Web Analytics Made Easy - Statcounter

مریم بوری آبادی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت:  استفاده از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل و سالم توصیه می‌شود که از همه گروه‌های غذایی در آن وجود داشته باشد، مصرف آب و مایعات کافی به میزان هشت لیوان در روز، همچنین هر پنج گروه غذایی لبنیات، میوه، سبزی، غلات، گوشت مصرف کنید و هیچ کدام از گروه‌ها را به علت شایعات حذف نکنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود:از منابع غنی از ویتامین B۶ همچون تخم مرغ، مرغ، ماهی، قارچ، حبوبات و آجیل استفاده کنید، مصرف میوه و سبزی کافی "مصرف میوه زیاد در بدن باعث افزایش چربی می شود".

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ادامه می‌دهد: باید در روز بین دو تا چهار واحد میوه مصرف شود، "هر میوه‌ای به اندازه یک مشت دست یک واحد میوه محسوب می شود".
بیشتر بخوانید امنیت غذایی نقش مهمی در پیشگیری از کرونا دارد
بوری آبادی بیان کرد: بهتراست از میوه‌هایی که غنی از ویتامین C هستند مثل پرتقال، کیوی، نارنگی استفاده شود، همچنین از میوه‌های زرد، قرمز، نارنجی رنگ به علت آنتی اکسیدان بالا استفاده شود.

او تصریح کرد: همچنین باید از مصرف غذا‌های چرب ،سرخ شده ، فست فود‌ها از مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با شکر ، نوشابه‌ها و آبمیوه‌های صنعتی که شکر زیاد دارد اجتناب شود.

این کارشناس تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد: کیک‌های چرب ،تنقلات چرب، شور و اسید‌های چرب ترانس مصرف نشود این اسید‌های چرب که در روغن‌های جامد و مارگارین و کیک‌ها و شیرینی‌ها وجود دارد به کاهش قدرت سیستم ایمنی می‌انجامد.
غذا‌هایی که مصرف آن‌ها توصیه می شود
بوری آبادی اظهار کرد: توصیه می‌شود از جوانه‌ها و غلات سبوسدار "جوانه عدس ماش گندم" از منابعی که حاوی روی و پروتئین است ،گوشت سفید ، مرغ و تخم مرغ خوب پخته شده و حبوبات استفاده شود.

او افزود: استفاده از منابع امگا سه در ماهی پخته شده و بذر کتان و گیاه خرفه و روغن مایع کنجد و کانولا یا کلزا و استفاده از گردو و کنجد در صورتی که دارو‌های رقیق کننده خون مثل آسپرین یا وارفارین مصرف می کنید و یا در صورت داشتن دیابت و LDL بالا، از مصرف امگا سه خودداری کنید.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی ادامه داد: استفاده مکرر از مایعات گرم و آب گرم استفاده از آش دارای سبزی و حبوبات و سوپ گرم ،استفاده از انواع سبزی و میوه به عنوان منبع ویتامین c توصیه می‌شود.

بوری آبادی بیان کرد: از جوانه‌ها و روغن کنجد و کانولا و گردو به عنوان منبع ویتامین E و سبوس غلات و سبزیجات برگ سبز و ماکیان به عنوان منبع ویتامین‌های گروه B می‌توان در این ایام استفاده کرد.

مصرف مکمل‌ها

او تصریح کد: اگر شما رژیم غذایی سالمی دارید و بیماری زمینه‌ای ندارید نیاز به مصرف مکمل‌ها ندارید، ولی در غیر این صورت با تجویز پزشک می‌توانید مکمل‌های تقویت سیستم ایمنی را مصرف نمایید.

کارشناس تغذیه و رژیم درمانی تاکید کرد:گیاهان دارویی نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی دارند که استفاده از دمنوش اکیناسه "سرخارگل" البته با احتیاط در بیماران دارای نقص ایمنی، مصرف روزانه، ولی به دور از افراط سیر، زنجبیل، دارچین، تخم گشنیز توصیه می‌شود.
بوری آبادی اظهار کرد: دمنوش‌هایی مانند بابونه، نعنا، گل گاوزبان، آویشن و زوفا، خوردن روزانه ترکیب سیاه دانه کوبیده شده و عسل " به اندازه نصف یک قاشق چایخوری" از عواملی هستند که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

انتهای پیام//ا. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا آنفولانزا سیستم ایمنی کارشناس تغذیه و رژیم درمانی توصیه می شود سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان گفت: قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» را به ۱۰ بازارچه برسانیم که همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمود ایرانمنش امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ در نشست با رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان در خصوص بررسی عملکرد بازارچه‌های محله‌ای «از تولید به مصرف» و چگونگی توسعه این بازارچه‌ها در سطح شهر اظهار کرد: با توجه به ضرورتی که در شهر کرمان وجود داشت، بازارچه‌های محله‌ای دائمی «از تولید به مصرف» راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه هدف از راه‌اندازی این بازارچه‌ها، جلب رضایت مردم است، افزود: در انتخاب محل بازارچه‌ها چند نکته را مدنظر داشتیم؛ ازجمله اینکه در محل‌هایی باشد که اقشار متوسط و پایین جامعه در آن ساکن هستند و تراکم جمعیت بالا داشته و از هسته مرکزی شهر فاصله داشته باشد.

معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان بیان کرد: راه‌اندازی، فعالیت و نظارت بر بازارچه‌های محله‌ای با همکاری متقابل اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان انجام می‌شود و خوشبختانه سه بازارچه‌ای که از ابتدای فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند، نمونه‌های موفقی هستند.

وی بابیان اینکه قصد داریم تا پایان سال‌جاری تعداد بازارچه‌ها را به ۱۰ بازارچه برسانیم تا همه مردم شهر کرمان از این خدمت بهره‌مند شوند و میوه باکیفیت و با قیمت مناسب به دست مردم برسد، گفت: برای واگذاری بازارچه‌ها مزایده برگزار می‌شود و قراردادهای شش‌ماهه منعقد خواهد شد و فقط افراد مورد تأیید اتحادیه می‌توانند در مزایده شرکت کنند.

محمدرضا حاج‌عباسی رئیس اتحادیه صنف میدان‌داران میوه و تره‌بار کرمان نیز در این نشست بیان کرد: سال گذشته چندین جلسه برای هماهنگی راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای تشکیل شد تا این اتفاق رقم خورد و خوشبختانه بازخورد خوبی از مردم گرفتیم.

وی با اشاره به نظارت دائمی بر فعالیت بازارچه‌های محله‌ای به لحاظ کیفیت و قیمت عرضه، خاطرنشان کرد: سعی کردیم عوامل و واسطه‌هایی که موجب گرانی میوه می‌شود را برطرف و حذف کنیم تا قیمت نهایی جهت عرضه به شهروندان، کاهش یابد.

وی افزود: قیمت میوه‌های عرضه‌شده در بازارچه‌های محله‌ای به قیمت میدان میوه و تره‌بار و بعضاً کمتر از آن است و یکی از مهم‌ترین مزایای این بازارچه‌ها، متعادل کردن قیمت بازار است.

امیر هاشمی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان نیز گفت: پس از صدور دستور راه‌اندازی بازارچه‌های محله‌ای توسط معاون خدمات‌شهری شهردار کرمان، تیمی تشکیل شد و موانع را برطرف کردیم و کار را به‌صورت جهادی پیش بردیم.

وی با بیان اینکه پس از شروع کار، مهم‌ترین نکته تداوم و حفظ دستاوردهای آن است که نیاز به نظارت و تلاش جدی دارد و دغدغه همه کسانی که به این حوزه ورود کرده‌اند، کسب رضایت مردم است، گفت: از ابتدا موارد تأسیساتی موردنیاز بازارچه‌ها را با جدیت فراهم کردیم و همچنان پای کار هستیم.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان اظهار کرد: توسعه بازارچه‌ها و مکان‌یابی مناسب را با مشورت اتحادیه انجام خواهیم داد و از افراد مورد اعتماد اتحادیه و خوشنام در بین مردم برای مدیریت بازارچه‌ها استفاده خواهد شد.

گفتنی است، سه بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» شهر کرمان واقع در میدان غدیر ۲، بلوار پزشک و شهرک شهید مطهری انتهای بلوار حضرت ابوالفضل (ع)، از اول فروردین‌ماه سال‌جاری کار خود را آغاز کرده‌اند و هم‌اکنون در حال فعالیت هستند.

کد خبر 747921

دیگر خبرها

  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب بزنند
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲  نقطه از محور‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی
  • خواص درمانی رازیانه
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • نصب سیستم روشنایی جدید در ۱۲ نقطه ازمحور‌های مواصلاتی آذربایجان غربی
  • خواص میوه خشک برای کودکان