Web Analytics Made Easy - Statcounter

موسوی از رشد ۹۳ درصدی صدور مجوز جهت راه‌اندازی واحدهای صنعتی در منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: سال گذشته ۳۲ مجوز برای تاسیس واحدهای صنعتی، طرح توسعه و تمدید پروانه در منطقه آزاد اروند صادر شده است.

«سیدعلی موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه این منطقه در راستای طرح‌های توسعه‌ای و صدور و تمدید مجوز فعالیت واحدهای صنعتی 93 درصد رشد داشته است اظهار کرد: در 6 ماهه نخست سال جاری جواز تاسیس برای فعالیت 25 واحد صنعتی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 14 مورد بود 88 درصد رشد را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از صدور 13 مجوز طرح توسعه‌ای در آبادان و خرمشهر طی 6 ماه نخست امسال خبر داد و افزود: این بخش نیز رشد 62 درصدی منطقه آزاد اروند در بحث مجوز طرح‌های توسعه‌ای را نشان می‌دهد به طوری که در مدت مشابه سال گذشته هشت مجوز طرح توسعه برای واحدها صادر شده است.

 

وی همچنین از تمدید 24 جواز فعالیت برای واحدهای صنعتی منطقه آزاد اروند طی 6 ماه نخست سال جاری خبر داد و بیان کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 10 واحد جواز خود را تمدید کردند که در این زمینه 140 درصد افزایش داشته‌ایم.

 

موسوی تصریح کرد: این جوازهای تاسیس و طرح توسعه بیشتر در ایجاد واحدهای صنایع پایین دستی پتروشیمی، نفت و انرژی، صنایع غذایی، پلیمری، معدنی و فولادی بوده که مجموع آنها 62 مورد است.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: تمدید مجوز خبرگزاری شبستان خوزستان سید علی موسوی طرح توسعه ای منطقه آزاد اروند صنعتی صدور مجوز تاسیس واحدهای تولیدی منطقه آزاد اروند واحدهای صنعتی سال گذشته طرح توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است

دنیای اقتصاد-تبریز: علی نوید در سومین جلسه ستاد جهش تولید با حضور ۲ خوشه‌ صنایع فلزی و صنایع خودرویی منطقه با اشاره به اینکه در خوشه‌های صنایع فلزی، خودرو و قطعات وابسته، ۳۳ واحد تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری فعال است ، اظهار امیدواری کرد: واحدهای تولیدی در حال احداث در سال ۱۴۰۳ وارد چرخه تولید شوند.

وی خاطرنشان کرد: خوشه صنایع فلزی منطقه آزاد ارس با تولید ۱۱۵ هزار تن در سال،‌ ۵۶ درصد وزنی تولیدات منطقه را با ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال به خود اختصاص داده و منجر به اشتغال ۶۸۰ نفر شده است.

وی یادآور شد: ارزش ریالی تولیدات خوشه صنعتی خودرو و قطعات وابسته، ۸۱ هزار میلیارد ریال است که ۵۳ درصد ارزش ریالی کل تولیدات منطقه را به خود اختصاص داده و اشتغال‌ زایی برای ۱۴۵۰ نفر را به‌همراه داشته است.

بر اساس این گزارش، جلسات جهش تولید منطقه آزاد ارس با هدف شناسایی نارسایی‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب در راستای افزایش تولید برگزار می شود.

منطقه آزاد ارس در شمال غرب کشورمان و در مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته است و با وسعت ۵۱ هزار هکتار ۱۳۷ کیلومتر با تبریز فاصله دارد.

در ۲ زون (بخش) صنعتی این منطقه بیش از ۱۵۰ واحد تولیدی و صنعتی فعالیت می کنند و بزرگترین واحد تولیدات گلخانه ای کشور در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس فعال است.

 

دیگر خبرها

  • ۱۲ واحد تولیدی در ارس در حال ساخت است
  • راه اندازی رصدخانه ی تحقق شعار سال در اتاق بازرگانی سنندج
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • صنعت نساجی استان زنجان جزو صنایع برتر کشور است
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • رشد 28 درصدی واحدهای صنعتی دانش بنیان چهارمحال و بختیاری
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • انعقاد تفاهمنامه همکاری میان اتاق بازرگانی ایران و آلمان