Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-19@21:20:46 GMT

ترامپ و بایدن هر دو کمر به قتل ایران بسته‌اند

تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۵۵۰۳۵

ترامپ و بایدن هر دو کمر به قتل ایران بسته‌اند

رویداد۲۴ غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، درباره تأثیر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: خیلی ساده لوحانه است که بین بایدن و ترامپ تفاوت قائل شویم. لابی صهیونیستی در سیستم حاکمیتی آمریکا احاطه کامل دارد و بعد از اوباما به گزینه دیگری جز فشار حداکثری بر ایران رضایت نمی دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر کسی تصور کند با آمدن بایدن فشار حداکثری آمریکا بر ایران تغییر می کند سخت در اشتباه است. هرچند بایدن گفته اگر رئیس جمهور شود به برجام بر می گردد اما برای این بازگشت شرایط گذاشته است، ترامپ و بایدن هر دو کمر به قتل ایران بسته اند، متنها شیوه های شان فرق می کند، یکی زهر می ریزد و دیگری تیر می زند.

این فعال سیاسی اعتدالگرا یادآور شد: دیگر شرایط طوری شده که ما به سمتی می رویم که حالت خوبی ندارد. آمریکایی ها از تحریم ما نتایجی کسب کردند و حالا دیگر به عنوان ایده به آن نگاه نمی کنند. اگر تحریم ایده بود روی آن بحث می شد اما الان تحریم شکل عملیاتی گرفته است.

وی افزود: حذف شدن تحریم های فلج کننده در زمان ریاست جمهوری اوباما به خاطر برجام یک استثنا بود که به هر صورت از آن استفاده نهایی نشد و دوباره شرایط سخت شد. شخصا نمی توانم قبول کنم که بایدن بخواهد نگاه آمریکا به ایران را به دوران اوباما برگرداند و معتقدم چنین اتفاقی نمی افتد.

بیشتر بخوانید: جو بایدن؛ فرصتی برای ایران یا تکرار سیاست های قبلی؟

نماینده ادوار مجلس یادآور شد: مردم ما به کسی رأی می دهند که برای بهبود اقتصاد برنامه داشته باشد و وعده کند که تنش ایران با کشورهای منطقه را کاهش دهد. این دو فاکتور باید در توانایی های آن فرد باور شود. امروز مهمترین مشکل کشور فضای پرتنشی است که بین ما و دنیا وجود دارد، در سایه همین مسئله هم لابی صهیونیستی توانسته در دنیا و منطقه برای ما شرایط سختی را ایجاد کند.

وی درباره تأثیر پیروزی بایدن بر موقعیت سیاسی و انتخاباتی علی لاریجانی، قالیباف، رئیسی و جلیلی افزود: مسلما آقای لاریجانی با توجه به نوع کارنامه اش در تعامل و حل مشکلات کشور تا اینجای کار موفق تر بود. البته به این معنا نیست که من نام او را به صورت 100 درصد می گویم بلکه معتقدم ویژگی هایی که دنبالش هستیم در آقای لاریجانی مستتر است.

این فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی گفت: آقای قالیباف در 6 ماه گذشته نتوانسته برای اداره مجلس برنامه مشخصی ارائه دهد چه رسد به حل مشکلات کشور؛ تا اینجای کار در مجموع کارنامه خوبی نتوانسته از خود عرضه کند. معتقدم همین طوری پیش رود این مسئله روی موقعیت سیاسی اش به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: چه ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود و چه بایدن، برای آقای سعید جلیلی هیچ شانسی قائل نیستم. معتقدم دوره او تمام شد و در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده اتفاق خاصی را درباره او شاهد نخواهیم بود.

جعفرزاده اظهار کرد: آقای رئیسی انصافا در قوه قضائیه خوب عمل کرد اما دولت حوزه اجرا است و الان نمی توانم درباره موقعیت او در حوزه ریاست جمهوری نظر بدهم.

وی ادامه داد: هر چند نام های مختلفی مطرح می شود و برخی از تأثیر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر معادلات سیاست داخلی ایران سخن می گویند اما همان طور که گفتم اصلا فضای افکارعمومی ایران توجهی به انتخابات ریاست جمهوری 1400 ندارد. در واقع می توان این طور بیان کرد که «فعلا انتخابات 1400 تماشاچی ندارد» چون مردم حوصله ندارند که از حالا برای تماشای آن رقابت بروند.

منبع: نامه نیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 انتخابات آمریکا ترامپ انتخابات ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1896539

دیگر خبرها

  • بایدن قمار کارتر را تکرار خواهد کرد؟
  • گاف عجیب بایدن درباره حمله اسرائیل به حیفا (فیلم)
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • گاف جنجالی و جدید بایدن در حین گرفتن عکس دسته‌جمعی (فیلم)
  • ترامپ: بایدن کشور ما را ویران کرده و بدترین رئیس جمهور تاریخ آمریکاست/ ما باید از شر بایدن خلاص شویم (فیلم)
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • ببینید | توهین جدید ترامپ به بایدن؛ جنگ‌ها در حال وقوع هستند
  • رحیم‌پور ازغدی: ترامپ یقه طرف را می‌گیره می‌خواد تجاوز کنه!
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • سرنوشت طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری چه شد؟