Web Analytics Made Easy - Statcounter

صبح امروز (یکشنبه) فینال شطرنج آنلاین جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ پیگیری شد که طی آن قهرمان‌های این جام در بخش زنان و مردان مشخص شدند.

به گزارش ایسنا، امروز (یک‌شنبه) فینال شطرنج جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ در دو بخش مردان و زنان پیگیری شد که در طی آن تیم مردان استرالیا موفق شد بر هند غلبه کند و قهرمان این مسابقات شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در بخش زنان، تیم هند با پیروزی برابر اندونزی به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت.

ملی‌پوشان ایران هم در این مسابقات دست به مهره شدند. تیم مردان شطرنج ایران با شکست تلخ مقابل استرالیا از صعود به فینال این رقابت‌ها بازماندند. حریف ایران که موفق شده بود ملی پوشان را در نیمه نهایی حذف کند در فینال این رقابت‌ها با نتیجه ۴.۵ بر ۳.۵ مقابل هند مدعی پیروز شد و توانست قهرمان این رقابت‌ها شود.

تیم دختران شطرنج ایران هم در این مسابقات حضور داشتند. دختران ملی پوش در یک شکست ناباورانه مقابل اندونزی از صعود به نیمه نهایی این رقابت‌ها بازماندند. دختران ایران در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها موفق شده بودند تیم ملی هند که قهرمان این مسابقات در بخش بانوان شد را با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ شکست دهند. 

باتوجه به شیوع کرونا و توصیه پزشکان برای ماندن در خانه، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۰ در دو گروه بانوان و آقایان به صورت آنلاین برگزار شد. این مسابقات از  تاریخ ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) با حضور ۳۸ تیم در بخش مردان و ۳۲ تیم در بخش زنان پیگیری شد.

تیم ملی شطرنج مردان ایران که شانس سوم قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رفت با ترکیب پویا ایدنی، پرهام مقصودلو، محمد امین طباطبایی، احسان قائم مقامی و آرین غلامی در این مسابقات با حریفان به رقابت پرداخت.

همچنین بانوان ایران که شانس ششم قهرمانی این مسابقات بودند با ترکیب سارا سادات خادم الشریعه، مبینا علی نسب، آنوشا مهدیان، آناهیتا زاهدی‌فر و مطهره اسدی در این رقابت‌ها دست به مهره شدند.

در این مسابقات تیم قدرتمند چین حضور نداشت و هند هم در بخش مردان و هم در بخش بانوان شانس اول قهرمانی این رقابت‌ها به شمار می‌رفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شطرنج جام ملت های آسیا رقابت ها بخش مردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۲۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکلیف برادران گرایی برای المپیک مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، پس از برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا و گزینشی قاره آسیا، کادر فنی بر اساس چرخه انتخابی تیم ملی تصمیمات خود را برای مشخص شدن ملی پوشان اوزان 60 و 67 کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پارس و ملی پوش وزن 82 کیلوگرم به جهت حضور در رقابت های اوزان غیر المپیکی در وزن 82 کیلوگرم را به شرح زیر اعلام کرد:

60 کیلوگرم: با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان امیررضا ده بزرگی و مهدی محسن نژاد به این مسابقات اعزام می شوند.

67 کیلوگرم: با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی جهت انتخاب ملی پوش کشورمان در المپیک پاریس رقابت های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی به این مسابقات اعزام می شوند.

82 کیلوگرم: 1- با توجه به عملکرد نامناسب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی سال های اخیر در وزن 77 کیلوگرم و 2- عدم حضور وی در چرخه انتخابی تیم ملی به دلیل محرومیت، مقرر شد با توجه به عملکرد ضعیف کشتی گیران وزن 82 کیلوگرم، در چارچوب اختیارات کادر فنی، به آقای گرایی شانس مجددی در این وزن اهداء شود تا با نفر برتر رقابت های جام تختی به رقابت های رنکینگ مجارستان اعزام شود.

نکته مهم: پس از رقابت های رنکینگ مجارستان، ارزیابی فنی کادر فنی از عملکرد نفرات فوق، انجام پذیرفته و پس از آن در مورد ملی پوشان این اوزان تصمیم گیری خواهد شد.

دیگر خبرها

  • اعزام شمشیربازان ایران به رقابت‌های زون آسیا و انتخابی المپیک 
  • اعزام شمشیربازان ایران به مسابقات زون آسیا و انتخابی المپیک
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا
  • بازگشت تیم ملی قایقرانی مردان و زنان ایران به میهن
  • تکلیف «گرایی»های فرنگی مشخص شد
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی مسافر رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.
  • تکلیف «گرایی»ها مشخص شد/ محمدعلی المپیک را از دست داد
  • تکلیف برادران گرایی برای المپیک مشخص شد
  • برتری امید‌های ایران در دور دوم شطرنج شهر‌های آسیا
  • پیروزی شطرنج‌بازان ایران در دور دوم شهرهای آسیا