Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:51:58 GMT

روش جدید آزمایش پادتن کووید ۱۹ ابداع شد

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۴۱۱۷

روش جدید آزمایش پادتن کووید ۱۹ ابداع شد

به گزارش پایگاه خبری ساینس‌دیلی، در این شیوه جدید، به جای استفاده از سلول‌های زنده و ویروس، با استفاده از پروتئین‌های تولید شده در آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی متداول، تعامل بین پروتئین‌ها مورد مطالعه قرار می‌گیرد تا شواهدی از وجود پادتن‌های مسدودکننده ویروس به دست آید. ویروس کرونا به منظور اتصال به سلول‌ها و انتقال مواد ژنتیکی خود به درون آن‌ها از پروتئین‌های تاجدار خود استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آزمایش‌های فعلی پادتن‌های موجود در خون جدا شده و پس از مخلوط کردن آن‌ها با ویروس، در مجاورت سلول‌های زنده قرار می‌گیرند. با استفاده از این شیوه، پس از سه روز می‌توان وجود پادتن ویروس موردنظر در خون و میزان توانایی آن در نابودسازی ویروس را تشخیص داد. اما شیوه جدید محققان، این اطلاعات را در طول یک روز به دست می‌دهد.
در حال حاضر محققان از این آزمایش برای ارزیابی هزاران داروی تایید شده ‌استفاده می‌کنند که به‌طور بالقوه قابلیت جلوگیری از برقراری پیوند بین پروتئین تاجدار ویروس و پروتئین‌های موجود در سلول‌های انسان را دارند.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Journal of Infectious Diseases منتشر شده است.

 

برچسب‌ها ویروس کرونا تست کرونا علائم کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تست کرونا علائم کرونا ویروس کرونا تست کرونا علائم کرونا اخبار کنکور پروتئین ها سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود

چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، چهارمین جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز و سلول درمانی به همت پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت در بیمارستان شریعتی برگزار می‌شود.

پیوند سلول‌های بنیادی خونساز، فناوری‌ها و محصولات نوین درمانی، سلول درمانی، ژن درمان و ویروس درمانی، پزشکی بازساختی، اخلاق در پیوند و سلول درمانی و معرفی ظرفیت‌ها و ظرفیت سازی از جمله محور‌های این جشنواره است.

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را تا تاریخ ۱۰ اردیبهشت به دبیر خانه این حشنواره ارسال کنند.

 

دیگر خبرها

  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • غذا‌هایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • حقیقت در مورد پروتئین: چگونه به اندازه کافی در هر سنی پروتئین دریافت کنیم؟
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • برای اولین‌بار ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟
  • درباره شیر شتر، نوشیدنی محبوب این‌روزها
  • سبزیجات سرشار از پروتئین را بشناسید