Web Analytics Made Easy - Statcounter

پای روسیه نیز به فساد در فدراسیون جهانی وزنه برداری باز شد و این کشور متهم به پرداخت رشوه برای پنهان کردن دوپینگ شده است.

به گزارش ایسنا  و به نقل از Inside the games، آژانس جهانی ضد دوپینگ (وادا) در گزارشی اعلام کرد که نمونه ادرار  ۱۸ وزنه بردار از شش کشور دستکاری شده و نمونه‌های تمیز جایگزین نمونه‌های قبلی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئله رسوایی دیگری را برای فدراسیون جهانی بحران زده وزنه برداری رقم زد.

اکنون در گزارش وادا، پای روسیه نیز به پرونده‌های فساد  فدراسیون جهانی باز کرده شده است. وادا فاش کرد که نهادهای روسی پنج میلیون دلار در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به یک مقام بلند پایه فدراسیون جهانی وزنه برداری پرداخت کرده بودند تا اجازه دهد وزنه برداران روسیه پس از مثبت شدن تست دوپینگ آن‌ها در  مسابقات شرکت کنند.

فدراسیون جهانی وزنه برداری در حال حاضر وضعیت نابسامانی در بحث مدیریت دارد و گزارش اخیر وادا در مورد جابجایی نمونه‌های دوپینگ و پرداخت رشوه توسط روسیه شرایط را برای این رشته سخت‌تر کرده است و خطر حذف از المپیک ۲۰۲۴ وزنه برداری را تهدید می کند.

انتهای پیام    

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزنه برداري دوپينگ فدراسیون جهانی وزنه برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اداره‌کل استاندارد استان تهران، آقای محمدحسین طاهری افزود: در پی گزارشات دریافتی مبنی بر عرضه مصنوعات طلا با عیار پایین در سطح شهر و شهرستان‌های استان تهران، تیمی از بازرسان استاندارد با حضور در سطح بازار اقدام به خرید و نمونه‌برداری از طلافروشی‌های سطح استان برای انجام آزمون کردند.   وی ادامه داد: این مصنوعات نمونه‌برداری‌شده جهت انجام آزمون عیارسنجی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید استاندارد ارسال و نتایج آن متعاقبا اعلام می‌شود.    طاهری به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ جهت استعلام و اطمینان از صحت اعتبار پروانه استاندارد و یا مجوز فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری از جمله مصنوعات طلا اشاره کرد و گفت: شهروندان قبل از خرید مصنوعات طلا با ارسال پیامکی حاوی حرف G قبل از کد شناسایی به این سامانه (به عنوان مثال برای استعلام کد T۶۸۳ باید پیامک GT۶۸۳ ارسال شود)، وضعیت اعتبار کد‌ها را استعلام کنند و در صورت اعتبار نداشتن کد مذکور، مراتب را با اداره کل استاندارد استان تهران به شماره تلفن ۱۵۱۷ اطلاع دهند.   به گفته ­مدیرکل استاندارد استان تهران؛ کد‌ها برای مشخص‌شدن تولید این مصنوعات توسط تولیدکنندگان معتبر داخلی و با رعایت عیار قانونی، بر روی مصنوعات طلا درج می‌شود.

دیگر خبرها

  • معاون وزیر دفاع روسیه به اتهام دریافت رشوه برکنار شد
  • نمونه برداری از طلافروشی‌های استان تهران برای شناسایی مصنوعات با عیار پایین
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • محرومیت ۶داور کشتی جهان بخاطر رشوه آذربایجان!
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • این آزمایش سرطان پروستات را بدون نمونه‌برداری تشخیص می‌دهد
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟