی تالارهای شهر و خانه گفت وگو برای شهروندان و نمایندگان شهروندان و جامعه حرفه‌ای و مدنی را فراهم کنیم تا مردم با حضور در آنجا از مدیران شهری درباره پروژه‌ها و برنامه‌های شهری سوال و پاسخ دریافت کنند و مدیریت شهری، طرح‌های شهری را در آنجا و در منظر عموم به قضاوت بگذارد و اساساً قرار است که بهره‌برداری از خانه شهر در راستای عملیاتی کردن مفهوم خانه گفت‌وگو باشد.

این عضو شورای شهر تهران با انتقاد از تأخیر طولانی که در اتمام پروژه وجود داشته، خاطرنشان کرد: امیدواریم با شتاب گرفتن روند اجرایی این پروژه، ما شاهد بهره‌برداری از آن در همین دوره مدیریت شهری باشیم تا دغدغه ما نسبت به این مساله که بهره برداری از خانه شهر به انحراف رود و مدیران شهری در فرآیند بهره‌برداری با رویکردهای آمرانه، بهره‌برداری را به سمت و سوی دیگری ببرند، رفع شود. انحراف در بهره برداری از ساختمان "خانه شهر" به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست و اگر چنین اتفاقی رخ دهد قطعاً ما به عنوان نمایندگان مردم آن را پیگیری خواهیم کرد.

کد خبر 451644

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمد سالاری شوراي شهر تهران بازآفرینی شهری میدان امام خمینی ره تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر تهران بهره برداری مدیریت شهری خانه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE

سید جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور دویست و بیست نهمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به حادثه آتش سوزی در پایانه شرق تهران گفت: پنجشنبه هفته گذشته حادثه تلخی در پایانه شرق در دست ساخت رخ داد و متاسفانه در اثر این حادثه ۶ نفر از اتباع افغانستانی و کسانی که برای کار به تهران آمده بودند جان خود را از دست دادند و یک نفر نیز با سوختگی شدید در بیمارستان بستری است و ظاهراً حال خوبی ندارد. 

وی ضمن اشاره به سایر حوادث تلخی که در دوره مدیریت ششم شهری تهران رخ داده است اظهار کرد: حادثه فوت دو کودک در استخر، مجروح شدن کودکان در اثر ترکیدن بالن و حادثه افتادن یک کودک در چاه نتیجه نبود آموزش‌های شهروندی و HSE است. 

تشکری هاشمی ضمن عرض تسلیت به خانواده افرادی جان خود را در حادثه آتش سوزی پایانه شرق از دست داده‌اند گفت: تقاضای بنده از شهردار و شهرداری تهران این است که در تبلیغات محیطی به آموزش‌های شهروندی توجه بیشتری داشته باشند و HSE را در تمام پروژه‌ها رعایت کنند. 

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متاسفانه کمتر می‌بینیم که شهرداری تهران از ابزار‌های لازم و متخصصان برای آموزش‌های شهروندی استفاده کند، باید HSE در پروژه‌های شهری به عنوان بخشی از الزامات مد نظر قرار گیرد و ابزار‌ها و امکانات مورد نظر در کارگاه‌ها برای مبارزه با چنین حوادثی فراهم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح آزمایشی جمع‌آوری زباله از جلوی در منازل در تبریز
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • طرح رصد باید تبدیل به گفتمان نیرو‌های انقلاب در مدیریت شهری شود/ انجام یک پروژه کوچک به خواست مردم به اندازه یک کلان پروژه تاثیر گذار است
  • در راستای تامین منافع شهروندان در کنار شهردار خواهیم بود
  • تقدیر شهرداری اهواز از حمایت‌های شركت نفت و گاز كارون
  • تکمیل تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در دستور کار مدیریت شهری تبریز
  • از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • بهره‌برداری از طرح‌های عمرانی محله خلجان تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳
  • زیباسازی شهری در شهرضا متحول می‌شود
  • تحقق شعار سال و کمک به تولید، با ارتقای تصفیه خانه پرکندآباد ۲ مشهد