Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، تیپ ۲۷ سازمان الحشد الشعبی عراق امروز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای ویژه الحشد الشعبی سه تروریست را در منطقه تحت مسئولیت خود در استان الانبار دستگیر کرده و به مراجع ذیربط تحویل دادند.

انهدام هشت مقر تروریسها در کرکوک

ستاد اطلاع رسانی امنیتی عراق نیز امروز در بیانیه ای اعلام کرد: یک یگان مشترک از نیروهای پلیس فدرال و دستگاه اطلاعات استان کرکوک توانست هشت مقر تروریست ها در منطقه «الرشاد» در کوهستان «حمرین» را کشف کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه  تصریح شده است مقرها  که منهدم شدند، حاوی بشکه های سوخت، مواد غذایی، چاشنی های انفجاری، مواد منفجره «C۴»، تجهیزات لجستیکی و وسایل نقلیه موتوری بودند.

آغاز عملیات گسترده در استان دیالی

یک منبع امنیتی در استان دیالی عراق امروز نیز از آغاز عملیات گسترده ای از سه محور در شمال شرقی این استان خبر داد.

این منبع امنیتی تصریح کرد: یگان های لشکر پنجم با پشتیبانی هوانیروز ارتش عراق عملیات نظامی خود را از سه محور برای تعقیب عناصر داعش در ناحیه «زور شیخ بابا» در نزدیک منطقه جلولاء در ۷۰ کیلومتری شمال شرقی شهر بعقوبه آغاز کردند.

وی افزود: هدف از این عملیات، انهدام مقرهای داعش، خنثی سازی بمب ها و تامین امنیت جاده ها و مزارع و باغها است.

با وجود عملیات مختلفی که نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی مناطق این کشور از وجود تروریست های داعش انجام می‌دهند، عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۵۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور

علی اکبر احمدیان دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی در دیدار با یکدیگر ضمن مرور میزان اجرای توافق امنیتی، بر تشکیل هر چه سریعتر کمیته‌های فرعی و عالی به منظور پیشبرد توافقنامه امنیتی دوجانبه تاکید کردند.

قاسم الاعرجی با راهبردی دانستن روابط عراق با جمهوری اسلامی ایران بر اجرای مصوبه‌ پارلمان عراق در اخراج نیرو‌های نظامی ائتلاف تأکید کرد.

مشاور امنیت ملی عراق در این ملاقات از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین امنیت منطقه و ایجاد صلح و ثبات منطقه تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • تاکید ایران و عراق بر پیشبرد توافقنامه امنیتی دو کشور
  • توافق الاعرجی با احمدیان درباره توافقنامه امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق + جزئیات
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»