Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@16:16:10 GMT

آبروی زن اراکی با عکس‌های خصوصی اش رفت

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۳۲۶۴

آبروی زن اراکی با عکس‌های خصوصی اش رفت

ساعت 24-زن اراکی پس از اعتماد به یک مرد غریبه وقتی عکس هایش منتشر شد به خاطر اینکه آبرویش رفته بود نزد پلیس شکایت کرد. رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان از دستگیری جوان ۲۸ ساله اراکی که به جرم تهدید به انتشار تصاویر خصوصی خانم اراکی ۲ میلیارد ریال از وی اخاذی کرده بود خبر داد.

احسان آنقی گفت:در پی شکایت یک خانم جوان اراکی مبنی بر تهدید و اخاذی برای انتشار تصاویر شخصی وی در فضای مجازی توسط فردی که با وعده ازدواج با این خانم دوست شده بود موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: مرگ یک جوان در جریان دستگیری توسط پلیسوی افزود: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد شاکی چندی پیش با این جوان اراکی در فضای مجازی آشنا و پس از مدتی و با سوء استفاده از اعتماد این خانم و وعده ازدواج جوان متهم به عکس‌های خصوصی این خانم دست پیدا می‌کند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در ادامه مشخص شد متهم با تهدید شاکی به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اقدام به اخاذی از وی می‌کرد.

آنقی با اشاره به دستگیری متهم در تحقیقات تکمیلی پلیس اظهار داشت: متهم به ۲ میلیارد ریال اخاذی از شاکی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی اعتراف کرد.

وی با اشاره به اعتراف متهم به کلاهبرداری از خانم‌ها در فضای مجازی با وعده ازدواج و نزدیک شدن به این افراد و دسترسی به اطلاعات شخص این افراد برای اخاذی و کلاهبرداری خاطر نشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی با بیان اینکه امروزه شیوه و شگرد‌های متفاوتی توسط کلاهبرداران برای اخاذی و یا هر نوع سوء استفاده دیگر در فضای سایبری برای شهروندان وجود دارد به کاربران هشدار داد: کاربران می‌بایستی ضمن رعایت ملاحظات امنیتی و رعایت حریم خصوصی افراد در شبکه‌های اجتماعی، از اعتماد بی جا و ارسال تصاویر و اطلاعات خصوصی به افراد غیر جداً خودداری نمایند.

منبع: رکنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: انتشار تصاویر فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب و در جریان اجرای طرح نور با رویکرد پایش فعالیت‌ها در فضای مجازی، با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی و فتا در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه در خصوص انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به‌دست آمده و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، ۲۱ صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به‌عمل آمد.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خاطرنشان کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرایم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، بنابراین به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه نیز با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.

منبع: فارس

کد خبر 746932

دیگر خبرها

  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
  • مسدود شدن ۸۴ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در بوشهر
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در تهران
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
  • مسدود شدن ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در این شهر
  • ۲۱ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن در غرب تهران مسدود شد
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون