Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-16@21:20:51 GMT

برگزاری کلاس‌های آنلاین کنار جاده!

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۳۳۲۵

برگزاری کلاس‌های آنلاین کنار جاده!

ساعت 24-دانش‌آموزان یک مدرسه در شهرستان رودبار برای دسترسی به اینترنت و آموزش مجازی مجبورند تا لب جاده و منطقه خاصی که فقط در آنجا اینترنت قابل‌دسترسی است، بروند تا بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند

در تصاویر این خبر، دانش‌آموزان دبستان «شهید پور امید علی براگور» واقع در بخش بلوکات شهرستان رودبار استان گیلان را مشاهده می‌کنید که گوشی هوشمند در اختیار دارند اما سرعت اینترنت در منطقه محل زندگی آنها آن‌ قدر پایین است که مجبورند هر روز تا لب جاده و منطقه خاصی که فقط در آنجا اینترنت قابل دسترسی است، بیایند تا بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش، ۳.۵ میلیون دانش‌آموز از شبکه شاد جا مانده‌اند و به آن اصلا دسترسی ندارند. حسن الحسینی، مسئول شبکه شاد در این باره گفته است: سهم محرومیت از فضای مجازی بحث مهمی است و ۳.۵ میلیون دانش‌آموز دسترسی به ابزار و اینترنت برای بهره‌مندی از شبکه شاد ندارند. بر این اساس ۲۱ درصد کل دانش‌آموزان از شاد محروم هستند که از این تعداد ۳۰۰ هزار نفر با گوشی‌های قرضی در شبکه شاد حضور دارند.

این دانش‌آموزان که بیشتر آنها ساکن مناطق روستایی یا حاشیه‌نشینان شهرهای بزرگ هستند، به دو علت نداشتن گوشی هوشمند یا دسترسی نداشتن به اینترنت، از شبکه شاد و آموزش مجازی جا مانده‌اند. البته وزارت آموزش و پرورش می‌گوید روش‌های جایگزین همچون آموزش تلویزیونی یا ارسال درسنامه‌های آموزشی برای این گروه مدنظر است.

به هر حال‌ آموزش مجازی، فرصتی برای دسترسی به برابری آموزشی است. چراکه محدودیت‌های زمانی و مکانی آموزش را از میان برمی‌دارد اما در شرایط فعلی به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌ها و در دسترس نبودن ابزار برای برخی از دانش‌آموزان، آنها با تبعیض آموزشی مواجه شده‌اند. بنابراین برای برنامه‌ریزی درباره آموزش مجازی نمی‌توان نسبت به نابرابری‌های آموزشی بی‌تفاوت بود. نابرابری‌های آموزشی می‌تواند آمار ترک تحصیل را بیش از پیش در کشور افزایش دهد. موضوعی که مسئولان باید از آن نگران باشند و برای آن برنامه‌ای جدی داشته باشند.

منبع: تسنیم

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آموزش مجازی دانش آموزان شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش ۳ هزار یزدی به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، علی اشرف گفت: ۳ هزار و ۱۳۰ یزدی در قالب ۲۳ کاروان از فرودگاه شهید صدوقی یزد به مقصد مدینه منوره اعزام خواهند شد و پس از انجام مناسک حج به مکه مکرمه اعزام می‌شوند. 
 
وی با اشاره به زمان اعزام زائران گفت: هنوز زمان دقیق پرواز عزیمت زائران حج تمتع یزد مشخص نشده، اما پیش بینی می‌شود اعزام‌ها از هفته دوم خردادماه امسال انجام شود. 
 
مدیر و حج و زیارت استان بیان کرد: هزینه سفر حج در استان یزد برای هر نفر ۱۶۲میلیون تومان تا ۱۹۰ میلیون تومان است که این تفاوت قیمت به دلیل مسکن و هتل زائران است. 
 
اشرف با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش زائران خانه خدا، ادامه داد: هر کاروان موظف است ۱۰ جلسه کلاس برای توجیه، آموزش احکام، بهداشت و سلامت در حج، مناسک حج، آداب و اخلاق سفر، اسرار و معارف حج، تاریخ و اماکن مکه و مدینه به زائران آموزش دهد که در استان این کلاس‌ها در حال برگزاری است. 
 
وی تاکید کرد: زائران برای مشرف شدن به حج تمتع با مطالعه و شناخت کامل مناسک حج در این سفر معنوی شرکت کنند و به توصیه روحانیون همراه کاروان‌ها توجه کنند.

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • جاده دسترسی شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل بهسازی و آسفالت می‌‍‌‎شود
  • اعزام بیش ۳ هزار یزدی به سرزمین وحی
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود
  • پایان اردیبهشت، آخرین مهلت سنجش نوآموزان/ پیش بینی ثبت نام ۶۷ هزار کلاس اولی در استان کرمان
  • آموزش: چگونه از ابزارهای چت‌جی‌پی‌تی، کوپایلوت و جمینای استفاده کنیم
  • توضیح وزیر درباره وضعیت اینترنت؛ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید
  • توضیح وزیر در مورد گزارش وضعیت اینترنت: زمان مشخصی وجود ندارد/ از شورای عالی فضای مجازی بپرسید/ انشاا... بهتر می‌شود
  • آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد