Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید مالک حسینی» سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره آمار مراجعه زنان کارتن‌خواب به گرمخانه‌ها گفت: مراجعه زنان کارتن‌خواب در هفت ماه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

او ضمن توضیح علت افزایش این آمار افزود: آمار مراجعه به گرمخانه‌ها به صورت «نفر شب» محاسبه می‌شود؛ یعنی به ازای هر نفر، در هر شب خدماتی ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هفت ماه نخست سال ۹۸، بیش از ۲۲ هزار نفر شب، به زنان بی‌سرپناه خدمات دادیم.

بانوان ۲۷ هزار نفر شب در سال جاری از گرمخانه‌ها استفاده کردند

حسینی با بیان اینکه این رقم در سال جاری به بیش از ۲۷ هزار نفر شب رسیده است، افزود: این بدین معناست که اگر فردی طی هفت ماه گذشته، هر شب به گرمخانه‌ای مراجعه کرده باشد، این یک نفر در آمار معادل ۲۱۰ «نفر شب» محاسبه می‌شود، لذا وقتی گفته می‌شود ۲۱۰ نفر شب، یعنی ممکن است یک نفر در تمام این هفت ماه، هر شب به گرمخانه مراجعه کرده باشد. بنابراین این رقم تعداد دفعات مراجعه را و نه تعداد افراد مراجعه‌کننده را نشان می‌دهد.

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران اظهار کرد: آمارها نشان می‌دهد در ۴ گرمخانه زنان، در یک سال گذشته کمتر از هزار نفر به طور جداگانه مراجعه داشتند.

او با بیان اینکه در گرمخانه‌ها برای افزایش احساس امنیت، مدارک هویتی از کسی دریافت نمی‌شود، افزود: به این ترتیب براساس خوداظهاری اطلاعات مراجعه‌کنندگان را ثبت می‌کنیم، چرا که عموما افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان یا مدارک هویتی ندارند یا از آنجایی که اغلب آن‌ها سوءمصرف مواد مخدر دارند، درخواست مدارک هویتی سبب می‌شود که احساس ترس کرده و به گرمخانه‌ها مراجعه نکنند؛ به همین دلیل هم اکنون اعتماد نسبتا خوبی به گرمخانه‌ها ایجاد شده است.

بخشی از زنان کارتن‌خواب به گرمخانه‌ها مراجعه نمی‌کنند

حسینی با بیان اینکه نمی‌توانیم این آمار را به عنوان تعداد کل زنان کارتن‌خواب در شهر تهران تایید و یا رد کنیم، افزود: بخشی از زنان کارتن‌خواب مصداق معتاد متجاهر هستند و ممکن است به دلیل مصرف دائمی مواد مخدر به گرمخانه‌ها مراجعه نکنند؛ به همین دلیل تعداد افرادی که برایشان پرونده مددکاری تشکیل شده، کمتر از هزار نفر است.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا همه این افراد هر شب به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند، گفت: خیر، برخی از زنان مراجعه کننده، کارتن‌خواب و برخی بی‌سرپناه هستند. گروه دوم ممکن است به دلیل سوءمصرف مواد مخدر یا اختلافات خانوادگی از خانه خارج شده و یکی دو شب به گرمخانه‌ها مراجعه کنند. همچنین ممکن است، محل زندگی برخی از این زنان خارج از تهران باشد و در سفر به تهران با مشکلاتی چون سرقت دارایی یا مدارک هویتی مواجه شده و در سایر مراکز اقامتی پذیرش نشوند، لذا به گرمخانه‌ها مراجعه کنند.

او درباره آمار ثابت زنان مراجعه کننده به گرمخانه‌ها تصریح کرد: تعدادی از این افراد به صورت ثابت به گرمخانه‌ها مراجعه می‌کنند که ۴۰ درصد مراجعان را شامل می‌شود.

افزایش مراجعات در نیمه دوم سال تا سقف ۵۰ درصد

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی درباره ظرفیت پذیرش گرمخانه‌های بانوان نیز تصریح کرد: ظرفیت گرمخانه‌های بانوان اکنون بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ تخت است که در برخی روزها و به ویژه همزمان با سرد شدن هوا، ظرفیت کف‌خواب هم به آن اضافه می‌شود. در هفت ماه نخست امسال به صورت متوسط شبی ۱۳۰ نفر پذیرش در گرمخانه‌های بانوان داشتیم که این رقم معمولا در شش ماهه دوم سال به دنبال برودت هوا، تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.

او در خصوص مراجعه مردان به گرمخانه‌ها نیز گفت: در سال گذشته کل مراجعات به گرمخانه‌ها حدود ۴۹۰ هزار نفر شب بوده است که شامل بیش از ۴۵۰۰ نفر می‌شود و از این تعداد بیش از ۳۵۰۰ نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

حسینی با بیان اینکه ماندگاری زنان به نسبت مردان در گرمخانه‌ها پایین‌تر است، گفت: مردان معمولا دوره‌های طولانی‌تری را در گرمخانه‌ها می‌مانند، اما بخش قابل ملاحظه‌ای از بانوان دوره‌های کوتاه‌تری را در گرمخانه‌ها به عنوان سرپناه می‌مانند.

ابلاغ دستورالعمل‌های جدی‌تر بهداشتی به گرمخانه‌ها

سرپرست سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره شرایط آماده‌سازی گرمخانه‌ها برای فصول سرد سال نیز توضیح داد: اصلاحات مورد نیاز در فصل تابستان شامل تأمین سیستم گرمایشی، اصلاحات ایمنی و نوسازی برخی گرمخانه‌ها انجام شد و به این ترتیب آمادگی کامل برای پذیرش مراجعه‌کنندگان همزمان با آغاز فصول سرد سال را داریم.

او با بیان اینکه سال گذشته شیوع کرونا در فصل زمستان آغاز شد، افزود: امسال نیز اجرای دستورالعمل مراقبت‌های جدی‌تر بهداشتی به گرمخانه‌ها ابلاغ شده است. همچنین گرمخانه‌ها از زمان شیوع کرونا روزانه سه بار ضدعفونی و حداقل یکبار شست و شو می‌شوند.

خروج ۱۰۴ نفر از چرخه کارتن‌خوابی در سال گذشته

حسینی با بیان اینکه امسال تمرکز در گرمخانه‌ها بیشتر روی حوزه مددکاری است، گفت: کمک برای خروج افراد از چرخه کارتن‌خوابی به طور ویژه در دستور کار قرار دارد.

او در پاسخ به این سوال که این سازمان در سال گذشته چند کارتن خواب را از این چرخه خارج کرده است؟ گفت: در سال گذشته توانستیم ۱۰۴ نفر را به طور کامل از چرخه کارتن‌خوابی خارج کنیم. این افراد به کانون خانواده بازگشتند و دیگر به گرمخانه‌ها مراجعه نکردند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کارتن خوابی سازمان بهزیستی گرمخانه زنان کارتن خواب زنان بی سرپرست پارسی خبر خدمات و مشارکت های اجتماعی گرمخانه ها مراجعه سرپرست سازمان رفاه زنان کارتن خواب شب به گرمخانه گرمخانه ها سال گذشته مدارک هویتی مراجعه کنند هزار نفر شب هفت ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رگبار باران و برف در ۹ استان واقع در نیمه شمالی کشور

تین نیوز

 کارشناس سازمان هواشناسی از رگبار باران و بارش برف و همچنین وزش باد شدید در استان های واقع در نوار شمالی و غرب کشور در چهارشنبه هشتم فروردین خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه با اشاره به پیش بینی وضعیت آب و هوای روز چهارشنبه هشتم فروردین ماه اظهار کرد: در برخی نقاط استان های اردبیل، آذربایجان های غربی و شرقی، غرب کردستان، زنجان، استان های ساحلی خزر و خراسان شمالی در ساعاتی از روز رگبار باران گاهی رعد و برق وزش باد شدید موقت و در نقاط سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی می شود.

نقشینه افزود: فردا پنجشنبه در نواحی مرکزی، برخی نقاط شمال شرق و شرق استان های واقع در دامنه های زاگرس مرکزی، ارتفاعات البرز و برخی نقاط غرب کشور، بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: جمعه در استان های خراسان رضوی و جنوبی، برخی نقاط استان های یزد، کرمان، اصفهان و شنبه در برخی نقاط استان فارس و یکشنبه در شمال غرب، غرب و استان های غربی خزر بارش خواهیم داشت. همچنین تا روز شنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی گردوخاک پیش بینی می شود.

نقشینه گفت: خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز تا جمعه مواج است.

کارشناس سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را کمی ابری در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد پیش بینی کرد و گفت: بیشینه دمای تهران امروز ۱۸ و کمینه دما ۹ درجه خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تاریخ جدید واریز یارانه نقدی فروردین با افزایش ۱۵ درصدی/ واریزی ۱ میلیون و ۳۸۰ هزارتومانی برای این خانوار‌ها
  • پیش بینی وزش باد شدید برای تهران
  • آغاز فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز 
  • وضعیت هوای مازندران در ۱۰ روز آینده
  • آسمان نیمه ابری در مازندران
  • مشارکت زنان روستایی در تولید کشور با سهم ۱۲ درصدی
  • دمای هوای کردستان به محدوده یخبندان می‌رسد
  • پیش بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در البرز
  • رگبار باران و برف در ۹ استان واقع در نیمه شمالی کشور
  • هوای بهاری در مازندران