Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@01:16:49 GMT

بیش از ۵۰ درصد مساکن روستایی در ماکو مقاوم شده است

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۳۳۹۲

بیش از ۵۰ درصد مساکن روستایی در ماکو مقاوم شده است

سید حیدر طالب زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر عملیات احداث مسکن و مقاوم‌ سازی  بیش از هزار واحد نیز در این شهرستان درحال انجام است.

وی ادامه داد: در شهرستان ماکو، هشت هزار و ۴۷ واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این تعداد چهار و ۳۶۰ واحد از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن مقاوم شده و  بهسازی سایر واحدهای باقیمانده به  تعداد سه هزار و ۶۸۷ واحد جزو برنامه‌ های مهم این بنیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد مسکن ماکو اضافه کرد: همه واحدهایی که در آن ضوابط  آئین‌نامه ۲۸۰۰ مقررات ملی ساختمان رعایت نشده، نیازمند بازسازی است.

وی با بیان اینکه که در حال حاضر تسهیلات  مسکن روستایی به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال با نرخ سود بانکی ۵ درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله (با احتساب دوران ساخت) و با ضمانت سفته زنجیره ای در حال پرداخت است، اظهار داشت: روستاییانی که در نظر  دارند از این تسهیلات استفاده کنند، می‌توانند بدین منظور به اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ماکو واقع در شهرک ولیعصر - تقاطع خیابان استادان و امامت مراجعه کنند.

ماکو یکی از شهرهای شمالی استان آذربایجان غربی است.

برچسب‌ها تسهیلات مسکن آذربایجان غربی ماکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات مسکن آذربایجان غربی ماکو تسهیلات مسکن آذربایجان غربی ماکو اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بوئین زهرا در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه شهرستان، گفت: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جدید نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان انجام شده است.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهاد‌های انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستا‌ها به خصوص روستا‌های محروم و ساخت مسکن محرومان این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است. 

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومان در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۲۴۰ پروژه عمران روستایی در استان اردبیل
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد