Web Analytics Made Easy - Statcounter

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وقوع زلزله در تهران ممکن است مخرب و حادثه برانگیز باشد، اظهار کرد: در هر جایی که گسل جنبا وجود داشته باشد، زلزله پیش خواهد آمد و تهران نیز دارای چند گسل از جمله گسل مشاء، ری و غیره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اینکه هر از چند گاهی درباره زلزله تهران صحبت کنیم، چیزی جزء تشویش اذهان عمومی در بر ندارد و اولین و مهمترین راه آمادگی در برابر زلزله، فرهنگ سازی و بالا بردن آگاهی مردم است.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تصریح کرد: باید از صدا و سیما و تمامی رسانه‌ها برای فرهنگ سازی و بالا بردن اطلاعات مردم در این زمینه کمک بگیریم و این موضوع باید جزء اولویت‌های آموزشی باشد و افراد آموزش‌های لازم را ببینند تا بتوانند در برابر مخاطرات زلزله از خود واکنشی مناسب نشان دهند.

درجاتی با بیان اینکه زلزله پیش بینی نمی‌شود، گفت: مردم باید این را بدانند که استان تهران با سایر استان‌ها متفاوت است، تهران از یک کثرت جمعیت، ازدحام، تراکم و بارگذاری حجیم شهری برخوردار است که باید این موضوع برای آمادگی در برابر زلزله در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید

به روز رسانی نقشه‌ها نیاز اصلی کلانشهر‌ها در شرایط بحرانی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زلزله مدیریت بحران استانداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی عزیزی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان نشست صمیمی با علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان داشتند، در این نشست استاندار همدان ضمن تبریک پیروزی‌های اخیر نیروهای سپاه در مقابله با دشمنان متجاوز گفت: این حمله نظامی به دشمنان نظام نشان داد که ایران با تمام قدرت در برابر دشمنان این مرز و بوم ایستادگی می‌کند و توطئه‌های آنان را نقش بر آب می‌کنند.

قاسمی فرزاد افزود: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در غنی سازی و ترویج فرهنگ اسلامی و قرآنی در جامعه بویژه در میان نسل جوان اثرگذار باشند.

وی بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با ابزار هنر متناسب با ذائقه نسل جوان در کنار پایگاه بسیج مهمترین پایگاه فرهنگی هستند که آموزش‌های متنوع فرهنگی، هنری و قرآنی را به نسل جوان آموزش می‌دهند.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به در پیش رو بودن ایام تابستان و اوقات فراغت دانش آموزان گفت: دستگاه‌های متولی باید امکانات خود را از جمله سالن‌های ورزشی، اردوگاه‌ها و مراکز مهارت افزایی را در اختیار یکدیگر قرار دهند تا جهت غنی ساز ی اوقات فراغت دانش آموزان مهارت‌های متنوعی را فرا بگیرند.

حجت الاسلام علی عزیزی، در ادامه این نشست به برگزاری جشنواره کشوری تئاتر شبستان در صورت تأمین اعتبار خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبار و حمایت مالی جشنواره تئاتر شبستان بچه‌های مسجد کشوری را در همدان برگزار می‌کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان همدان، از استاندار همدان درخواست کرد تا با حمایت ایشان، نهادهای مرتبط با اوقات فراغت از جمله آموزش و پرورش امکانات خود را در جهت غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مسجد در اختیار ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار دهند.

کد خبر 6079579

دیگر خبرها

  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • دستور استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات و آمادگی کامل مدیریت بحران
  • فعالیت ۱۵۶ خانه محیط زیست درآذربایجان‌غربی
  • جداسازی طیف اوتیسم از گروه کم توان ذهنی/متناسب سازی محتوای درسی برای دانش آموزان اوتیسم+فیلم
  • تشکیل پرونده قضایی برای مالکانی که از مقاوم‌سازی ساختمان‌های بلند استنکاف کنند
  • صنعت ریزتراشه تایوان تنها یک روز پس از بزرگترین زلزله تاریخ خود به روال عادی برگشت
  • ببینید | لزوم فرهنگ سازی اهدای عضو
  • تخصیص 15 هزار میلیارد تومان به حوزه حمل و نقل عمومی تهران
  • چمران: بعضی ساختمان‌ها نیازی به زلزله ندارد با گاز تریلی هم خراب می‌شوند
  • چمران: خطر زلزله بیخ گوشمان است/ ساختمان‌ها باید نوسازی شوند