Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب گفت: تلاش‌های بسیاری برای همکاری دوسویه با صنعت و استفاده از ظرفیت دانشگاه در حوزه‌های آموزشی- پژوهشی صورت گرفته که منابع و منافع آن در طول ترم جدید تحصیلی نمایان خواهد شد.

مهدی حمصیان‌کاشانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا درباره برنامه‌ها و اولویت‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب‌ در ترم جاری در بخش‌های مختلف به‌ویژه پژوهش و فناوری اظهار کرد: با‌ توجه به سخنان مقام معظم رهبری و سال جهش تولید، این دانشگاه قصد حضوری پررنگ‌تر در صنعت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این راستا توجه به طرح‌های دانش‌بنیان برای خودکفایی و رهایی از وابستگی به شهریه و برنامه‌ریزی برای درآمدزایی، به‌روز‌رسانی فعالیت‌های اداری، آموزشی، پژوهشی و ...، ارتقای کيفی‌ آموزش و برنامه‌ریزی برای بهبود وضعیت فرهنگی و مهارت‌افزایی دانشجویان در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب خاطر‌نشان کرد: تقويت مشاوره‌های‌ دانشجويی‌ به‌ويژه برای پذیرش دانشجویان جدید، ارتقا و بهبود زيرساخت‌های فناوری‌ اطلاعات در دانشگاه برای‌ دسترسی‌ آسان و مطمئن به اينترنت و بهبود شبکه‌های‌ داخلی‌ مديريت و افزايش پهنای‌ باند برای‌ استفاده مطلوب از اينترنت از دیگر برنامه‌های این واحد دانشگاهی است.

این استاد دانشگاه بیان کرد: توجه ويژه به تکريم متقابل دانشگاهيان و رعايت شئون و منزلت آنان، ایجاد انگیزه و امید با قدردانی از کارکنان و استادان توانمند و کارا از مهم‌ترین برنامه‌های واحد جاسب بوده که در چشم‌انداز ترسیمی مسئولان این دانشگاه به آن توجه ویژه شده است.

این مسئول دانشگاهی مطرح کرد: برگزاری کلاس و دوره‌های کوتاه‌مدت به‌صورت آنلاین و در اولویت بودن بررسی ابعاد مختلف بحران کرونا در قالب طرح‌های درون‌دانشگاهی، خودداری از برگزاری حضوری هرگونه همایش، نشست و کارگاه و سایر رویدادهای پژوهشی و برگزاری دوره‌های تدریس با حضور استادان مجرب و ارزشيابی مستمر عملكرد آموزشی استادان با شيوه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این دانشگاه است.

حمصیان‌کاشانی در پاسخ به این پرسش که در طول ترم جدید چه خبرهای خوبی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب خواهیم شنید به آنا گفت: تلاش‌های بسیاری برای همکاری دوسویه با صنعت و استفاده از ظرفیت دانشگاه در حوزه‌های آموزشی- پژوهشی صورت گرفته که منابع آن در طول ترم جدید نمایان خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب ادامه داد: از جمله این مباحث یک طرح پژوهشی بسیار مؤثر در صنعت استخراج فلزات بوده که در سایه تفاهم‌نامه با یک شرکت عامل در حال انجام است، علاوه بر این در موضوع نیاز‌شناسی انفورماتیک، اقدامات خوبی در تعامل با شهرداری و تأمین نیاز آنها صورت گرفته است.

بهبود و توسعه ارائه خدمات آموزش مجازی

وی اظهار کرد: آموزش مجازی به‌عنوان یک ابزار نیرومند توانسته تا حد زیادی دغدغه برنامه‌ریزان آموزشی را در این مورد‌ برطرف‌ کند. برای استفاده از هر سیستم فناوری نوین در امور آموزشی، لازم است شرایطی مانند ایجاد زیرساخت‌های قوی فناوری و تدوین استانداردهای آموزشی فراهم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب افزود: برنامه آموزش‌های مجازی برای ترم‌ جاری و آینده با جدیت بیشتری دنبال می‌شود و البته نمی‌گوییم که کیفیت این آموزش‌ها ایده‌آل است؛ اما تمام تلاش همکاران این است تا از میزان استرس جامعه هدف خود به‌ویژه دانشجویان کم کنند.

این مسئول دانشگاهی در جاسب بیان کرد: تلاش حداکثری دانشگاه در سال تحصیلی جدید مانند نیمسال گذشته بهبود و توسعه ارائه خدمات آموزش مجازی با اولویت حفظ سلامت خانواده بزرگ دانشگاه خواهد بود.

انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه و صنعت آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد جاسب آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس اسکودا: آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی/ آماده دفاع از کشور در مجامع حقوقی بین‌المللی هستیم

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی خبر داد و گفت: کانون‌های وکلای دادگستری همچنین این آمادگی را دارند که در صورت تمایل رئیس جمهور، دولت را در بحث تدوین قوانین و مقررات و نیز دفاع از کشور در مجامع بین‌المللی همراهی کند.   به گزارش روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکودا) دکتر جعفر کوشا در دیدار و نشست مشترک با دکتر سکینه‌سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به تشکیل ۲۹ کانون وکلای دادگستری در سراسر کشور، به معرفی اسکودا پرداخت و وظیفه آن را ایجاد وحدت رویه میان کانون‌های وکلا و هماهنگ کننده آنها توصیف کرد.   وی در ادامه ضمن تشریح چالش‌های نهاد وکالت، خواستار همراهی دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی برای حل این چالش‌ها شد و تاکید کرد: متاسفانه امروز نگاه‌ها به وکلای دادگستری، نگاه خوبی نیست و چهره وکیل در تریبون‌های مختلف به ویژه صداوسیما مورد خدشه و تخطئه قرار می‌گیرد، این در حالی است که وکلای دادگستری همواره سعی کرده‌اند در موضوعات مختلف از جمله حقوق شهروندی، محیط زیست، کودکان و … کنش‌گری داشته باشند تا بلکه بتوانند به سهم خود معضلی را در این حوزه‌ها رفع کنند.   رئیس اسکودا تصریح کرد: در حالی برخی، وکلای دادگستری را خارج از نظام تقسیم‌بندی می‌کنند که امروز ۳۰ درصد از وکلای کشور را ایثارگران تشکیل می‌دهند.   دکتر کوشا در ادامه به آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: ما در محور آموزشی می‌توانیم با استفاده از اساتید مبرز و مجربی که در نهاد از وجود آنها بهره‌مند هستیم، خدمات آموزشی را ارائه دهیم. این خدمات می‌تواند به صورت منطقه‌ای و در قالب‌های مختلف تولید محتوا انجام شده و در خدمت شهروندان قرار گیرد.   وی افزود: همچنین در موضوع پژوهشی به خصوص پژوهش در موضوعات کلان آماده همکاری هستیم تا به توسعه و ترویج فرهنگ وکالت و حقوق شهروندی کمک کنیم. ما راه درازی به خصوص در حوزه‌های مرتبط با حقوق شهروندی در پیش داریم و شاید یکی از دلایل نرسیدن ما به غایت مطلوب، عدم باور ما به برخی موضوعات باشد.   رئیس اسکودا در پایان با اشاره به تدوین سند تحول قضایی، گفت: متاسفانه در تدوین این سند از نهاد وکالت مشورتی اخذ نشده است در حالی که چنین اسنادی باید از اتقان بالا و همراهی طرفین موضوع برخوردار باشد، لذا ما آمادگی خود را برای مشارکت در این موضوع اعلام می‌کنیم.   دکتر سکینه‌سادات پاد، دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نیز در این دیدار بر ایجاد گفتمانی مشترک صرف‌نظر از وابستگی‌های سیاسی و جناحی در موضوعات مختلف تاکید کرد و گفت: همگرایی گسترده برای نهادینه کردن تصمیمات عقلانی بر مبنای حکمت، هم باعث تسهیل امور می‌شود و هم به نفع مردم خواهد بود.   وی در ادامه با اشاره به اینکه اصول حکمرانی بایستی بر پایه عقلانیت باشد، گفت: نگاه تک قرائتی از انقلاب، یک آفت است و انقلاب را استحاله می‌کند لذا معتقدیم همه نگاه‌ها را باید در مدیریت کشور دخیل کرد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رئیس اسکودا: آمادگی نهاد وکالت برای همکاری با دولت در دو محور آموزشی و پژوهشی/ آماده دفاع از کشور در مجامع حقوقی بین‌المللی هستیم
  • از احساس احیای زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد خاش تا حمایت از فعالیت دانش‌بنیان
  • رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای: هیچ واحد فنی حرفه‌ای حذف نمی‌شود
  • ۴۴ هزار دانش آموخته فنی و حرفه‌ای جذب بازار کار شدند
  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • قاسمی: سند تحول دانشگاه آزاد سکوی جهش از دانایی به توانایی است
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی