Web Analytics Made Easy - Statcounter

در لیون، نمایشگاهی به یاد آنتوان دو سنت اگزوپری خالق «شازده کوچولو» برپا شده است. این نویسنده و خلبان اگر زنده بود امسال ۱۲۰ ساله می‌شد.

این نمایشگاه با عنوان «آنتوان دو سنت اگزوپری، شازده کوچولویی در میان مردان» در لیون که شهر زادگاه نویسنده است افتتاح شده و تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه جنبه‌های رمانتیک و احساسی زندگی وی نیز مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین حال در تولوز یک نمایشگاه به یاد این نویسنده از ۱۷ اکتبر شروع به کار کرده که تا ۲۹ آگوست ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت.

علاوه بر این دو نمایشگاه نیز با عنوان «شاهزاده‌ای در ارگ خود» تا ۳۱ اکتبر و «نجات سیاره شازده کوچولو» در کتابفروشی و باغ ملی شهر لومان که ۵ سال از دوران کودکی نویسنده در آنجا سپری شد، دایر شده است.

برنامه‌هایی برای روخوانی «شازده کوچولو» نیز از ۹ اکتبر در مناطق مختلف شهر برگزار شده است.

۲۴۱۲۴۱

کد خبر 1447399

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ادبیات جهان فرانسه نویسنده شازده کوچولو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین سالگرد درگذشت استاد سمیعی گیلانی

استاد احمد سمیعی گیلانی، چهره ماندگار ادبیات و پدر ویراستاری نوین ایران دوم فروردین ۱۴۰۲ در سن ۱۰۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

این مترجم و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی متولد ۱۱ بهمن ۱۲۹۹ هجری شمسی دوران دبستان و دبیرستان را با رتبه ممتاز در رشت پشت سر گذاشت. ابتدا در آزمون دانشکده فنی دانشگاه تهران پذیرفته شد، اما علاقه به ادبیات او را به این سو کشانید و دانشکده ادبیات را برگزید. در این رشته نیز با رتبه عالی فارغ التحصیل شد و وارد دوره دکترا شد.

«خیال پروری‌های تفرجگر انزواجو» از ژان ژاک روسو، «چیزها» از ژرژ پرک (ترجمه)، «ادبیات ساسانی»، «داتا گنج بخش» (زندگی‌نامه و تعالیم شیخ ابوالحسن علی بن عثمان هجویری) از شیخ عبدالرشید (ترجمه)، «چومسکی» از جان لاینز (ترجمه)، «هزیمت یا شکست رسوای آمریکا» از ویلیام لوئیس و مایکل له دین (ترجمه)، «ساخت‌های نحوی» از نوآم چامسکی (ترجمه)، «آیین نگارش»، «دیدرو» از پیتر فرانس (ترجمه)، «سالامبو» نوشته گوستاو فلوبر (ترجمه)، «شیوه نامه دانشنامه جهان اسلام»، «نگارش و ویرایش» و «تتبعات» از مونتنی (ترجمه) از جمله آثار این چهره ماندگار گیلانی است.

پیکر این ادیب فرزانه یکشنبه ۶ فروردین سال گذشته با حضور شخصیت‌های فرهیخته ادبیات و هنر کشور و مردم فرهنگ‌دوست استان گیلان در تالار مرکزی رشت تشییع و به خاک سپرده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • خالق انیمیشن دیرین دیرین : ممنوع شدم، بدهکار شدم، گرفتار تومور مغزی شدم و ... اما برمی‌گردم (عکس)
  • شب قدر، شب طلب رحمت و مغفرت از درگاه خالق بی همتا
  • درگذشت نویسنده بوسنیایی و بازدید مسؤولان نمایشگاه کتاب از مصلی
  • دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی
  • دهم فروردین سالگرد رحلت آیت الله بروجردی (ره)
  • نخستین سالگرد درگذشت استاد سمیعی گیلانی
  • پویانمایی «کوچولو‌های کنجکاو» از شبکه نهال
  • (تصاویر) سومین سالگرد درگذشت آزاده نامداری
  • گرامیداشت نوروز در خانه محلّه شهرداری بوکان
  • پست احساسی بهنوش بختیاری برای آزاده نامداری