Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، عراق برای سرمایه گذاری در 2 پروژه گازی با فرانسه در حال مذاکره است.

 این کشور در نظر دارد تا با افزایش تولید گاز طبیعی خود وابستگی به واردات برق و گاز ایران را کاهش دهد.

احسان اسماعیل در بیانیه وزارت نفت گفت مذاکرات حول و حوش سرمایه گذاری ها در یک پروژه گازی در بغداد و دیگری در بصره می چرخد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

در حال حاضر، توتال در میدان نفتی «حلفایا» در استان «میسان» در جنوب عراق 22.5 درصد سهم دارد. همچنین این شرکت در اکتشاف بلوک سرسنگ در منطقه کردستان نیز 18 درصد سهم در اختیار دارد.

عراق به شدت تحت فشار واشنگتن قرار دارد تا خود را از واردات گاز و برق از ایران که از سال 2018 تحت تحریم قرار گرفته است، مستقل سازد. بغداد برای واردات انرژی از ایران معافیت دریافت می کند اما این معافیت ها موقتی است. آخرین معافیت در ماه سپتامبر به عراق داده شد که تنها 60 روز مهلت دارد و نصف معافیت 120 روزه در ماه می است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق توتال سرمایه گذاری بغداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، جواد اوجی وزیر نفت در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: سال ۱۴۰۲ سرمایه‌گذاری خوبی در بخش‌های بالادست و پایین دست انجام دادیم و پروژه‌های نیمه‌تمام را که ۲۸ میلیارد دلار بود را به اتمام رساندیم.

بیشتر بخوانید: اوجی: کارت سوخت جایگاه‌ها حالت اضطرار دارد

وی افزود: سال گذشته رشد تولید نفت و گاز بالای ۲۰ درصد بود و فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی هم رشد تولید داشتند. برنامه‌ریزی کردیم، هم برای سرمایه‌گذاری جدید و هم پروژه‌های نیمه‌تمام باقیمانده تا در سال ۱۴۰۳ جهش خوبی در رشد تولید داشته باشیم.

وزیر نفت تاکید کرد: امسال هم تلاش می‌کنیم حتی بالاتر از ۲۰ درصد سال گذشته رکورد بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227485 برچسب‌ها نفت

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات گاز ایران به عراق
  • آمریکا معافیت ونزوئلا از تحریم‌های نفت و گاز را تمدید نخواهد کرد
  • بحران یعنی باقی‌ماندن نتانیاهو در قدرت | تهران باید مستقیم با واشنگتن مذاکره کند
  • زیباکلام: تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • زیباکلام : با توجه به اختلاف نظر بایدن و نتانیاهو در باره جنگ ایران و اسرائیل، باید تهران و واشنگتن مستقیم مذاکره کنند
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • آمریکا: اسرائیل را برای انجام تحقیقات درباره بازداشت شدگان فلسطینی تحت فشار قرار می‌دهیم
  • (ویدئو) لغو معافیت ۱۰ میلیارد دلاری ایران؟!
  • توضیح «های‌وب» درباره نحوه اجرای پروژه فیبر نوری در کرمان
  • اوجی: در رشد تولید نفت و گاز رکورد خواهیم زد