Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، ارتش رژیم صیهونیستی از آغاز مانور موسوم به «تیر کشنده» از صبح امروز (یکشنبه) در نزدیکی مرز با لبنان و سوریه خبر داد.
 
به نوشته وبگاه روسیا الیوم، هدف از این رزمایش، تمرین و آموزش سناریوهای مختلف در میدان جنگ برای مقابله با هرگونه جنگ احتمالی با حزب الله لبنان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وبگاه عرب۴۸ نیز نوشته است که طبق بیانیه ارتش صهیونیستی، این مانور در سطح ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و در چارچوب تمرین‌های سالیانه و با حضور نیروی زمینی، دریایی و هوایی، یگان‌های جنگ الکترونیک و نیروهای عملیاتی و ذخیره آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه خواهد داشت.
 
در این بیانیه آمده است: «این تمرین با هدف افزایش آمادگی و بهبود توان هجومی در تمامی سطوح و هماهنگی میان ستادهای فرماندهی در جبهه شمالی انجام می‌گیرد.»
 
ساکنین سرزمین‌ اشغالی نیز در روزهای آتی شاهد پرواز بالگردها و جنگنده‌ها در تمامی مناطق خواهند بود  و نیروی دریایی رژیم صهیونیستی نیز در بنادر حیفا و اشدود فعال خواهند شد.
 
ارتش صهیونیستی سال گذشته نیز مانور مقابله با نیروهای حزب‌الله را در یک پادگان آموزشی برگزار کرد که طی آن نیروهای صهیونیستی با شبیه‌سازی یکی از روستاهای شمال لبنان، درگیری با رزمندگان حزب‌الله را تمرین کردند.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی میرون/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد صد و نود و چهارمین روز خود شده است که پس از پایان توافق آتش بس بین حماس و اسرائیل، حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه آغاز شده و همچنان ادامه دارد و دورنمای مشخصی برای پایان جنگ وجود ندارد. 

سازمان جهانی بهداشت: خسارات وارد آمده به بیمارستان‌های غزه فاجعه‌بار است ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۱۵:۰۴

رئیس سازمان جهانی بهداشت میزان خسارات وارد آمده به بیمارستان‌های نوار غزه را فاجعه‌بار دانست و بر لزوم حمایت از آنها و جلوگیری از حمله به آنها تاکید کرد.

 «تدروس ادهانوم گبریسوس» رئیس سازمان جهانی بهداشت در حساب شخصی خود در پلتفرم «ایکس»  چند عکس از شرکای این سازمان را در حال انجام ماموریت دیگری در شمال نوار غزه به اشتراک گذاشت که برای ارزیابی ظرفیت‌های موجود، وارد مرکز پزشکی جمعیت امداد پزشکی فلسطین و بیمارستان الشفا و بیمارستان اندونزی شدند.

گبریسوس در ادامه نیز تاکید کرد که عملیات بیرون آوردن اجساد در بیمارستان الشفا هنوز ادامه دارد و کادر پزشکی در حال پاکسازی بخش اورژانس هستند، همچنین تخت‌های سوخته جمع‌آوری شدند اما ایمنی سازه باقی مانده به ارزیابی مهندسی جامع نیاز دارد.

او ادامه داد: اما بیمارستان اندونزی خالی است و کار بازسازی جهت راه‌اندازی دوباره آن ادامه دارد.

رئیس سازمان جهانی بهداشت همچنین تاکید کرد: حجم خسارات وارده به بیمارستان‌های غزه فاجعه‌بار است، ما بار دیگر حفاظت از بیمارستان‌ها و خودداری از هدف قرار دادن آنها را خواستار می‌شویم.

گبریسوس بار دیگر برقراری آتش‌بس را خواستار شد و تاکید کرد اصلی‌ترین دارویی که مردم در غزه به آن نیاز دارند، صلح است.

شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۱۵:۰۳

وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را اعلام کرد.

به گزارش شبکه الجزیره، وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر و شمار زخمی ها به ۷۶ هزار و ۶۶۴ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در طول ۲۴ ساعت گذشته، در شش مورد جنایت، ۵۶ شهروند فلسطینی را شهید و ۸۹ نفر دیگر را زخمی کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین امروز تجمع فلسطینی‌ها در منطقه شیخ رضوان در شمال غزه را بمباران کرد که در آن ۶ نفر به شهادت رسیدند.

نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ - ۱۵:۰۲

محافل امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت نگران ورود تمام عیار حزب الله به جنگ در صورت ارتکاب هرگونه حماقت دیگر تل آویو علیه ایران هستند.

به گزارش روزنامه رای الیوم، منابع امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی به نگرانی شدید سردمداران این رژیم از ورود تمام عیار حزب الله به جنگ در صورت تعدی تل آویو به ایران اشاره کردند.

این منابع با ادعای اینکه اجماع امنیتی،سیاسی و نظامی درباره واکنش به ایران وجود دارد، در عین حال اذعان کردند که سران تل آویو نگرانی شدیدی در زمینه ورود حزب الله به دنبال تعدی رژیم اسرائیل به ایران وجود دارد.

«رونین برگمن» تحلیلگر رژیم صهیونیستی اذعان کرد: ایران دوبار موفق شد که اسرائیلی ها را در وحشت فرو ببرد؛ نخست زمانی که بدون شلیک یک گلوله جو روانی ایجاد کرد و دوم زمانی که انتقام ترور فرماندهان خود در سوریه را گرفت.

این تحلیلگر معروف نزدیک به محافل نظامی، امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بیان کرد: اسرائیل در پیش بینی تبعات عملیات ترور در دمشق ناکام عمل کرد و نففهمید که ایران خطری بزرگ نه تنها در زمینه هسته ای بلکه در نبردی است که چشمه ای از آن را در اواخر شنبه و بامداد یکشنبه مشاهده کردیم.

«امیر بوحبوط» تحلیلگر رسانه رژیم صهیونیستی «واللا» نیز گزارش داد که منابع امنیتی رژیم صهیونیستی به شدت به ارتش این رژیم و به ویژه هرتزی هالیوی رئیس ستاد ارتش آن تاخته که چرا اقدامات لازم را پس از ترور سردار زاهدی در دمشق به عمل نیاورده است.

وی نوشت: محافل امنیتی اسرائیلی براین باورند که باید رئیس ستاد پیش بینی می کرد که ایران حمله سنگینی به داخل اسرائیل (سرزمین های اشغالی) خواهد کرد و خود را برای آن مهیا می کرد. از نظر آنها، رئیس ستاد ارتش کوتاهی کرده است.

حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی مرون

 منابع خبری از وقوع انفجار در پایگاه هوایی راهبردی میرون رژیم صهیونیستی خبر دادند.

رسانه های صهیونیستی امروز چهارشنبه اعلام کردند که پایگاه هوایی راهبردی میرون رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی شاهد وقوع انفجار بوده است.

این پایگاه رژیم صهیونیستی پیش از این هدف حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان قرار گرفته بود.

پایگاه میرون با دارا بودن شمار زیادی از نیروهای زبده ارتش رژیم صهیونیستی، مرکز کنترل و مدیریت عملیات های هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در ناحیه لبنان، سوریه، قبرس و منطقه شمالی بخش شرق دریای مدیترانه است و مرکز اصلی عملیات ارسال پارازیت در این مناطق به شمار می رود.

ان. بی. سی نیوز: مذاکرات آتش‌بس در غزه تقریبا متوقف شده است

شبکه ان.بی.سی نیوز بامداد چهارشنبه گزارش داد که گفت‌وگوهای آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی «تقریبا متوقف شده است.»

 این شبکه آمریکایی این خبر را به نقل از یک دیپلمات ارشد که نامش فاش نشده است، منتشر کرد.

این در حالی است که حماس پیشنهادهای اخیر در مورد مبادله اسرا رد کرد. «بسّام خلف» عضو دفتر سیاسی حماس در لبنان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: حماس پیشنهادات رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا را رد کرد چرا که شامل برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، بازگشت آوارگان به شمال غزه و آزادسازی اسرا در مرحله نخست نبود.

خلف درباره درخواست حماس نیز گفت که این جنبش خواستار آزادی ۳۰ فلسطینی دارای حبس ابد در ازای آزادی هر یک نظامی زن و آزادی ۵۰ اسیر در ازای آزادی هر یک نظامی دیگر است.

 مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه

ژنرال سابق و کارشناس مسائل راهبردی مصر، از جزئیات مخالفت رئیس‌جمهور این کشور با پیشنهاد مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای مدیریت غزه توسط قاهره به مدت ۶ ماه پرده برداشت.

 سمیر فرج، ژنرال سابق و کارشناس مسائل راهبردی مصر خاطرنشان کرد که استدلال آمریکا برای اداره نوار غزه توسط مصر این است که انتخابات شفافی جهت تشکیل یک دولت تکنوکرات برای کنترل غزه برگزار شود و سپس اداره این باریکه به همراه کرانه باختری زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله درآید.

براساس گزارش روسیا الیوم، سمیر فرج همچنین تصریح کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر با این امر مخالفت دارد. یکی از بهترین تصمیماتی که رئیس‌جمهور گرفت و خداوند در آن تصمیم به او الهام کرد و علی‌رغم وسوسه‌های مالی و نظامی و سایر نیازها تصمیم عاقلانه‌ای بود؛ السیسی این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت که غزه توسط ساکنان خودش اداره می‌شود.

وی در ادامه افزود پس از مخالفت مصر با پیشنهاد آمریکا، پیشنهادات دیگری از جمله تشکیل نیروی نظامی اروپایی یا تشکیل نیروی نظامی عربی مطرح شده است.

پیشتر یک منبع مصری به العربی الجدید گفته بود: قاهره به طور قاطع با مشارکت در نیروی عربی مشترک برای اداره نوار غزه مخالفت کرده است. قاهره همچنین مخالف این است که یک طرف غیر فلسطینی مسؤولیت اداره نوار غزه را بر عهده بگیرد.

به گفته این منبع، مساله‌ای که کشورهای عربی روی آن توافق دارند این است که هیچ‌گونه آمادگی برای مشارکت در بازسازی غزه جز در چارچوب یک راه‌حل سیاسی فراگیر برای نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین قبل از مذاکره و عقب‌نشینی کامل نیروهای صهیونیست از غزه ندارند.

یک منبع مصری پیشتر اعلام کرده بود تمام صحبتی که درباره امکان اداره نوار غزه توسط مصر مثل سال ۱۹۶۷ می‌شود سناریوها و افکار غربی است که نمی‌توان آن را اجرا کرد. موضع رسمی مصر در این راستا واضح است و به صورت قاطع با مداخله در نوار غزه مخالف است چرا که این مساله به معنای تجاوز به اراضی بیگانه است و امکان تشکیل کشور مستقل دارای حاکمیت فلسطین را تهدید می‌کند. مصر می‌تواند نقش‌های دیگری برای کمک به پایان جنگ غزه و آغاز مرحله جدید بازسازی و مشارکت در آموزش کادر فلسطینی برای اداره امنیت در غزه بعد از مشورت با گروه‌های سیاسی فلسطینی داشته باشد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • حمله حزب‌الله لبنان به ۲ مرکز نظامی صهیونیستی دیگر
  • اضمحلال رژیم کودک‌کش صهیونیستی نزدیک است
  • حمله موشکی حزب الله به پایگاه نظامی میرون/شمار شهدای غزه به ۳۳ هزار و ۸۹۹ نفر افزایش یافت
  • اذعان سایت عبری به دست برتر نیروهای مقاومت در جنگ غزه
  • امیر موسوی: قدرت ایران گزینه نظامی دشمن را کنار زد
  • هشدار رئیسی به صهیونیست‌ها در مراسم رژه روز ارتش
  • رئیسی: اسرائیل خطا کند با برخوردی سهمگین مواجه می‌شود
  • رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان حزب‌الله را ترور کرد
  • خانه رژیم صهیونیستی سست‌تر از لانه عنکبوت
  • تایید زخمی شدن ۴ نظامی صهیونیست در عملیات حزب‌الله لبنان