Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه مبنای قیمت محصولات فولادی عرضه و تقاضاست، گفت: امروز واسطه‌ها به تشدید قیمت‌ها دامن می‌زنند و دستگاه‌های نظارتی می‌توانند در این ارتباط وارد عمل شده و مانع از نرخ‌های غیرواقعی و بازار سیاه شوند. «بهرام سبحانی» با یادآوری تولید بیش از ۲۷ میلیون تن شمش فولادی در سال گذشته، افزود: برنامه پیش بینی شده برای امسال تولید ۳۰ میلیون تن شمش است که مصرف داخلی حدود ۱۵ تا ۱۶ میلیون تن برآورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمارهای وزارت صنعت، معدن وتجارت حاکی از دستیابی به ظرفیت بالغ بر ۴۰ میلیون تن فولاد است که تاپایان امسال برآورد می شود از این میزان حداقل پنج درصد فراتر رویم.
پیشتر سرپرست سابق وزارت صنعت گفته بود، تا پایان برنامه ششم توسعه ( ۱۴۰۰- ۱۳۹۶) میزان تولید شمش فولاد به رقم ۴۰ میلیون تن خواهد رسید.  
برآورد هشت میلیون صادرات
سبحانی خاطرنشان ساخت: برآورد می شود امسال مجموع صادرات فولاد حداقل به هشت میلیون تن برسد، تحقق این مهم می تواند زمینه تداوم فعالیت فولاد سازان باشد.
وزارتخانه مزبور، عملکرد صادرات فولاد در سال گذشته را رقم ۱۲ میلیون تنی داده بود، که به این ترتیب چهار میلیون تن افت خواهد داشت.
لزوم رایزنی با فولاد سازان
 رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گفت: امروز بیش از هر زمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برای هرگونه تصمیم گیری در این بخش نیازمند رایزنی با تشکل های ذیربط و خبرگان است، زیرا تعامل و همپوشانی در این حوزه سبب بیرون سازی التهاب و برقراری توازن می شود.
وی اضافه کرد: تولید کنندگان محصولات میانی باید متناسب با خرید در بورس کالا نسبت به عرضه اقدام کنند و این امر باید به شکل جدی به مورد اجرا گذاشته شود و نظارت بر عملکرد هم انجام گیرد.
نقش تاثیرگذار نرخ ارز
 سبحانی درباره عوامل موثر در تعیین قیمت فولاد توضیح داد: عوامل مختلفی در ارتباط با نرخ فولاد، نقش آفرین است که نرخ ارز با توجه با ارزبری واحد های تولیدی مهم است، واقعیت این است که تولید کننده هنگامی که مواد مورد نیاز را تامین می کند، باید ارزیابی شود با چه نرخ ارزی خرید می کند و بعد ارز حاصل از صادرات را چگونه به داخل و به چه نرخی ارایه دهد.
به گزارش ایرنا، وزیر صنعت، معدن وتجارت در مهرماه با بیان اینکه عرضه فولاد در بازار سرمایه به تدریج بر قیمت فولاد در بازار تاثیر خواهد گذاشت، خاطرنشان کرد: حداقل خرید فولاد در بورس ۲۰ تن است و هر شخص می‌تواند با این ظرفیت خرید کند و تجربه ۶ ماه گذشته در بورس خوب بوده و در بحث فولاد هم به خوبی ادامه پیدا خواهد کرد.
رزم حسینی تاکید کرد: تعزیرات حکومتی با افرادی که خلاف قانون در بیرون از بازار سرمایه اقدام به عرضه فولاد کنند، برخورد خواهد کرد. 

ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیون تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مزیت اتصال دریای خزر به دریای سیاه؛ اتصال به دریای مدیترانه و ایجاد خط کشتیرانی

تین نیوز

تعدادی از کارشناسان دریایی، راه نجات دریای خزر از تبخیر و کم شدن حجم آب آن را اتصال به دریای سیاه ذکر می کنند.

به گزارش تین نیوز، کارشناسان می گویند با توجه به محدود بودن دریای خزر و عدم راهیابی به دریاهای آزاد و سرایت آلودگی های متنوع از پسماند کارخانجات تا اکتشافات نفتی، گازی ، پتروشیمی و فاضلاب و همچنین تبخبر آب و کم شدن حجم آن،  بهترین راه اتصال این دریا به وسیله کانال به دریای سیاه است.

به گفته کارشناسان، وضعیت فیزیکی دریای خزر به گونه ای است که سطح آب آن از دریاهای آزاد تقریبا مقدار 28 متر پایین تر است که با حفر کانال، آب از دریای سیاه به دریای خزر سرازیر می شود.

آنان تاکید کردند: این پروژه باعث ازدیاد آب دریای خزر می شود که در پالایش آن تاثیر زیادی دارد و برای تمام کشورهای ساحلی مفید خواهد بود.

کارشناسان با بیان این که این امر برای کشورمان نیز اهمیت بسزایی دارد، عنوان کردند:  می توان با احداث چندین رودخانه دریای خزر را به خلیج فارس و دریای عمان متصل کرد.

به گفته آنان،این اقدام مزایایی به شرح زیر دارد:

- اتصال دریای خزر به دریای مدیترانه و ایجاد خط کشتیرانی

 - استفاده از آب شیرین کن جهت مصرف خانگی، کشاورزی و رفع بحران کم آبی و خشکسالی

 - تولید برق به وسیله توربین آبی

 - ا فزایش رطوبت هوا

- افزایش بارندگی

 - کمک به فضای سبز

- کم شدن آلودگی هوا

 - تامین مکان های تفریحی و توریستی

 - کارآفرینی

 - اشتغال زایی

 - پرورش آبزیان

 - ماهیگیری و صید آبزیان

 - احیای دریاچه ارومیه

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • دستگاه قضایی، حامی بنگاه‌های اقتصادی و فعالیت های تولیدی خواهد بود
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه ای و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • حکایت معنادار افزایش قیمت کارخانه و ناترازی در بازار ۱۴۰۲ خودرو
  • تویوتا هایلوکس برقی وارد بازار می‌شود
  • کاهش ۵۰ درصدی سود سهام عدالت روندسرمایه گذاری را نزولی کرد
  • آلمان: کمک‌های بشردوستانه باید بدون مانع وارد غزه شوند
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات
  • رسانه‌ها مانع سیاه‌نمایی آب‌گرفتگی‌ در خوزستان شوند
  • ◄ مزیت اتصال دریای خزر به دریای سیاه؛ اتصال به دریای مدیترانه و ایجاد خط کشتیرانی