Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  امروزه استفاده از محصولات کنسروی به دلیل مشغله کاری و کمبود وقت، رونق زیادی گرفته است؛ به علاوه یکی از روش‌های نگهداری و افزایش زمان ماندگاری مواد غذایی، تهیه کنسرو است. کنسرو نخود فرنگی نیز از فرآورده‌های پرکاربرد در تهیه انواع سالاد و انواع ساندویچ سرد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که فصل برداشت نخود فرنگی زمان کوتاهی در فصل بهار است، برای نگهداری و مصرف این ماده مقوی در سایر فصول، می‌توان از کنسرو آن استفاده کرد. از این‌رو ما در این مطلب قصد داریم طرز تهیه کنسرو خوشمزه نخود فرنگی را برا شما ارائه دهیم با ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کنسرو نخود فرنگی:
زرده تخم مرغ ۲ عدد
روغن مایع ۲ لیوان
پودر خردل ۱ قاشق چایخوری
سرکه ۲ قاشق غذاخوری
آبلیمو ۴ قاشق چایخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
شکر ۱/۲ قاشق چایخوری
فلفل مقداری

طرز تهیه کنسرو نخود فرنگی:

۱) پوسته نخود فرنگی را شکافته و نخود فرنگی‌ها را دان کنید. سپس آن را بشویید. در شیشه‌های دهان گشاد مثل شیشه کشک یا سس، تا گردن شیشه نخود فرنگی بریزید.

۲) مقداری آب را جوشانیده و بگذارید سرد شود. به میزانی نمک به آب اضافه کنید که لب شور شود. شیشه حاوی نخود فرنگی را با این آب پر کنید.

۳) در قابلمه‌ای شیشه‌ها را چیده و مقداری آب سرد در قابلمه بریزید. شیشه‌ها به صورت درباز باشد. روی حرارت بگذارید و از زمانی که آب داخل قابلمه شروع به قل قل زدن کرد، نیم ساعت بگذارید بجوشد. در این حین آب داخل شیشه‌ها هم قل قل می‌زند. وقتی نخود فرنگی نرم شد اگر آب داخل شیشه‌ها کم شده بود از آب جوشیده سردشده لب شور، برای پر کردن شیشه استفاده کنید.

۴) اکنون درب شیشه‌ها را ببندید و بگذارید ۱۵ دقیقه دیگر نیز بجوشد. کنسرو نخود فرنگی آماده است. می‌توانید بعد از سرد شدن در یخچال نگهداری کنید.

نکته:
بعد از مرحله پایانی پخت، شیشه‌ها را از قابلمه خارج نکنید بگذارید آب کاملاً سرد شود بعد شیشه‌ها را خارج کنید در غیر اینصورت شیشه‌ها بر اثر سرد و گرم شدن محیط ترک می‌خورد. با این روش می‌توانید نخود فرنگی را با حفظ خواص اصلی آن، ماه‌ها در یخچال نگهداری کنید و در هنگام مصرف فقط کافی است درب شیشه را باز کنید بنابراین نیازی به نگهداری نخود فرنگی در فریزر و جوشانیدن هنگام مصرف نیست. در ضمن مزه بسیار دلپذیری دارد.

نخود سبز یا نخودفرنگی (نام علمی: Pisum sativum)، گیاهی از حبوبات است. دانه‌های نخود فرنگی داخل کیسه‌هایی قرار گرفته اند و این کیسه‌ها از آنجا که از گل به عمل می‌آیند و در خود دانه‌هایی را جا داده‌اند در واقع نوعی میوه هستند، ولی دانه‌های نخود فرنگی از گیاه به‌شمار می‌آیند.

نخود سبز یا نخودفرنگی در واقع دانه یا تخم کروی شکل ریزی است که از گیاه نخود سبز به نام (Pisum Sativum) حاصل می‌شود.

روش نگهداری کنسرو نخود فرنگی:
در جای خشک و خنک نگهداری شود. لطفاً برای حفظ کیفیت پس از باز کردن باقیمانده‌ی محتوی قوطی را در ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

منبع: بیتوته

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی ایرانی کنسرو نخود فرنگی نخود فرنگی نخود فرنگی تهیه کنسرو شیشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)

 

 

 

مواد لازم:    300 گرم (2 فنجان) آرد نان   4 گرم (1/2 قاشق غذاخوری) مخمر فوری   25 گرم (2 قاشق غذاخوری) شکر   تخم مرغ 1 عدد.   145 گرم (0.6 فنجان) شیر   3 گرم (1/2 قاشق چایخوری) نمک   20 گرم (1.4 قاشق غذاخوری) کره بدون نمک   90 گرم (6 قاشق غذاخوری) کره بدون نمک       منبع:راهنماتو ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرز تهیه یک غذای خوشمزه با ۸ خروس توسط آشپز چینی (فیلم) طرز تهیه نان خامه‌ای به سبک قنادی با تمامی ترفند‌ها (فیلم) طرز تهیه کوکورچ ترکیه ای با ۲۰۰ متر روده و ۲ کیلو گوشت (فیلم)

دیگر خبرها

  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • طرز تهیه مربای توت فرنگی خوش‌رنگ و لذیذ به شیوه خاله‌ها!
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • طرز تهیه خورشت نخود و گوشت توسط دو آشپز پاکستانی (فیلم)
  • این کیک کرامبل توت فرنگی را با روشی متفاوت بپزید 
  • طرز تهیه پیاز داغ مجلسی به روشی ساده و سریع (فیلم)
  • طرز تهیه و سرو کباب کوبیده و جگر در خیابان‌های ترکیه (فیلم)
  • طرز تهیه بستنی مگنوم خانگی در ۳ طعم مختلف (فیلم)
  • طرز تهیه کروسان خانگی ساده، مرحله به مرحله با تمام نکات (فیلم)