Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که شمار کشته‌ شدگان حمله انتحاری به آموزشگاهی در غرب کابل، دست کم ۲۴ نفر است. شمار زخمی‌های این حمله هم ۵۷ نفر اعلام شده است.

به گزارش فرارو، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد بیشتر کشته‌ها و زخمی‌های حمله به آموزشگاه کوثر دانش، نوجوانان دانش ‌آموز بودند.

روز یکشنبه خانواده شماری از کشته‌شدگان که هویت آن‌ها تایید شده، اجسادشان را به خاک سپردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت صحت می‌گوید چهره بعضی از کشته‌شدگان قابل شناسایی نیست.

طالبان اعلام کرده که ارتباطی با حمله انتحاری به آموزشگاه غرب کابل نداشته است. گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله را به عهده گرفته است.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان اعلام کرد نگهبان ها یک عامل انتحاری را که می خواست وارد مرکز آموزشی شود، شناسایی کردند. او در مسیری که به مرکز منتهی می شد، پیش از این که بتواند وارد آنجا شود، خود را منفجر کرد.

یک کارمند مرکز آموزشی نیز تایید کرد انفجار در پارکینگ آموزشگاه روی داده است.

در غرب کابل بیشتر هزاره‌های شیعه مذهب زندگی می‌کنند.

بسیاری از مقامات افغان از جمله عبدالله عبدالله، رئیس شورای مصالحه ملی افغانستان حمله انتحاری کابل را به شدت محکوم کردند.

عبدالله گفت مهاجمان تروریست که کودکان و دانش آموزان بی‌گناه را کشتند به هیچ دین، مذهب و اصول پایبند نیستند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای این حمله را تروریستی، غیر انسانی و ضد اسلامی دانست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کرونا قیمت دلار پرسپولیس انفجار تروریستی کابل آموزشگاه داعش افغانستان طالبان حمله انتحاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق با حضور معاون اقتصادی رئیس الوزرا، معاونان نخست وزیر قزاقستان و رئیس جمهور ترکمنستان، وزرای خارجه و صنعت و تجارت افغانستان و جمع کثیری از تجار و تولید کنندگان داخلی و خارجی در کابل افتتاح شد.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزراء طالبان در مراسم افتتاح کنفرانس روابط تجاری و نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق اظهار داشت: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی سطح تجارت میان افغانستان و سایر کشورها را افزایش می‌دهد.

برادر گفت: فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. از بازرگانان و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم از فرصت‌های موجود در بخش سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت طالبان هم در افتتاحیه نمایشگاه مشترک افغان-قزاق گفت: سیاست خارجی طالبان مستقل، متوازن و اقتصاد محور است که می‌تواند چنین نمایشگاهی در سطح بین المللی راه‌اندازی کند.

وی افزود: این نمایشگاه می‌تواند نقش ارزنده‌ای در تقویت روابط اقتصادی و سیاسی میان کابل و آستانه‌ داشته باشد.

وزیر صنعت و تجارت طالبان‌ تصریح کرد: این گروه برای توسعه تجارت، ترانزیت و سرمایه‌گذاری، زمینه مناسب را در بخش‌های صنعت، حمل‌ونقل، انرژی، کشاورزی و معادن با امتیازات بی‌نظیر در منطقه فراهم کرده است.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • تقویت همکاری های بانکی ایران و افغانستان
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • طالبان: تلاش کابل-مسکو می‌تواند جلوی تهدیدات را بگیرد
  • هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شد