Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو،اپل می‌گوید مقاومت سری آیفون ۱۲ به لطف بهره مندی از فناوری Ceramic Shield به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. به گفته کمپانی کوپرتینونشین این فناوری در کنار طراحی جدید سبب شده‌اند تا مقاومت سری آیفون ۱۲ نسبت به نسل قبل در برابر ضربات ناشی از سقوط ۴ برابر بیشتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حال یکی از کانال‌های یوتیوب به نام MobileReviewsEh برای بررسی صحت ادعاهای اپل، مقاومت آیفون ۱۲ را بوسیله دستگاه‌های فشار و کیت سنجش سختی موس (Mohs) آزمایش کرده است.


کانال مورد بحث میزان فشار واره به نمایشگر را با استفاده از دستگاه فشار در مقیاس نیوتن محاسبه کرد. آزمایش نشان می‌دهد که آیفون ۱۲ تا ۴۴۲ نیوتن (تقریباً ۴۵ کیلوگرم) در برابر فشار دوام می‌آورد که از افزایش قابل توجه مقاومت نسبت به نسل قبل خبر می‌دهد. این آزمایش روی آیفون ۱۱ هم انجام شد و نمایشگر این موبایل پیش از ترک برداشتن تا ۳۵۲ نیوتن (تقریباً ۳۶ کیلوگرم) مقاومت نشان داد.

این کانال با استفاده از اجسامی مثل کلید، سکه، سنگ و کاتر مقاومت نمایشگر آیفون ۱۲ در برابر خط و خش را نیز سنجید که موبایل جدید اپل از تمام آن‌ها سربلند بیرون آمد. نوبت به آزمایش سختی موس رسید و آیفون ۱۲ تا سطح ۶ مقاومت کرد و در سطح ۷ خط‌های سطحی و در سطح ۸ خط‌های عمیق‌تر روی آن نمایان شدند. برای مقایسه خطوط در سطح ۶ روی نمایشگر آیفون ۱۱ ظاهر شدند.

به گفته کانال مورد بحث ظاهراً فقط پنل جلویی آیفون ۱۲ از فناوری Ceramic Shield برخوردار است چرا که کارشناس این کانال توانست به راحتی روی پنل پشتی آن خط و خش بیندازد.


آیفون ۱۲ و مدل پرو از ارتفاع تقریباً ۱.۸ متری سقوط کردند که هیچ آسیبی به نمایشگر آن‌ها وارد نشد. در ادامه این دو گوشی از ارتفاع حدوداً ۳ متری با پنل جلو سقوط کردند که کمترین آسیب به آن‌ها وارد شد و نمایشگر همچنان کار می‌کرد. این آزمایش برای پنل پشتی این دو موبایل نیز تکرار و سبب ترک برداشتن پنل پشتی آن‌ها شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: اپل آیفون آیفون 12 آیفون ۱۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانیتور ال ای دی با وضوح۸K معرفی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نوت بوک چک، البته یک مانیتور او ال ای دی نیز برای افراد حرفه ای ابداع شده است.

مانیتور ProArt Display PA۳۲KCX برای خالقان حرفه ای محتوا ابداع شده و ویژگی های خارق العاده ای دارد. ایسوس یک پنل ۳۲ اینچی با وضوح ۸K را ترکیب کرده که ۹۷ درصد از فضای رنگی DCI-P۳ را نشان می دهد. با کمک رنگ سنج یکپارچه روی یک بازوی موتوری، رنگ ها را می توان به طور کامل خودکار و بدون سخت افزار اضافی کالیبره کرد.

این مانیتور از HDR۱۰ و HLG پشتیبانی می کند تا به درخشندگی ۱۲۰۰ nit دست یابد. ایسوس مدعی است درخشندگی هزار nit در سراسر سطح نمایشگر وجود دارد که یک مزیت عظیم نسبت به مانیتورهای اول ای دی به حساب می آید زیرا درخشندگی این نوع مانیتورها به ۲۷۵ nit محدود است.

این نمایشگر دارای ۴ پورت تاندربولت است که می توانند لپ تاپ را تا ۹۶ وات شارژ کنند. علاوه بر آن دستگاه دارایHDMI۲.۱، Display Port ۲.۱ و یک هاب یکپارچه یو اس بی است.

ایسوس هنوز جزییات، قیمت و زمان عرضه مانیتور را اعلام نکرده است.

کد خبر 6077812 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۸ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • سیمان نانویی، بازار مسکن را متحول می‌کند
  • عمر مفید تلویزیون چند سال است؟
  • مانیتور ال ای دی با وضوح۸K معرفی شد
  • پدافند اسرائیل چند روز می‌تواند مقابل موشک‌های ایران دوام بیاورد؟ پاسخ ژنرال اسرائیلی (فیلم)
  • اخراج سانتوس: مربی قهرمان اروپا در ترکیه دوام نیاورد
  • اخراج سانتوس: دشمن رونالدو در ترکیه هم دوام نیاورد
  • قیمت گوشی آیفون ۱۳ (۲۶ فروردین) + بررسی و مشخصات iPhone 13
  • پدافند اسرائیل چند روز می‌تواند مقابل موشک‌های ایران دوام بیاورد؟ پاسخ ژنرال اسرائیلی
  • بومی سازی دستگاه تعمیر نمایشگر تلفن همراه