Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی بلالی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ۸۱ سایت برای پوشش‌دهی فیبر نوری ۲۱۳ روستای استان پیش‌بینی شده است که برخی از این طرح‌ها به اتمام رسیده و تعدادی هم در حال ارتقا و تعدادی هم در صورت تامین تجهیزات احداث می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به طرح توسعه ارتباطات روستایی «تار» افزود: پروژه ارتقای فیبر نوری ۱۵ درصد روستا‌های استان به اتمام رسید و در فاز اولویت یک و دو ۳۵۵ کیلومتر فیبر نوری در روستا‌ها اجرا می‌شود که از این میزان ۱۶۰ کیلومتر از پارسال تاکنون انجام شده است.

بیشتر بخوانید

فعالیت ۱۲ دفتر خدمات ارتباطی روستایی در چهارمحال و بختیاری

بلالی با اشاره به اجرای پروژه‌های فیبر نوری در شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ، شهرکرد، بن، سامان و اردل اضافه کرد: فیبر نوری در شهرستان‌های کیار آغاز و در خانمیرزا در حال اتمام است.

او با اشاره به افزایش پهنای باند به وسیله فیبر‌های نوری اجرا شده در استان ادامه داد: برای اجرای هر کیلومتر فیبر نوری در استان از پارسال تاکنون ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده است که مجموعاً ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

بلالی گفت: با مشکل صدور مجوز حفاری برای احداث سایت فیبر نوری مواجه بودیم که با همکاری راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان برطرف و فیبر نوری مسیر شهر ناغان به رحیم‌آباد، دوپلان به گل سفید و اتصال به فیبر نوری روستای سرخون شهرستان اردل ایجاد خواهد شد.

او افزود: به دلیل تطابق با استاندارد‌های سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد، برای جانمایی دکل‌های مخابراتی از سایت‌های مشترک برای اپراتور‌های مختلف همراه اول و ایرانسل استفاده می‌شود.

بلالی با بیان اینکه پارسال حدود ۶۰ کیلومتر فیبر نوری اجرا شد اضافه کرد: ۴۷ میلیارد تومان برای اجرای این میزان فیبر نوری سال ۹۸ هزینه شد و اجرای پروژه‌های امسال تا پیش از آغاز بارندگی‌ها ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: سایت مجتمع ICT چهارمحال و بختیاری در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع و زیربنای حدود شش هزار و ۳۰۰ مترمربع با پنج طبقه در شهرک منظریه در حال احداث است که تاکنون پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی داشته و در صورت عدم بروز مسایل مالی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

بلالی گفت: تاکنون هزار و ۲۸۶ مدرسه استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اینترنت رایگان به مدت دو سال با ۳۰ گیگابایت ترافیک ماهانه در اختیار همه مدارس قرار گرفت و ترافیک سامانه شاد برای همه معلمان و دانش‌آموزان کاملا رایگان است.

او افزود: تمام سامانه‌های آموزش از راه دور برای دانشجویان و اساتید رایگان است و ۱۲۰ گیگابایت حجم اینترنتی رایگان در اختیار اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان گرفت.

بلالی اضافه کرد: به واسطه اینکه برخی روستا‌ها دسترسی اینترنتی نداشتند تلاش شد به منظور ارتقای سایت‌های قدیمی از تکنولوژی ۲G به ۳G به ۴G تامین تجهیزات انجام شود.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات فیبر نوری افزایش پهنای باند دکل های مخابراتی چهارمحال و بختیاری فیبر نوری روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۳۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری از پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری برای امشب خبر داد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بارش‌ها تا اواخر امشب به صورت ضعیف، رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای در غالب مناطق استان به ویژه نواحی شرق ادامه دارند.

وی افزود: برای فردا، رشد ابر و رگبارهایی و ضعیف در بخش‌هایی از استان به خصوص نوار شرقی و کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: برای روز جمعه آسمان استان صاف تا کمی ابری خواهد بود، روزهای شنبه تا دوشنبه آینده عبور متناوب امواج، رشد ابر و بارش‌های رگباری در برخی مناطق استان انتظار می‌رود و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده تقویت و فراگیری این بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی با اشاره به نوسانات دمایی هوا، ادامه داد: از روز جمعه تا سه‌شنبه هفته آینده افزایش محسوس دما در ساعات ظهر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747563

دیگر خبرها

  • گیلان باید تحت پوشش فیبر نوری قرار گیرد
  • بهبود سرعت و کیفیت اینترنت با اجرای فیبرنوری در خوزستان
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • هدف گذاری برای پوشش دو برابری اتصال به فیبر نوری
  • زارع پور: بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • بیش از ۷ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند
  • سفری به یادماندنی به طبیعت روستای نیاکان در قالب تصاویر
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • 300 ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • بهره مندی مردم سفید دشت از فیبر نوری