Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر نیرو درباره عدم تخصیص آب در زمان نیاز و بازگشایی دریچه‌ها در زمان بارندگی در ایران که که منجر به سیلاب در سیستان می‌شود، گفت: در سال‌های اخیر زمان بازگشایی دریچه با اطلاع و هماهنگی ما انجام می‌شود، تا آمادگی داشته باشیم و آبگیری بدرستی انجام شود.

به گزارش ایمنا، قاسم تقی‌زاده خامسی درباره آخرین وضعیت تعیین حقابه هیرمند از افغانستان اظهار کرد: در مورد هیرمند یک کمیساریای عالی وجود دارد که بزودی در افغانستان تشکیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی دو سال گذشته با طرف افغان مذاکراتی داشتیم و نتیجه این بود که روی نقاط مشترک مثل مطالعات حوضه‌های آبریز که تاکنون هیچ کاری انجام نشده، توافق کردیم و بحث و بررسی می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نسبت به گذشته در مذاکرات پیشرفت کردیم و امیدوار هستیم که حقابه ایران داده شود.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا تصریح کرد: وضعیت بارندگی حوضه هم امسال بد نیست. ولی نیازمند مطالعه وسیعی است که به صورت مشترک با هم انجام می‌دهیم، کار نقشه‌برداری هم در حال انجام بوده و در کل از وضعیت و روند کار راضی هستیم.

تقی‌زاده خامسی درباره عدم تخصیص آب در زمان نیاز و بازگشایی دریچه‌ها در زمان بارندگی در ایران که که منجر به سیلاب در سیستان می‌شود، توضیح داد: در سال‌های اخیر زمان بازگشایی دریچه با اطلاع و هماهنگی ما انجام می‌شود، تا آمادگی داشته باشیم و آبگیری بدرستی انجام شود.

رضا اردکانیان ۲۸۹ مهرماه پس از دیدار و مذاکره با رئیس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان درباره حل موضوع آب‌های مرزی دو کشور ایران-افغانستان گفت: موضوع آب در حوزه آبریز مشترک فقط با همکاری کشورهای مستقر در حوزه آبریز به نتیجه می‌رسد.

وی تاکید کرد: فارغ از اینکه کشوری بالادست و یا پایین دست باشد بر اساس نقشه راه مشترک می‌توانند هم منافع و هم هزینه‌ها را منصفانه تقسیم کنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: تصور ما این است که بین ایران و افغانستان زمینه همکاری متنوع و وسیع است و در این مسیر مسائل آب و محیط زیست جایگاه خود را دارد.

اردکانیان یادآور شد: با توجه به توسعه یافتگی مدیریتی هر دو کشور، این مسائل از شکل چالش خارج و به راه‌حل‌هایی که در بر گیرنده منافع دو کشور است، خواهد رسید.

اخیراً معاون راهبری و نظارت بهره‌برداری آب و فاضلاب کشور در پاسخ به این سوالی درباره اینکه اگر حقابه ایران از افغانستان تأمین شود، مشکل آب استان سیستان و بلوچستان حل خواهد شد یا خیر؟ گفت: قطعاً اگر حقابه لازم تخصیص یابد چاه نیمه‌ها وضعیت بهتری خواهند داشت اما به شرط اینکه سامانه‌ها تکمیل شده باشد.

کد خبر 451632

منبع: ایمنا

کلیدواژه: وزير نيرو معاون وزیر نیرو شرکت آبفا معاون آب و آبفای وزیر نیرو قاسم تقی زاده خامسی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازگشایی دریچه وزیر نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی یزدان‌پناه در یک برنامه تلویزیونی درباره تعطیلی پنج‌شنبه‌ها اظهار داشت: موضوعی مطرح شد مبنی بر این‌که دو روز تعطیلی در این لایحه پیش‌بینی شده؛ در حالی که به واقع این‌گونه نیست.

وی گفت: دولت دقیقا خدمت‌رسانی به مردم را هم در شهر تهران و هم در مراکز استان‌ها از شنبه تا چهارشنبه پیش‌بینی کرده و طبیعتا مراکز نظامی، امنیتی، بانک‌ها و مراکز خدمت‌رسانی به مردم در بیمارستان‌ها و دیگر دستگاه‌هایی که در حالت اضطراری و حوادث غیرمترقبه هستند، آنها ساعت کاری خودشان را دارند و پنج‌شنبه خدمت‌رسانی اداری به مردم نیست.

معاون حقوقی مجلس و استان‌های سازمان اداری و استخدامی افزود: بر این اساس، بازار، شرکت‌های خصوصی می‌توانند در روزهای پنج‌شنبه فعالیت داشته باشند.

یزدان‌پناه تصریح کرد: شما می‌دانید طبق قانون اساسی روز جمعه تعطیل رسمی کشور است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896246

دیگر خبرها

  • رهاسازی حقابه هیرمند به ایران
  • معاون نخست وزیر طالبان: سد «کجکی» پر از آب شده است
  • سد کجکی در افغانستان سرریز کرد؟ چرا حقابه ایران را نمی‌دهند؟ دیگر چه بهانه‌ای دارند (فیلم)
  • سد کجکی سرریز کرد در افغانستان سرریز کرد؟ چرا حقابه ایران را نمی‌دهند؟ دیگر چه بهانه‌ای دارند (فیلم)
  • حقابه هیرمند از سوی افغانستان امسال رهاسازی شد/ اولویت‌بندی انتقال آب بر اساس نیاز شرب استان‌ها
  • کدام دستگاه‌های اداری پنج‌شنبه‌ها تعطیل شدند؟/ توضیح معاون سازمان اداری و استخدامی درباره تغییر تعداد تعطیلات آخر هفته
  • تماس‌ تلفنی وزیر کشور با استاندار کرمان و بررسی وضعیت منطقه 
  • (ویدئو) مقام ارشد طالبان از سد کجکی بازدید و پرآبی هیرمند را تایید کرد
  • به دنبال افزایش تعامل با کابل هستیم
  • وزیر کشور: پیام وعده صادق پرچمداری ایران در حمایت از جبهه مقاومت است