Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بغداد الیوم سخنگوی دولت عراق امروز یکشنبه گفت که گروه «اخوان المسلمین» بخشی از فرایند سیاسی عراق است و آن را «گروهی تروریستی» نمی‌دانیم.

«احمد ملا طلال» سخنگوی مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق امروز یکشنبه در سخنانی تلویزیونی تصریح کرد که اخوان المسلمین جزء فرایند سیاسی کشور بوده و در تدوین قانون اساسی شرکت داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: چهار رئیس ادوار مختلف پارلمان عراق از اخوان المسلمین هستند و ما در عراق آن‌ها را سازمانی تروریستی نمی‌شماریم.

ملا طلال در ادامه گقت: حزب اسلامی در عراق و گروه اخوان المسلمین در نوشتن قانون اساسی بعد از سال ۲۰۰۳ میلادی شرکت داشتند و بخشی از حیات سیاسی در عراق هستند.

او همچنبن گفت: درج کردن هرگونه گروهی در لیست تروریسم در عراق بعد از آن صورت می‌گیرد که اقداماتی تروریستی علیه شهروندان انجام دهند یا در برابر حکومت سلاح به دست بگیرد.

ملاطلال از رسانه‌های گروهی خواست تا در انتقال اخبار مربوط به اقدامات دولت عراق دقت داشته باشند و آن را از منابع رسمی بگیرند.

گفتنی است روز گذشته نیز پایگاه العربی الجدید به نقل از یک مقام عراقی گزارش داده بود این کشور درخواست مصر را برای اعلام اخوان المسلمین به عنوان «سازمانی تروریستی» رد کرده است.

این مقام عراقی روز گذشته در خصوص سندی محرمانه که به رسانه‌های عراقی درز کرده بود و شامل تصمیم شورای امنیت ملی عراق در زمینه درخواست مصر بود، گفت: این سند درست است و به دبیرخانه اتحادیه عرب ابلاغ شده است.

در این سند آمده بود: «با استناد به دستور شورای امنیت ملی و بنا به آنچه مشاور امنیت ملی درخصوص موضوع موضع عراق درباره درج کردن گروه اخوان المسلمین به عنوان یک گروه تروریستی مطرح شده و بنا به درخواست مصر برای درج گروه اخوان المسلمین در لیست تروریسم اتحادیه عرب، شورای امنیت ملی تصمیم گرفت که رأی به درج گروه اخوان المسلمین به عنوان یک سازمان تروریستی ندهد».

دولت مصر گروه اخوان المسلمین را در لیست تروریستی خود قرار داده و هم اکنون تعداد زیادی از مسؤولان ارشد این گروه در زندان‌های مصر به سر می‌برند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت عراق اخوان المسلمین گروه تروریستی گروه اخوان المسلمین امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۴۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد

به گزارش خبرنگار مهر، مجید اخوان ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز شورا در جمع اصحاب رسانه استان قم گفت: بودجه شهرداری قم در سال جاری رشد خوبی داشته است هر چند که این بودجه پاسخگوی نیازهای مجموعه مدیریت شهری در حوزه های مختلف از جمله عمرانی نیست.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم گفت: تلاش شده تا تعرفه ها و دریافت عوارض به صورت معتدل صورت گیرد تا از این بابت فشار زیادی بر شهروندان وارد نشود.

وی بودجه امسال شهرداری قم را ۱۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه جاری شهرداری قم است که مشمول حقوق کارکنان و سازمان های همانند آتش نشانی می شود.

اخوان ادامه داد: هزینه نگهداری شهر قم هزار میلیارد تومان است و روزانه ۳ میلیارد تومان هزینه رفت و روب فضای شهری و فضای سبز قم می شود.

وی گفت: سرانه بودجه عمرانی برای هر شهروند قمی ۱۰ میلیارد تومان است و در مجموع ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه عمرانی پیش بینی شده است.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم در ادامه بیان کرد: دولت قصد ندارد برای دو خط موازی حمل و نقل شهری اعتباری جداگانه اختصاص دهد.

وی افزود: با این اوصاف خط دوم متروی قم حذف می شود و مونوریل جایگزین آن خواهد شد.

اخوان اضافه کرد: مونوریل قم هیچکدام از خیابان های اصلی شهر را پوشش نمی دهد در حالی که پروژه مترو اینگونه نیست.

وی تاکید کرد: در حالی مونوریل توجیه پذیر خواهد بود که از پردیسان به سمت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها ادامه یابد اما مسیر فعلی از پارک سوار شمالی تا حرم مطهر بار ترافیکی شهر را برنخواهند داشت.

کد خبر 6087962

دیگر خبرها

  • حمله تروریستی به المپیک خنثی شد
  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • تکلیف واردات خودروهای کارکرده چه شد؟
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت